Lev nu

Alla inlägg under september 2009

Av Jag - 23 september 2009 15:15

Så här gulligt hittade jag Albin & Signe i em.

  

Hon tar verkligen hand om honom. Visst ser det mysigt ut. Tur att jag fanns på plats och kunde krypa ner o mysa.


Signe har just nu en favoritleksak. Ett kramdjur, papegoja.

  

Hon anfaller inkräktaren och försöker bita ihjäl den. När man ändå bitit ihjäl den är det ju lika bra o plocka ut all vadden i den. Den stackars papegojan blir bara magrare och magrare för varje dag som går.


Här är en annan rolig sysselsättning. Allt som är förbjudet är roligt.

  

Gömma sig i stryktvätten. Aja baja. Men visst är hon söt trots att det är förbjudet.


Kanske man skulle börja o stryka undan tvätten så att jag slipper den konflikten med henne. Ingen dum idé va?

Orkar jag? Vill jag? Nej egentligen inte men jag måste nog. För den rackars högen fylls på hela tiden.

Av Jag - 23 september 2009 15:00

Det här skitet kom Dan hem med.

  

Förklaringen va att det inte fanns någon p-automat. Dvs gratis parkering. Hm sen finns det något som heter p-skiva. Det använder dom i den besökande staden.

Bara att betala eller bestrida. Får se vad han väljer.

VAB

Av Jag - 23 september 2009 12:00

Hej på er!

Idag hann jag precis komma till jobbet då det blev dags o åka hem igen.

Igår blev Albin hämtad i skolan eftersom han hade gått in i en lyktstolpe. Han slog i huvudet så hårt att skolsköterskan ringde efter oss.


Väl hemma var han yr, illamående och hade ont i huvudet. Inte konstigt alls. På kvällen mådde han bättre så vi tänkte att det var nog inte så farligt....


Men imorse kräktes han. Ringde till sjukvårdsupplysningen. Dom sa; åk in med detsamma. Så sagt o gjort fick det bli så.

På sjukhuset var det ingen kö. Kom in direkt till sjuksköterskan. Hon sa att det var nog ingen fara men att någon vuxen skulle va hemma idag med honom och observera honom. Mmmm vem då? När ens barn har fyllt 12 år får man inte lov o va hemma längre. Det krävs läkarintyg. Jaha då får ni vänta på en läkare som säger hej till er och så får ni ert intyg. Det gick supersnabbt. Läkaren kom, tittade på ögonen, kollade lite på reflexerna och vi fick ett intyg i handen o kunde åka hem.

Så nu är vi hemma. Albin har TV och datorförbud. Hjärnan ska vila så mycket som möjligt. Det blir ingen match ikväll heller mot rivalerna. Vi kanske kan åka o titta ändå.


Signe tycker att det är jättemysigt att vi är hemma. Då blir det extra kli och det är ju alltid skönt.

Av Jag - 21 september 2009 19:45

Ja då har vi startat en ny vecka.

Har ringt ett par viktiga samtal idag. Skönt att få vissa saker avklarade.


I em hade jag tandläkartid. Roligt, roligt. NOT! Är inte speciellt road av att gå dit.

4 röntgenbilder lite puts, klart, 700 kr fattigare. Förstår ni varför jag inte gillar o gå dit. Tur att man inte hade hål för då hade man väl blivit ännu fattigare.


På vägen hem hämtade jag Samuel. Han hade sovit över hos mormor o morfar. TACK för att han fick sova hos er. Det var en riktig skitunge jag fick hem. Han hade stått och slagit ut golfbollar på den jordiga åkern hela dagen och där finns ju ingen som står o kastar tillbaka bollarna utan man måste springa ut själv och hämta dem.

Samuel åkte i badkaret med skrubb och gympaskorna åkte i tvättmaskinen.


Ikväll var det bara Samuel som hade fotbollsträning. Tog med brassestolen och en bok. Men det var så kallt att jag inte kunde koncentrera mig på att läsa. Det var med andra ord skitkallt.


Ska ta en varm kopp te o hoppa upp i soffan. Idol väntar och sen självklart blir det Hollywoodfruar. Ingen vill ju missa Anna Anka.


På återseende!

Kram

Bio

Av Jag - 20 september 2009 21:15

Vilken härligt varm septemberdag det har varit.

I morse hade Albin fotbollsmatch. De förlorade med 5-0. Sen trodde vi att det skulle va färdigt med fotboll idag. Det andra laget saknade spelare så Albin ställde självklart upp, så det blev att åka iväg på en match till.


Ikväll har Dan o jag varit iväg på bio. Vi såg Stieg Larssons Flickan som lekte med elden. Den var helt klart sevärd. Men den va nog inte riktigt lika bra som 1:a filmen.

Den var bra och spännande.


Jag o Dan sitter nu här helt ensamma. Barnen är utflugna. Albin hos Kevin och Samuel hos mormor o morfar. De har studiedag imorgon. De fick ett sent ryck och ville sova borta.

Nu är det bara Signe som underhåller oss. Hon mörbultar en papegoja. All stoppning är snart borta. Den hänger en aning med huvudet just nu. Konstigt...

Av Jag - 19 september 2009 20:45

Ni tror väl inte att detta är sant. Men en fotbollsfri lördag har vi faktiskt haft idag. Vi tog en skön sovmorgon. Därefter har vi bara gått här hemma o slöat.

Det innebär att tvätta undan, rengöra under vasken, hämta bilen och en liten tur till affären.


Har t om bakat Fuccaiabröd. Gott är det som bara den.


Signe har älskat att vi har haft en hemmadag. Hon har varit ute och röjt i trädgården precis hela dan. Nu är hon fullständigt slut och ligger och sover en djup sömn. Inte en rasslet från matskålen hör hon. Då snackar vi trötthet. Bara hon sover i natt.......


Nu väntar min drink, godiset på bordet och de mjuka kuddarna i soffan. Måste sticka nu innan nån annan tar min plats....Glad

  

Av Jag - 18 september 2009 20:15

Det är 12 år sedan vi lärde känna varandra. Våra äldsta barn gick i samma babysimsgrupp hos Bettan.

Efter varje dopp tog vi en fika på badhuset. Vi fyllde hela cafeterian, ingen annan hade en chans på platserna.Glad

Vi kände direkt att vi hade saker gemensamt, inte bara barnen.

Under årens lopp har vi träffats regelbundet. Kräftskivor, midsommar och nyår är tradition. Sen brukar det alltid bli några gånger till under året.

Vi har alltid lika roligt när vi träffas.


Årets kräftskiva gick av stapeln hos Helena och Peter. Fantastiskt höstväder, tur, vi satt ute. Men med lite alkohol i kroppen så kände vi inte av kylan. De goa värdarna hade bullat upp med filtar till alla. Vilka vänner!!!


Alla fick vars ett uppdrag under middagen. Jag fick, du ska berätta gamla historier om kräftor. Använd gärna dekorationen som rekvesita. Nu har jag lärt mina vänner en massa gamla historier om våra kräftor. En del var bra och en del va riktigt dåliga. Dan skulle flirta med alla och göra tummen upp till allt. Det blev ganska drygt till sista. Vid bordet fanns även Michael Jackson och luftgitarr......

Här kommer lite bilder.


 

Caroline


  

All den goda maten.


  


  

Kräftor i massor.


  

Kajsa & Thea


  

Peter, Niklas o Pierre vid grillen.


  

Dan o Peter.


  

Fläskfilé???


  

Pschhhhhhhhhh


  

Barnen åt inne.


  

Andra sidan av bordet.


  

Dan o Åsa


  

Niklas o Caroline


  

Peter, Anna o Peter


  

Anna, Peter o Jag


  

Pierre o Helena


  

Detta ska tydligen va en tjejsnaps. Den såg inte vidare tjejig ut så den hoppade vi över...


  

Efterrätten var hallonglass med maränger i.


Mätta o glada åkte vi hem sen midnatt. Tack Matte för att du kom o hämtade oss.

Av Jag - 17 september 2009 10:15

Telefonen ringer, har du hört på radio. Nej blir mitt svar.

Det går runt en galning i byn vid ert hus med ett vapen. Shit..........Samuel i skolan, blir hämtad av mormor o morfar men Albin är snart på väg hem med bussen.

Byn är avstängd........panik........panik.........panik..


......

En gråtfärdig mamma slänger sig in i bilen och hittar Albin. Lättnad.....glädje....


Efter 1½ timme anmäler sig en fullfjädrad galning till polisen och blir gripen. Han anmäler sin kompis och kompisen anmäler honom för skadegörelse. Hela händelsen rubriseras som skadegörelse. Är det någon som vet att han satt skräck i en hel by. Att barnen inte fick åka hem från skolan, alla dörrarna var låsta, undrande barn, rädda barn. Är det någon som vet att han har förstört lite av barnens och oss vuxnas liv???

Måtte galningen få det som han förtjänar, ett helvete......

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards