Lev nu

Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Jag - 13 februari 2009 19:45

Efter "bäverincidenten" har dagen flutit på.

Sjuk även idag och åter en dag på soffan. Tur att det är VM i alpint. Kollade på herrarnas storslalom. Vet inte vem som vann (somnade). Bryr mig egentligen inte.

Kompisar till barnen ringde.......puffffff......så var barnen iväg. Tråkigt hos en slö mamma. Jag förstår, ska försöka bättra mig så fort feber har släppt sitt grepp om mig. Jag lovar.

Tur att barnen har en lekfull pappa. Han tog Samuel bort till byns brantaste backe och körde snowracer. Om det gick bra? Attans att jag inte var med och fotade för Dan har tydligen gjort en stylad vurpa, synd att gå miste om en skrattattack.

Medan de var iväg och "lekte" passade jag huset. Vilken tur för brevbäraren kom och lämnade brev personligt till mig. Man vet ju att man ska passa sig för brevbärare, vet ju aldrig vad de har i kikaren. Men det var en oskyldig stackare som kom till vårt hus. Han hade med sig biljetterna till fotbollsmatchen mellan Fullham - Man Utd. Yeah!!!!

Lyckan är total för övriga familjen och jag fick ett härligt konstanterande att jag nu får en hel dag ensams shopping i London. YEAH!!!!!!!!!!

Dan lovade Samuel tidigare idag att det skulle bakas chokladbollar ikväll. Så ett snabbak blev det. Mums!

Nu väntar Let´s Dance med snacks.

Ps. Den lille chokladbollen är paxad till morbror Matte. Känn dig hedrad!

Av Jag - 13 februari 2009 08:30

Vaknade tidigt idag av att det var något enormt som bankade, krafsade och sprang uppe på vinden. Jag tror att det är en stor bäver..........andra skulle kanske gissa på en liten mus.

Men inte denna gången mina vänner. Det var verkligen något stort som tog sig fram där uppe.

Tror ni att det går och somna om när man tror att hela taket ska rasa över en. Då gäller det att fly till ett annat rum. Det fick bli köket, med lite kaffe snart i kroppen så ska kanske hjärtat lugna ner sig.

Jag vågar definitivt inte gå upp och säkra vinden. Det får Dan göra när han kommer hem, med riddarutrustning. Jag tror nämligen att bävern har ätit upp våra musfällor.

Visst är det läskigt...........

Nu ska det bli lite kaffe.

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards