Lev nu

Alla inlägg under april 2009

Av Jag - 22 april 2009 20:00

Känner just nu för att bara gråta.

Vilken jävla dag...... usel från morgon till kväll.

Tur att man har fantastiska kollegor och vänner och familj som stöttar och lyssnar.

Tack för att ni finns.

Tänker inte berätta om allt uselt, ska inte förpesta er med det. Skönt att veta, va?

Just nu sitter jag här med världens huvudvärk och bara längtar efter en panodil, eller två. Kan inte förneka att soffan också skulle vara rätt skön att ta i besittning.

Så........nu blir det panodiljakt.

Ha det!

Av Jag - 21 april 2009 21:45

Efter en 10 timmars arbetsdag behövde jag vila. Så när övriga familjen var på golfträning passade jag på att slumra på soffan.

Det behövde jag.

Fick lite extra energi och gick upp och skrev den där faktatexten till imorgon. Så nu är det klart.

Vad ska man nu göra? Antar, ta det lugnt........

Av Jag - 20 april 2009 21:30

Då drar vi på det tunga artelleriet. För nu gäller det att ladda.

Går in i en intensiv jobbeperiod nu. Med många möten och samtal. Dessutom ska ju alla lektioner planeras under tiden.

Men ni ska tro att jag är väl förberedd denna gången. Jag lapar nämligen all sol jag kan få för att skaffa mig den där extra energin.


Samuel var hos sin astmaläkare idag. Vi var lite oroliga för andningstestet eftersom det var sååååå dåligt förra gången. Men hallooooo han var uppe på 95 % idag. Gissa om vi var glada.

Då vi inte har allergi och astma under kontroll har man valt att byta mediciner. Så nu har vi en provmånad med ny medicin. 552 kr för en liten inhalator. Tur att det var under högkostnadsåret.

Nu håller vi tummarna för att det blir under kontroll nu.


Hann med föräldrautbildningen ikväll också. Nu ska vi träna på att hitta vår "pausknapp" och "nolla" ett negativt beteende.

Av Jag - 19 april 2009 20:45

Det var just det som det blev. Har stått i flera timmar och strukit tvätt.

Nu kan jag se botten på korgen igen. Känns underbart.


Hade lovat mig själv att skriva 3 st iup:er också. Vet ni vad, det gick som en dans och jag är riktigt nöjd måste jag säga.


Samuel och en kompis tog en fikaväska med sig när de skulle ut på en cykelfärd. De har hittat en koja och tyckte att det skulle vara mysigt att fika där. Pizzabullar och läsk.

Albin har man knappt sett röken av idag. Just nu är det bara kompisar på helgerna. Skola mitt i veckan, ellerhur?


Nu ser jag framemot en skön stund på soffan. Det finns risk för att jag får se insidan av ögonlocken ikväll.

Ha en bra kväll!!!

Av Jag - 18 april 2009 14:15

Lördag och fint väder. Jo då blir det solning på altanen. Oj oj oj vad det tog, men det behövdes.

Albin hittade ett mål som skulle sättas ihop. Enkelt sa Dan, det gör vi på några minuter. Minuterna gick och det började närma sig en timme. Då fick jag rycka in och styra upp det.

Här börjar det arta sig. Visst likar det ett mål nu.

Förresten Dan hann köra en skruvmejsel i magen också. Det blev en skråma på magen.....

Albin tog en godispaus.

Grabbarna stack in till stan. Storlaget i staden spelade. (fotboll)

Idag var det Albins tur att va bollkalle.


Ikväll var det jag som skulle ut på gallaj. Party hemma hos Linda.

Vi käkade pizza, drack gott och lite annat onyttigt.

Madde & Sofie hade det roligt...

...precis som Linda & jag.

Vi satt o pratade om mörker o tjejsnack.

Kvällen avslutade vi inne i stan på Chill outen. Mycket lustigt folk med det blev en billig kväll och det gillar vi.

Tack tjejer för en mycket rolig kväll. Det gör vi om.

Psst.... jag fick med mig 14 fribiljetter hem som vi behöver utnyttja....

Kram kram

Av Jag - 17 april 2009 22:45

Jaha då var det fredag igen. En vecka går ju hur fort som helst. Hinner nog inte riktigt med i svängarna.

På jobbet var vi på studiebesök på en bondgård. När vi kom hem luktade vi gris. Alla kläderna åkte i tvättmaskinen och jag i duschen. Så nu är man fräsch igen.

Ikväll hade vi Tarzan på middag. Blev lite rester. De andra stack upp till idrottsplatsen medans jag stannade hemma en extra stund. Samuel skulle vara bollkalle.

Jag kom upp lite senare eftersom jag inte är lika intresserad av fotboll som de andra.

Visst är han söt den lille bollkallen.

Det gäller att sysselsätta sig när spelet inte är i närheten.

Av Jag - 16 april 2009 16:30

Ikväll hade Albin avslutning av den fantastiska innebandysäsongen. Kvällen bjöd på matcher mot P15 & F15 samt föräldrar.

De klarade sig alldeles utmärkt mot de stora ungdomarna.


Höjdpunkten var prisutdelningen!!!!! En stor pokal som ska vandra runt till alla spelarna (Albin får den nästa vecka. Kommer ett foto på den då.) Alla spelarna fick också vars en liten plakett.

Trötta killar i det blå laget + en deppig Samuel som precis före avfärd fick sina fingrar klämda igen i dörren.

Det glada guld-laget


Ber om ursäkt för den dåliga bilkvaliteten. Ska försöka lära mig att ta lite bättre.

Kram på er!

Av Jag - 15 april 2009 16:30

...det betyder att halva veckan gått.

Idag var en sån där värsting dag började jobba 7.30 och avslutade min dag 21.00

Men en sån fantastisk jobbavslutning det var. Vi hade bjudit in föräldrar att lyssna på vårt LIP-arbete. Bra uppslutning och fantastisk stämning.


Så nu ligger jag välförtjänt här i soffan och slappar. Gud så skönt. Skulle nog tippa på att jag kommer att slumra till. Brukar ju göra det, ellerhur Dan?


Natti natti

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards