Lev nu

Alla inlägg under maj 2009

Av Jag - 18 maj 2009 09:15

Godmorgon!


Hoppas att ni alla har sovit gott i natt. Det är allt annat än jag gjort. Som ni kanske vet så fick Albin en spark i ansiktet igår på fotbollen. Jag befarar att han nu har fått hjärnskakning. Det hela började igår kväll. Han blev slö och fick ont i huvudet.

Han har sovit hela natten hos mig och jag har väckt honom med jämna mellanrum. Med andra ord. Jag har sovit urdåligt.

Nu imorse har han fortfarande huvudvärk och får stanna hemma från skolan idag.

Just nu ligger han o sover. Hoppas att han piggnar till under dagen.

Känner att jag också hade behövt sova någon timme, har stryktvätt också att ta hand om.

Ha en bra dag!

Av Jag - 17 maj 2009 20:00

Det blev inget besök hemma hos mormor & morfar. Bert och Birgitta skulle va tidigast hos dom vid 9 och det blir för sent för barnen.

Hoppas att vi träffar dom imorgon i stället.

Så det blev en hemmakväll istället. Inte helt fel det heller. Då hinner jag kanske tvätta undan det värsta, maskinen har gått på högtryck hela helgen. Har nämligen inte hunnit tvätta under veckan.

Det värsta är all stryktvätt som det blir.


Ute blir det bara mulnare och mulnare. Tråkigt med regn men nu behövs det verkligen. Gräset är gulare än gulast. Så snälla regna lite i natt så gräset blir grönt snabbt igen. (Grönt gräs är mycket skönare att gå barfota på.)


Nu ska jag titta på Wipeout special, de bästa smällarna. :-))


Ha en riktigt bra kväll!

Av Jag - 17 maj 2009 17:15

Upp med tuppen idag....fotboll på schemat. Albin hade grisig morgontid att passa. Tur att det var hemmamatch.

Ni kanske undrar hur det gick för Matte att sova inne hos Albin. Jovars, Albin framförde samma klagomål som Samuel, för mycket snarkningar. "Jag fick ligga så här med kudden över huvudet", stackars Albin. Undrar var vi ska placera honom nästa gång? Vi kanske ska göra vid i förrådet.....det går att sova där sommartid iallafall. :-))


Albins match gick urbra. De krossade Höör med 6-1. Inget snack om saken vilket lag som var bäst på planen.

En liten incident innan matchen var att Albin blev sparkad på näsan och ögonbrynet under uppvärmningen. Det var ett misstag. Det lär nog bli en blåklocka. Då ska jag lära honom alla knep hur man sminkar över en sån. Har ju fått rutin på det.

Efter match var det bara att hoppa på stålhingsten för att hem och laga mat. Det blev avancerad lunch, köttbullar (färdiga) och makaroner. Sen hoppade vi på stålis igen. Nu var det Samuels tur att ha hemmamatch. Det gick inte riktigt lika bra för hans lag de förlorade sin match med 4-1. Men bäste man på plan var vår lille Samuel.


Resten av eftermiddagen har Dan & jag latat oss i altanstolarna. Solen sken och då gäller det att bränna på.

Råkade nog somna för efter en stund vaknade jag av att det var mulet och kallt. Så det är därför som jag har en liten stund över nu att blogga.

Helt plötsligt har det bllivit roligt igen att blogga. Funderade ett tag på lägga ner. Tyckte inte att jag hade något speciellt att skriva om. Det har jag kanske inte nu heller men ni får stå ut med det lilla som händer i vårt liv.

Ikväll ska vi till mormor & morfar. Bert & Birgitta kommer hem från Frankrike för att sedan bege sig vidare upp till Sundsvall. Ska bli jätteroligt att få träffa dom, vi har inte setts på flera år.

Vi hörs lite senare ikväll.

Av Jag - 16 maj 2009 23:00


Kommentar till bilden där jag antas stå & pinka på altanen.... jag är helt oskyldig, det enda jag kan dömas för är att härma Jockes eviga skvättande med vattenflaskan så fort det ska grillas hos dom!



Mvh/Kent.

Av Jag - 16 maj 2009 22:45

Javisst blev det en härligt lång och skön sovmorgon......ahhhh.


Därefter har dagen bara inneburit hushållssysslor. Tråkigt men nödvändigt.

Det har tvättats, strukits och städats. Verkligen roligt att behöva göra detta en lördag.

Var iväg och lämnade Samuels och Majas kalasinbjudningar samt hämtade vårt Wii som har varit på service. Det funkade inte hemma så vi lämnade in det. Gissa......det funkade på deras service......det var inget fel på ert Wii.....ähhhh jo. Så nu återstår det om det funkar när det kommer hem igen.


På kvällen kom Matte, Kent & Martin.

Det bjöds på grillat.

Vad Kent gör får ni själva lista ut.

Matte skalar sparris. Sparrisen har vi fått av mamma & pappa. De odlar det i sitt trädgårdsland.

Några skulle kokas och några grillades.

Visst ser det gott ut. En härligt god lördagsmiddag på våren.

Vi brukar förespråka en lugn stund när vi äter. När barnen lämnat bordet (de små) satt de stora barnen kvar och hade diverse mattävlingar.

Naturligtvis vill ni ha exempel:

Hur lång tid tar det att äta 7 ½ krokett samtidigt i munnen. Kent vann, Matte spottade ut sin mjölklump........

Vem äter upp en sparris först? Kent , med kommentaren att det vara bara att svälja det trådigaste partierna.

Oj vilken bra bild.

Tja, vi avslutade kvällen med ESC.

Inatt sover Matte över. Placering denna gång blir på Albins rum. Han är portad från Samuels rum. Snarkar och smaskar för mycket tycker Samuel. Vi får väl se om Albin kommer att sova något inatt.

Kram

Av Jag - 15 maj 2009 17:00

... är väl vad alla önskar sig. Nej, inte jag.

Albin hade tagit på sig att va bollkalle till herrmatchen. Dan skulle hjälpa Peter och grilla korv.

Så det blev att jag följde med och snackade. Återigen var det kallt som bara den. Men rutinerad som man är hade jag förberett med stickat under jackan och vantar. Vantar i mitten av maj. Det är ju inte klokt....

Till kvällsmat blev det pizza. Blev över till morgondagens lunch.


Efter matchen följde Matte med hit och tittade på tv samt drack varmt kaffe. För gissa om det behövdes.

Nu ser jag fram emot morgondagens sovmorgon. Jag har inget på programmet då.


Godnatt!

Av Jag - 14 maj 2009 16:45

Alltså jag bara älskar sushi.

Efter att ha varit hos frissan idag så tog jag en tur inom affären och skulle köpa mig lite kvällsmat. Till min stora förtjusning såg jag ett sushipaket. Det sa bara slurp rakt ner i korgen.

Resten av familjen var iväg på fotboll. Albin spelade match. Det gick inte så bra. De förlorade med 7-2. Bättre tur nästa gång.


Killarna har också varit och klippt sig idag. Jag fick lite som jag ville. Jag önskade att de skulle klippa sig kort. Endast Samuel gjorde detta. Albin tog en bra bit och det är jag nöjd med.

Av Jag - 13 maj 2009 16:45

Vad innebär då detta?

Jo jobb, killarna har fotbollsträningar och vi föräldrar står på idrottsplatsen och fryser.

Det är väl konstigt att det aldrig är varmt där. Det blåser alltid. Något som är bra med detta är ju att man behöver aldrig fundera på vad man ska ha på sig. Tipset är: varma kläder.

Kvällen avslutades med att Albin, Samuel och Dan hade magknip.

Vi får väl se hur morgondagen blir.


Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards