Lev nu

Alla inlägg under mars 2009

Av Jag - 15 mars 2009 20:45

Även idag blev det en skön sovmorgon. Våra sovmorgnar betyder nog ganska mycket för oss kom jag att tänka på.

Samuel startade sin dag med fotbollsträning. Höjdpunkten var att morbror kunde komma och titta. Han fick t om hoppa va med lite i träningen. Toppen!!!


Sedan styrde vi bilen mot Tyringe. Här skulle Albins innebandy serie avslutas. Det blev en spännande match som slutade med seger för Albins lag. Ett stort GRATTIS!!!

En hel serie är spelad och laget är obesegrat.

Laget bjöd sin trogna publik på godisregn och för killarna väntade skumpan (pommac) i duschen.

Av Jag - 14 mars 2009 20:45

Vi drog på oss en härlig sovmorgon. Skönt för oss alla.

Det var med glädje som Samuel kunde konstatera att mamma var frisk och att det då kunde bli ett vuxenkalas.

Samuel fattade telefonen snabbt och ringde runt till alla och sa att de var välkomna kl 6. Bra jobbat!

Ringde t om och väckte morbror. Men han lät som vanligt sa Samuel.

Nu skulle det bli snabba puckar idag. För här var inte speciellt förberett för kalas efter några dagars sjukdom.

Dan & Samuel stack till Maxi och handlade. Albin smet till Kevin, visste väl att han skulle få hjälpa till annars, jag böerjade plocka iordning här hemma.

Hela dagen har Samuel varit helt uppspelt, en pratande(malande) svans efter sig. Han fick dock lite sysslor emellanåt för att bli av med honom.

Så här fint dukade vi tillsammans.

Kl 6 kom de efterlängtade gästerna. Nåja, nästan kl 6. Samuel konstaterade att mormor och morfar samt morbror var 4 minuter sena.

Presenterna ikväll blev en säng som han fick av mormor & morfar, farmor & farfar.

Monster Jam spel (PS) av morbror samt pengar och några bilar.

Tack för alla fina grejor.

Vi bjöd på kinamat. Dan åkte och hämtade. Smidigt.

Samuel äter friterad kyckling med sötsur sås. Favoriten!!!

Albin äter sin favorit som är kyckling med curry. Ju starkare desto bättre.

Här har vi kvällens huvudperson.

Naturligtvis var vi tvungna att följa melodifestivalen också ikväll. Samuels favorit var EMD, Måns och H.E.A.T Det gäller att helgardera sig. Skulle va jobbigt med en förlust. Tyvärr blev det, det ändå. Hm denna meningen blev nog lite konstig. Hoppas att ni har överseende.

Dagens färgtema var vitt & grönt. Vad passar då bättre än en marsipantårta.

Eftersom siffran 9 var rosa så blev det ett grattis istället.

Samuel blåser ut ljusen.

Skära tårta var en baggis. Äta den var ännu lättare.

Det var en mycket nöjd och trött Samuel som somnade i sin gamla säng. Den nya sätter vi upp imorgon.

Tack alla för att ni gjorde Samuels dag så fantastisk!!!

Av Jag - 13 mars 2009 20:15

Har varit sängbunden även idag. Nu börjar jag bli riktigt trött på detta.

Idag har min räddning varit alpint på tv. Till skillnad från igår så kommer jag ihåg vad det är jag sett......måste vara ett litet friskhetstecken.

Damernas slalom var riktigt spännande och jag såg fram emot att herrarnas storslalom skulle bli lika spännande. Men ack nej, där va ju inte en enda svensk att heja på. Hallo var va ni??

Fick vila ögonen på de andra karlarna istället och passade även på att se hur insidan av ögonlocken ser ut. Det var helt okej.....

Vid lunch kom Dan hem. Han hade med sig Samuels present till imorgon då vi hoppas att det kan bli ett vuxenkalas för honom.

Även ett par goda frallor fanns med. För vet ni vad, jag har börjat utöka min meny.

Idag har jag druckit pepsi max, ätit ½ fralla, 1 ägg, 1 tallrik fil och nu ikväll lite ris och pyttelite kyckling med satysås. Det ni.

Visst har jag varit duktig? Hmm vad nu ordet duktig betyder. Det är ett ord som jag inte gillar. För vad är duktig egentligen.......

Ikväll är Samuel på party hos Emma. Han gick dit med sin kära Maja. Gissa om han var stylad upp till tänderna. Han var så söt när det gick iväg tillsammans.

Nu tycker Dan att det var dags att vända på tv:n, som varit vänd mot sovrummet hela dan, så att vi kan sitta i soffan och hålla helg med Let´s Dance och Så ska det låta. Blir väl till att sappa idag också.

Av Jag - 12 mars 2009 21:15

.... har jag varit hela dan.

Jag hatar detta. Orkar inte va uppe. Va

Var vaken hela natten. Idag har jag följt det mesta på tv:n. Fast jag kommer inte ihåg vad jag sett. Märkligt!??!?

Med andra ord det har inte varit min dag idag.

Fick i mig 2 små pannkakor ikväll. Det var inte gott men lite omväxling istället för pepsi max. Visst är det en spännande kost jag har......

Imorgon är det fredag och nu måste jag verkligen piggna till, för på lördag ska vi ha "vuxenkalas" för Samuel. Då går det inte ligga här & va sjuk.

Nu blir det åter sängen!

Natti natti

Av Jag - 11 mars 2009 20:00

Av rubriken så skulle man kanske kunna förvänta sig att det har varit en toppendag.

Men ack nej. Jag har drabbats utav maginfluensa. Ni vet att jag hatar detta. Fick sticka hem från jobbet i förmiddags och har sedan dess sovit och lite till.....


Jag hoppas verkligen att morgondagen blir bättre, hoppas hoppas.


Just nu är Dan på info-möte på skolan om deras senare del. Till hösten ska ju Albin börja sexan och det gäller att ha alla tentackler ute innan man bestämmer sig. Vi får väl se vad de har att erbjuda.


Nej du, nu ska jag återgå till sängen. Det är där jag hör hemma idag.

Suck!

Av Jag - 10 mars 2009 20:00

... för barnen. Inte för mig.

Jag har bara jobbat & jobbat & jobbat. Spännande va.....


Dan var hemma på lunch och gissa... Vi har Tarzan på middag idag.... det blev bara mackor.

Jag har inget roligt att skriva, kanske återkommer senare ikväll.


Vi får se.

Ha de bra!

Av Jag - 9 mars 2009 20:30

Idag har jag pilotat.

Alltid lika roligt att få träffa de andra piloterna. Efter en sån eftermiddag är man alldeles upprymd. Det är så härligt.

Som vanligt hade jag gjort min läxa. (Värsta plugghästen....) Vad annars när man är lärare. Vet ju hur det är när barnen kommer tillbaka utan gjorda läxor.......

Under eftermiddagen började jag frysa nåt fruktansvärt. När jag kom hem hade jag duktigt hög feber. Skit också, jag som skulle fortsätta till kvällens föräldrautbildning. Vad gör man??? Enkelt, stoppar i sig 2 panodil och kör iväg. Det måste ha gjort under för när jag kom hem 3 timmar senare var febern spårlöst borta. Taadaaa!!!

Men jag var ganska trött så det blev bingen omgående när jag kom hem.

Förresten, måste bara berätta en rolig sak. Barnen frågade var jag skulle på kvällen. Jag berättade att jag skulle på föräldrautbildning och bli en bra mamma. Albin sa: Det är du ju ändå..... (gulligt) medans Samuel säger: Du är en ganska okej mamma för att var 33 år..... (mmm tack för den).

Mina 2 små pussisar.

Kram

Av Jag - 8 mars 2009 19:30

Även idag ringde klockan tidigt. JÄSP!!!

Idag skulle Samuel spela fotboll i KIS-cupen. Det blev blandad kompott. Oavgjort och förluster. Men Samuel var duktig i målet.

Efter lite god fika och träsmak var vi nöjda.

 

I eftermiddag har vi spelat Wii. Vi bowlade. Det gick väl sådär. Spridda skurar kan man säga.

 Här har ni Tarzan. Matte behöver träna mer (på bowling).

Just nu sitter vi och tittar på Wipeout på kanal 5. Vilket program, svenskar, norskar och danskar tävlar mot varandra i någon sorts hinderbana. Ingen lätt bana heller och de slår sig hela tiden.

Kommer garanerat att bli en titt nästa vecka också.

Kram

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards