Lev nu

Alla inlägg under februari 2009

Av Jag - 21 februari 2009 12:45

Vi hade en skön och välbehövlig sovmorgon idag. Det gäller att ladda batterierna inför en ny arbetsvecka.

Isac kom till Samuel idag och lekte. Man varken såg eller hörde dom på hela tiden. De gick till vår enorma pulkabacke på baksidan av huset.

Det var 2 blöta barn som kom hem.

När Emma kom för att hämta Isac fikade vi på semlor. Mums tyckte vissa...... Kul att träffa dig Emma, vi pratas ju inte vid så ofta, tyvärr. Vi måste bli bättre på att höras av.

Jag tog en tur med min mamma till Växthuset & Solhaga för att inhandla lite nya fräscha blommor och lite annat smått & gott för att piffa till hemmet.

På kvällen kom familjen Widell på besök. Vi åt den goda kycklingrätten med svarta oliver & soltorkade tomater och drack lite vin till.

Melodifestivalen stod på i bakgrunden och vi har väl ingen större aning om vad som var bra eller katastrof. Vi såg faktiskt vilka som gick vidare. Dom var helt ok.

Efter maten tog vi fram Wii. Här bowlades det och spelades golf. Åsa vann allt. Vilken superkvinna (Är det säkert att det var första gången?) Hon slog 7 strike på en omgång. Grattis!!!!

Tack för en supertrevlig kväll!

Av Jag - 20 februari 2009 21:15

Sista dagen på sportlovet. Kneg på måndag.

Var en runda på jobbet idag, det har storstädats i mitt klassrum så det såg ut som f-n. Mina grejor låg utspridda i 4 rum, så jag har fått springa duktigt. Sedan blev det en runda un till stan. Fixade nya naglar. Så nu ser man ordentlig ut om tassarna.

Fixade fotopärmar till alla fotopapper som har legat i hyllan i flera år, scarfs från H&M, några läckra ljusstakar från Borette samt en ny mobil.

Det behövde jag verkligen:D

Nu har jag en lugn fredagkväll helt själv. Ingen konkurens om fjärren. De andra tre åkte in till idrottshallen för att titta på innebandy. Hur kul är det då!!!!!! Inte en chans att jag följer med på sånt. Då sitter jag hellre ensam hemma med en skål godis.

Ha en bra kväll därute..........

Av Jag - 19 februari 2009 20:00

Tänk vad det tråkiga kan ändras snabbt. Bara Dan kom hem så blev det mycket roligare.

Någon att prata med, laga mat tillsammans med.


Albin blev hämtad för innebandyträning. Skönt att han blev hämtad idag.


Nu ska vi sitta & mysa i soffan för att titta på de livfarliga bilförarna. De är ju inte kloka.

Undrar om det är fejkat.........

Ha det bra!

Av Jag - 19 februari 2009 12:45

........vilken tråkig dag.

Det har inte hänt ett dugg. Jag börjar bli riktigt uttråkad nu. Dessa lediga dagar ser likadana ut.

Kom på just nu i skrivande stund att jag har inte ens varit ute och tagit in posten. Tänk om där skulle ligga nåt spännande. Jag får nog gå ut och titta..........strax tillbaka............


Tillbaka...... nej det var precis som jag trodde......inget roligt. PPM-brev som landar i brevlådan lite då och då. Vi har anlitat ett företag som sköter om våra pensionssparanden, så när de ändrar kommer det ett brev. Just nu bryr man sig inte speciellt mycket, desto viktigare den dagen man ska hämta ut den. En annan sak som låg där var bokrea-katalog från Åhlens. Den kan jag i och för sig ägna mig åt en liten stund. Då går det några minuter.........

Tror faktiskt att jag ska ta den där katalogen och titta lite i den.

Av Jag - 18 februari 2009 19:00

Det är så underbart att ha sportlov.

Sova länge på morgonen, mysa med barnen (så länge de vill), äta lyxfrukost och gå i myskläder hela förmiddagen. Det kan ju inte bli bättre.

När barnen var klara i morse så stack Albin till Kevin och Emma kom hit till Samuel. Då fick jag egentid. Vad gör man då?

Börjar plocka undan i huset, tvättar, tömmer torktumlaren, sorterar tvätt, tömma diskmaskin..........listan kan göras hur lång som helst. Ni vet själva hur det är.

Jag hade en egen lottdragning här hemma idag. Dan drog högvinsten, strykning av ALL tvätt. Grattis!!!!!!!! Jag vann för en gångs skull en kväll på soffan. Det ska bli så underbart att ligga och titta när Dan stryker.

Albin har haft grusträning och är precis hemkommen, grusig & blöt. Ännu mera tvätt........

Matte kom in på en sen kvällsmiddag och han fick sin chokladboll som Samuel så noga har sparat till honom.

Om en liten stund kommer Kevin. Han blir vår nattgäst.

Vi ses!

Kram kram

Av Jag - 17 februari 2009 20:15

Barnen kom hem i eftermiddags efter ha sovit hos farmor och farfar i natt.

De hade varit på stranden och grillat idag. Och gissa vem som har tagit årets första havsdopp. Jo, Albin. Isen var inte tillräckligt tjock inne vid stenarna. Konstigt???

Nere på stranden åkte engångsgrillen fram och det grillades härlig korv.

Ikväll var det Albins tur att träna innebandy. Hela familjen satt på bänken och supportade.

Albins snygga tröja som inhandlades under Gothia Cup.

Av Jag - 16 februari 2009 19:15

Åter i tjänst idag. Skönt & va frisk så man kan gå till jobbet.

När Dan och jag stack låg barnen och snusade gott på kudde. Just då kändes det ganska orättvist. Hade gärna krupit ner under täcket.

Idag blev barnen hämtade utav farmor & farfar. De ska sova över där tills imorgon. De lever säkert ett lyxliv nu kan jag tro. Tänk er full uppmärksamhet och inga trötta, besvärliga föräldrar som pustar, stönar och tjatar på en. Visst måste det vara ett barns dröm.

Jag kommer själv ihåg hur det var, hos mormor kunde jag stå i köket med 2 läskflaskor (33 cl) och ösa vatten från den ena till den andra. Hos farmor stack jag ut i stallet och pysslade om hästarna eller klättrade i halmbalarna som kastades ner från stänget. Underbart för mig hos båda 2. Gud vad jag kan sakna det. Nåja kanske inte stå och ösa vatten men mormor som pratade med mig hela tiden och farmors goda rulltårtor.

I eftermiddags var Dan och jag och tittade på hus. Ett jättefint hus. Lite & göra. Passar precis tummen-mitt-i-handen-familjen.

Vi får väl se hur det blir......spännande.


Nu har vi precis ätit couscous och marinerad laxfilé framför tv:n. Ja, när katten är borta dansar råttorna på bordet. Detta händer aldrig när barnen är hemma.

Det kommer att bli en kväll i soffan med tv-tittande.

Av Jag - 15 februari 2009 19:15

Klockan ringde 6:00. Tjooho!!!!!!

Samuel skulle till Eslöv och spela innefotboll. 3/4 av familjen följde med. Jag stannade hemma. Febern var åter tillbaka och jag behövde verkligen ligga och lata mig.

Det gick riktigt bra för Samuels lag. De vann gruppen men förlorade tyvärr första slutspelsmatchen med 5-1. Idag agerade Samuel "målis". Han var tydligen riktigt grym.

I em hade Albin fotbollsträning. Dan var hjälptränare idag. Enligt Albin var han dålig i målet och stod och pratade hela tiden. Skärpning!!!

Middagen stod på bordet när herrarna kom hem. Efter lite kaos.

Jag är inte så duktig på att hålla ordning runt mig när jag lagar mat. Det är betydligt snyggare i köket när Dan lagar mat.

Idag serverades det nudlar med räkor & grönsaker samt vitlöksbröd.

Förträffligt om jag själv får säga det.

Det har blivit mycket tv-tittande under dagen. Skidor, skidor och nu ikväll serveras det Beck-film.

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards