Lev nu

Alla inlägg den 6 september 2009

Av Jag - 6 september 2009 20:45

Nu börjar frukten bli klar ute i trädgården.

 

Plommonen är klara. Hela trädet är fullt. Grenarna bär knappt. Ska baka något utav dom. Vet inte vad. Har du något gott recept på plommonbak???


Även äpplena verkar vara klara.

Imorgon ska jag ta och baka en smaskig äppelkaka. Kan bli gott som kvällsfika.


 

Just nu är hela vår häck full av dessa härliga röda bären. Det blir väldigt effektfullt. Riktigt höstigt.


Lövräfsningen blev inte av igår då det regnade för fulla muggar. Så det va bara att ta tag i det idag.

 

Idag blev resultatet 4 säckar. I år ska jag minsann räkna hur många säckar det blir. Att det blev 4 säckar är ofattbart. Blir nästan ledsen när jag ser att hela trädet och alla häckar är fulla av löv. Det kommer att bli en jobbig lövhöst :)


Nu ska jag ta och göra mig en varm kopp Roobois-te. Fantastiskt gott.

Ha det gott!

Av Jag - 6 september 2009 20:30

Igår var Samuel på fotbollscup. Här kommer en bild från den annars så regniga dagen.

 

Tre grabbar vilar ut mellan matcherna.

Av Jag - 6 september 2009 20:15

Signe Signe......

Idag har den fantastiska damen varit ute och lekt.

Nu sent ikväll var hon själv ute. Vi kallade och kallade, tillslut hittade vi henne 6 meter upp i trädet. Hon skrek, vågade och kunde inte komma ner.

Vad göra? Ringa brandkåren......???


Den lilla snäckan tog mod till sig och började glida nerför stammen. Benen började darrra och vek sig, tappade fästet och susade rakt ner mot marken trodde vi. Häcken tog emot henne. Så där hängde hon med magen och klorna över en gren och vågade inte släppa.

Jag fick tag i henne. Hjärtat slog fortare än fortast. Om hon slog sig? Tror det. Hon är väldigt kelen vill vara runt oss hela tiden.

Stackarn.....

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards