Lev nu

Alla inlägg under september 2009

Av Jag - 14 september 2009 20:15

Det är just 1 år sedan som jag och 3 tjejkompisar åkte till Barcelona.

Det hände så mycket roligt och härligt på denna resa.


Vi började med att följa fel linje på golvet på Barcelonas flygplats. Därefter gick vi på fel håll till bussarna.....

......ja det är väl bara att fortsätta..... hamnade i en svettgång i tunnelbanan. Det var så varmt o äckligt, alla människor luktade svett, inte vi.

I tunnelbanan blev det också fel, gick ner på fel sida av perrongen, blev inlåsta i en biljettbur. Blev då utskällda av en sur gubbe som nog fick alldeles för dåligt betalt på jobbet. Den stackarn.

Men vi tog oss igenom allt med härliga skratt.


Det hände ju bra saker oxå. Vi shoppade och shoppade och shoppade. Gjorde av med ett 5 siffrigt belopp.... Kom hem med 25 kg. Det ni!!!

Vi drack champanj och åt fantastisk mat. Passade på att steka i solen på standen. I lugn o ro trodde vi. Fick ett par odrägliga svenska herrar bredvid oss som bara snackade skit om sina anställda på sitt företag. Vi vet nu vilka som hade kompetenser, vilka som behövde avskedas och vilka man inte kunde lita på.

Jag vet vilka 2 jag hade gjort av med.....


Vi hade det så roligt att detta kommer vi att göra om. Blir nog en annan storstad då. Paris.....Rom.....varför inte ta Saint Tropez......

Av Jag - 13 september 2009 16:15

Igår var en hektisk dag. Fotbollsmatch, kalas på Andy´s, shopping och party.


Partyt var hemma hos Kent. Roligt som bara den va det.

Kvällen kunde inte bli bättre, bra musik, gott snacks, god dricka och framför allt det härliga sällskapet.


Christel, det var party som på den gamla goa tiden. Skrattande

Kul och träffa dig Henrik, det var ju ett tag sen du var hemma.


Det här gör vi fler gånger, ellerhur. Det enda minuset var regnet som kom lagom tills det var dags o gå hem. Vi var urblöta och kalla när vi kom till bilen. Men vädret kan vi inte påverka så just nu skiter jag i regnet. Njuter av det idag istället. Skönt och krypa upp i soffan med ett täcke och höra regnet smattra på rutan.


Idag har Albin haft ännu en match. 45 minuters bilväg, då kräver vi föräldrar vinst. Visst ordnade de det. De vann med 7-2 så bilresan var inte ett dugg jobbig idag.Glad

Av Jag - 12 september 2009 09:45

Godmorgon på er!


Hoppas att ni sovit gott. Inatt har vi haft en vaken Signe. Hon ville gärna göra allt förbjudet, på natten. Det är då vi andra sover. Kattrackare.


Om en liten stund ska jag och Samuel åka in till stan och shoppa. Han ska köpa present till Erika, hon har kalas i eftermiddag. Jag vill ha nya kläder och ett par nya skor till ikväll. Nej jag har inget att ta på mig. Har letat hela veckan efter möjligheter. Men har kommit fram till att något nytt vore roligt. Tycker ni inte. Glad


Så det är dags att göra sig iordning. Sen är vi laddade till tänderna att inta staden...


Vi hörs lite senare.


Kram

Av Jag - 10 september 2009 21:15

Idag slutade jag tidigt. Tänkte därför passa på o njuta av den sista sommarvärmen. Det var hur varmt som helst. Började räfsa löv igen. Nya hade ju trillat ner på gräsmattan.

När jag var klar tog jag en kopp kaffe på altanen och bara njöt.......


Fick sedan för mig att göra något med all frukten vi har i trädgården. Så därför blev det bakat....

  

... en plommonkaka och...

  

... en äppelkaka.


Signe har haft ännu en tur upp i trädet idag. Han stoppa henne innan hon kom för långt upp. Jag knuffade med räfsan på ena sidan om trädet och Dan fick tag i svansen på andra sidan. Nu vet vi att hon inte gillar att bli tagen/dragen i svansen. Stackars liten. Ner kom hon även denna gång.

Det finns bilder på eländet men eftersom vår kamera endast funkar om man håller batteriluckan hårt intryckt så kommer det inga bilder idag. Vi måste nog köpa en ny. Knappt lönt att laga.


Nu ska jag smaka på bakverken.


Kram

Av Jag - 9 september 2009 20:00

Idag har varit en riktigt dålig dag. Inget har blivit bra. Ibland beror det på en själv och ibland på annat.

Kul att man blir satt på prov hela tiden.

Idag hade det varit skönt med en massagetid. Bara stänga hjärnan och låta någon annan jobba (Massören).


När man kommer hem ser man att hela trädgården är full av löv igen. Jag avskyr när det ligger löv på gräsmattan, tycker att det ser stökigt ut. Räfsar man ihop det i högar så måste allt med upp inte en smula får ligga kvar. Knäppt va??


Killarna hade fotbollsträning ikväll. Den var tidigarelagd för att det skulle spelas fotboll på tv. Vem bryr sig???? Jag längtar bara tills Idol börjar, som får vänta på den tråkiga fotbollen. Inte ett mål har det blivit heller. Bättring bättring.


Gud vad skönt det va att få kräka av sig lite.


Hur har din dag varit? Hoppas att den har varit bättre än min. Lyssnar gärna.

Kram

Av Jag - 8 september 2009 20:45

Här såg det inte likadant ut som igår kväll. Vet inte vad jag tycker egentligen...

Man vänjer sig säkert vid denna layouten också, så småningom.


Idag var det sista golfträningen för Samuel. Nu gäller det att vi själva åker upp och tränar. Han klarade ju teoritestet förra veckan så nu ska han ut o gå på stora banan med en fadder. Morfar, det blir din uppgift. Du blir en alldeles utmärkt fadder.


Längtar till på lördag, då blir det party. Undrar vad jag ska ha på mig??? Jag har ju ingenting i garderoben Glad.

Jag får nog se över det där tror jag...


Ha det gott!

Av Jag - 7 september 2009 20:45

Godmorgon på er!


Hoppas att ni sovit gott. Inatt har vi haft en vaken Signe. Hon ville gärna göra allt förbjudet, på natten. Det är då vi andra sover. Kattrackare.


Om en liten stund ska jag och Samuel åka in till stan och shoppa. Han ska köpa present till Erika, hon har kalas i eftermiddag. Jag vill ha nya kläder och ett par nya skor till ikväll. Nej jag har inget att ta på mig. Har letat hela veckan efter möjligheter. Men har kommit fram till att något nytt vore roligt. Tycker ni inte. Glad


Så det är dags att göra sig iordning. Sen är vi laddade till tänderna att inta staden...


Vi hörs lite senare.


Kram

Av Jag - 6 september 2009 20:45

Nu börjar frukten bli klar ute i trädgården.

 

Plommonen är klara. Hela trädet är fullt. Grenarna bär knappt. Ska baka något utav dom. Vet inte vad. Har du något gott recept på plommonbak???


Även äpplena verkar vara klara.

Imorgon ska jag ta och baka en smaskig äppelkaka. Kan bli gott som kvällsfika.


 

Just nu är hela vår häck full av dessa härliga röda bären. Det blir väldigt effektfullt. Riktigt höstigt.


Lövräfsningen blev inte av igår då det regnade för fulla muggar. Så det va bara att ta tag i det idag.

 

Idag blev resultatet 4 säckar. I år ska jag minsann räkna hur många säckar det blir. Att det blev 4 säckar är ofattbart. Blir nästan ledsen när jag ser att hela trädet och alla häckar är fulla av löv. Det kommer att bli en jobbig lövhöst :)


Nu ska jag ta och göra mig en varm kopp Roobois-te. Fantastiskt gott.

Ha det gott!

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards