Lev nu

Alla inlägg under januari 2009

Av Jag - 18 januari 2009 20:30

Jag och Albin åkte till Markaryd (denna metropol), innebandymatch. Jag vad kan jag säga. Vinst igen med 11-3. Albin gjorde ett mål, duktig kille.

På vägen därifrån fick jag ett mycket tråkigt sms och telefonsamtal. Min nära kollega hade mist en systerdotter.

Livet är så orättvist. Varför kunde inte denna unga tjej få leva??!!??

Vad man än säger eller skriver så känns allt bara så dumt och fånigt. Vad kan lilla jag göra??? Förmodligen bara lyssna.............. Tänker på dig snäckan.

Imorgon kommer att bli den tuffaste dagen på jobbet då jag ska möta alla elever med alla frågorna.............Vi tar en dag i tagen och nu ska jag gå och skaffa mig ett par timmars sömn. Kan behöva det.

Samuel har förresten tränat fotboll idag. Kommer en bild på vår lilla stjärna.

Av Jag - 17 januari 2009 23:15

Det var första lördagen på MYCKET länge som familjen hade sovmorgon. Härligt, underbart, ljuvligt.............

Idag är det även morbror Mattias födelsedag. Han fyller 31 år den gamle rackarn.

Vi skulle överraska med att sjunga på sängen (via telefon), han brukar sova läääääänge, men just idag var han uppe med tuppen så han fick ta emot vår skönsång på Kvantum istället. Han blev så rörd:-)

Eftermiddag, ja just det, vi åkte till Biltema. Denna affär hatar jag. Jag tycker den luktar illa och idag dessutom så var där något kletigt mög på golvet som jag trampade i. Helvete!!! Biltema ligger inte högre upp på min lista nu efter idag.

Framåt kvällen åkte vi hem till Matte för att fira honom. Vi hade med  presenter, underställ och whiskey. Han bjöd på smörgåstårta och semlor. Tur att jag inte åt någon igår. Men Dan.......han mumsade på.

Tack Matte för en trevlig kväll!!!

Av Jag - 16 januari 2009 21:30

Fredagkvällen bjöd på Lets Dance, godis, semlor och Kent.

Ja nu va det ju det här med semlorna. När Mia var här och hämtade Maja....blir ni förvirrade? För visst var Samuel hemma hos henne. De kom hit efter ett litet tag. Så är ni med nu. Tillbaka till semlorna, Mia berättade att hon skulle iväg och hämta lite semlor, då frågar Dan om hon kan ta några till oss också.......pinsamt. Dessutom behöver ingen av oss äta några sådana grädd - och sockertoppar. Alltså onödigt.

Efter en timme kom leveransen. Dan tog emot dessa bullar med ett stort leende. Pinsamt!!!

Det får nog bli ut och gå en lång runda imorgon för att göra av med alla kalorier.

Just nu sitter Kent och läser tantsnusk-tidningen Veckans Nu. Han berättade att han hade abstinens......hade inte läst tidningen sedan i somras. Stackare!

Av Jag - 16 januari 2009 15:15

Äntligen är det fredag och därmed vankas det helg. Underbart!!!!!!!!

Efter att ha vaknat och mått riktigt risigt med fruktansvärd huvudvärk så har dagen blivit riktigt bra. När man vaknar med huvudvärk tror man ju att man ska få leva med den resten utav dagen. Men idag var det tydligen min turdag. Tackar tackar för det.

Slutade dessutom tidigt idag och kunde hämtade Samuel när han slutade skolan. Och när Albin kom hem satt jag och väntade med mellanmål. Visst är det gott & va förälder ibland. Det behövs inte så mycket ibland.

Samuel stack snabbt iväg till sin Maja medans jag och Albin har det mysigt här hemma tillsammans. Nu sitter vi bara och väntar på att Dan ska komma hem.

Vi hörs ikväll!

Av Jag - 15 januari 2009 22:15

Efter en arbetsdags slut var det min uppgift att ta barnen till frissan Ninnie. De var så långhåriga att jag nästan skämdes att komma in med dem.

Samuel började bli  klippt samtidigt som Albin satt bredvid och tråkade.Men de blev ursnygga.

Sedan var det bara att ila iväg till nästa ställe. Samuel skulle börja träna innebandy idag. Han har längtat så mycket. Albin stack iväg till sin träning med hjälp av pappa.

För kännedom. Oskar var med i Vi i femman idag. Tyvärr gick det inte så bra. Du ska veta Oskar att jag satt på träningen och lyssnade på er och höll alla tummar jag kunde. Ni var jätteduktiga.

Av Jag - 14 januari 2009 21:15

Så, jag måste bara först avreagera mig lite.

Jag har haft en sådan urjävlig dag på jobbet. Allt har bara gått käpprätt åt helvete. Idag blev inget rätt.

Hoppas att det blir en bättre dag imorgon. Imorgon är det studiedag.

Dan och min lillebror kom hem sent efter en rundtur i skåne. (De kallar det jobb. Har frågat flera gånger om vi ska byta någon dag:-))

När de kom hem erbjöd jag att de kunde få resterna efter våra pizzor. Ångrar mig nästan lite....nu har jag ju ingen lunch imorgon. Jag som tänkte briljera med härlig pizza inför mina kollegor. Nu får det bli något på Sten Ols istället. Dan påpekar att Sten Ols har bytt namn till ICA Nära. Petigt va.

Jaha du, nu får det bli soffan resten av kvällen.

Av Jag - 13 januari 2009 21:00

Idag har det blivit mycket jobb. Jobbade över och sen blev det till att planera lektioner på innebandyträningen. Det kommer att bli lite jobb till, för det ska skrivas ett läxpapper också.

Dan har suttit flera timmar och försökt att boka flyget till London. Nu äntligen är allt klart. Vi kommer dit, har någonstans o bo o vi kommer dessutom hem också. Perfekt!!!

Av Jag - 12 januari 2009 21:30

Vad är det för en dag

Är det en vanlig dag

Nej det är ingen vanlig dag

Det är Emmas födelsedag

Hurra Hurra Hurra

Grattis på födelsedagen! Hoppas att du får en riktigt bra dag.

Förutom detta trevliga så har vårt internet bara jävlats. Ingen anslutning bla bla bla.

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards