Lev nu

Alla inlägg under januari 2009

Av Jag - 4 januari 2009 15:30

Oj vilken tidig morgon det blev. Klockan ringde kl 6:00. Hotellfrukost kl 7:00. Visst är man sugen på frukost så tidigt. Det var minsann bara till att äta och se glad ut för sedan var det dags för att åka och titta på Albin när han skulle spela mot mot ett tjeckiskt lag, Bucij. Och vet ni vad Albin gjorde mål. Yeeaaah!!! Mamma och pappa var mäkta stolta.

Nu var det dags för shopping. Parkerade på Nordstan kl 10 och naturligtvis öppnade inte affärerna förrän kl 11. Vad gör man då? Kanske går till Scandinavium. Japp. En bra promenad i -8 C. Fick mellanlanda i en ICA Nära affär för att värma oss. Sen shoppade vi loss.

Em spelade Albin ännu en match mot Marstrand. Ledning med 3-0 och matchen slutade 3-3. Inga nöjda killar. Albin gjorde ännu ett mål. Bravo.

Kvällen avslutade vi i Scandinavium med invigning av Gothia Cup och elitseriematch mellan Pixbo och Helsingborg.

Nu väntar baren och sedan sängen. Ny match imorgon. Vinna eller försvinna.

Av Jag - 3 januari 2009 15:30

I morse bar det iväg till Göteborg. Albin åkte med sina spelarkompisar och vi(resten av familjen) packade in oss i bilen. Efter halka, snö, regn och sol var vi äntligen framme. Glömde att vi hade en GPS som inte fungerade som den skulle. Fråga Dan.

Traskade ner till spårvagnarna och tog oss till Universeum. Detta ställe var ju en jättestor lekplats för både barn och vuxna. Nåväl det fanns ju en hel del läskiga saker där t ex stora fåglar som flög fritt och BAJSADE på folk. Uräckligt. Fy fan för fåglar. Sen hade vi ju då ormarna som skapade ångest och panik hos min bror Mattias. Samuel som tyckte att han var modig när han klappat majsormen fick aldrig något beröm av sin morbror. Han hade krypt iväg längs väggen.Vilken fegis.

Sedan åkte vi tillbaka till hotellet och åt middag. Hotellet bjöd på buffé. Det bästa var pommes, ketchup och de svarta oliverna. För detta fick jag betala 139 kr. Hutlöst!!!

Nu till dagens höjdpunkt. Albins första match i Gothia Cup, spelades mot Kusten. Vi tog ledningen med 2-0. Men sedan drog killarna på sig några tråkiga och onödiga utvisningar, så matchen slutade 2-4 till Kusten. Våra killar gjorde så gott de kunde och spelade riktigt bra. Nya matcher väntar imorgon och därmed också revansch. Kvällen avslutade vi med en drink i baren och sedan krypa ner under täcket. Frukosten imorgon väntar kl 7:00. Natti natti!!!

Av Jag - 2 januari 2009 15:30

Någon sovmorgon blev det minsann inte idag. Vaknade 6:17 och kunde inte sova. Jag lovar, det har aldrig hänt förrut. Det ska inte bli någon ful vana heller kan jag lova.

Vad gör man då när man vaknar så tidigt. Tja jag råkade ha tur denna gång att det var rea på j-store. Så rea en tidig morgon när man har lov är verkligen inte illa. Albin och Samuel fick lite nya kläder.

Dagen fortsatte med att tvätta och packa inför Albins resa till Gothia cup i innebandy. Albin får bo på skola och resten av familjen ska husera på hotell. Lovely!!!

Så imorgon bär det iväg. Härligt med en lillsemester.

Av Jag - 1 januari 2009 15:15

2009!!!

Det var det året då det skulle startas en blogg. Nu ska det finnas tid. Mmm, vi får väl se. Vi ska försöka vara duktiga och blogga en gång om dagen och lägga in bilder lite då och då.

Ja, då startar vi väl...

Idag började det nya året bra. Sovmorgon, innebandyträning och kalas för farfar. Japp, du läste rätt. Kalas för farfar. En toppendag att fylla år. Alltid bakfulla gäster. Till farfar Kjell hade vi köpt någon slags sprit, årgång. Är skitdålig på sorter. Det enda jag vet är att det inte smakar gott.

Efter det åkte vi hem till familjen Widell och hämtade vår bil och allt annat som var kvarlämnat efter den supertrevliga nyårsfesten.

Tack alla som var med och gjorde kvällen fantastisk. Vi har alltid lika roligt när vi träffas.

Tidigare månad - Senare månad

LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.