Lev nu

Alla inlägg under oktober 2009

Av Jag - 10 oktober 2009 19:15

Klockan ringde tidigt som bara den idag. Nu har innebandy säsongen börjat och då är det helgmatcher.

Denna gång var det 5-6 mil o köra. Långväga lag.

Det blev lite jämnare idag än förra matchen men Albins lag vann med 6-2. Det kunde blivit 10 mål till men deras målvakt var jätteduktig.

På hemvägen blev det ett besök på Mc Donalds och en ny godisaffär i stan. Samuel var sur och vresig. Var kissig o ville hem fort. När vi väl va hemma blev det bråttom. Stackarn hade blivit åksjuk av pappas bilfärd.

Först visste vi inte om det var åksjuka eller maginfluensa eftersom han sov 2 timmar efteråt. När han väl vaknade käkade han upp sin mat och gick ut o spelade bandy på gatan. Det måste ha varit åksjuka.


Vi skulle varit hos farmor o farfar ikväll. Men vi vågade inte chansa. Vi kommer imorgon istället och äter en bit mat. Så ikväll blir det en lugn hemmakväll med godis och kanske ett glas vin.


Sändningen för fotbollen har redan börjat så jag har en lååång fotbollskväll o plåga mig igenom.

Vilka tror du vinner ikväll???

Av Jag - 9 oktober 2009 10:00

Idag börjar jag lite senare. Skönt att göra det nån gång. Det blev en liten kort sovmorgon. Barnen var ju tvungna upp till skolan.


Man tror att man ska hinna med hur mycket som helst om man är hemma en förmiddag. Hinner ju ingenting....


Har jagat Signe ett antal gånger med sprayflaskan. Den lilla rackarn hoppar upp på alla förbjudna ställen.

För ett antal år sedan hade vi rensat huset på småsaker som barnen kunde stoppa i munnen. Nu börjar det bli tid att rensa. Nu tar Signe allt. Hon är slug dessutom... hon ser var vi lägger allt, hoppar sen upp när vi inte ser och lever sen rullan med småprylarna. Mina örhängen och hårsnoddar är roligast.


Vi hörs lite senare när jag jobbat klart. Full fart mot helgen!!!

Av Jag - 8 oktober 2009 19:45

Idag har det inte hänt någonting. En sån där helt meningslös dag...

Jag gillar när det händer saker runt mig.

Dessutom känner jag mig lite halvsliten, vet inte om jag börjar bli sjuk. Jag känner mig inte sjuk. Allt händer på halvfart.

Hade behövt den där extra spurten på stryktvätten. Den lilla högen har växt till ett JÄTTEberg. Jag avskyr det, men kan inte gå i ostrukna kläder. Så det är väl bara att bita ihop. Känner du oxå att du måste stryka dina kläder???


Just nu är det singing bee på tv. Med kändisar. Men vilka har de med Jan Emanuel, ni vet han som va med i Robinson för några år sen, Fadde. Hade de fått så många återbud att dessa endast stod kvar på listan.


Av Jag - 7 oktober 2009 19:15

Jag är helt fast i min caféverksamhet och min bondgård. Har ägnat en låååååång stund att få ordning på alla grödor. Jag börjar faktiskt bli lite rik. Nja kanske inte, det finns massor med saker jag vill köpa men pengarna räcker inte. Men jag hade snälla vänner som gav bort några djur till mig. Gulligt!

Idag öppnade jag mitt café oxå. Har totalrenoverat det. Ganska nöjd måste jag säga. Har fullt med kunder och behöver laga mat hela tiden. Ni förstår att jag är bizzi.


Nu händer ju inte detta i verkligheten utan det är datorspel jag håller på med. Har lätt för att fastna i sådana saker.

Det känns som om jag precis satt mig vid datorn men ooooppps 1 ½ timme hade gått i ett nafs.

Jag har sååå roligt.

Ni måste prova.

Av Jag - 6 oktober 2009 21:30

Ikväll hade Albin seriepremiär i innebandy och vilken premiär sen då.

Krossade motståndarna med 14-1. Albin gjorde 2 mål o va skitnöjd. Han är inte så van vid att göra  mål från fotbollen då han är back. Här finns det helt andra förutsättningar.


Dan tog bilder. De kommer lite senare, orkar inte lägga upp dom nu. Är alldeles för trött. Har haft en arbetsdag från 7.30-19.30 Så jag är ganska trött.


Ha det bra!

Av Jag - 5 oktober 2009 19:00

En underbar kväll, Matte är på besök!!!! (Detta skrev han själv när jag tog ett besök till toaletten.)


Nu börjar vi blogga på riktigt...


När klockan ringde imorse var det bäcksvart. Känns tungt att gå upp då. Hade gärna legat kvar i sängen tills det ljusnat. Det är det jobbigaste med hösten och vintern. Dagarna känns så korta. Håller du inte med mig???


Nu måste jag bara få vräka ur mig lite......ibland blir jag så sur och ledsen, besviken på vuxna människor som har en massa åsikter om både ditten och datten. Varför är det så svårt att ta kontakt o säga vad man tycker istället för att linda in saker och ting i allt möjligt. Jag kallar detta FEGHET!!!! Det står jag för. En vuxen människa borde våga stå för vissa saker.

Tur att man inte träffar såna människor varje dag för det hade ju tagit död på ens vardag.


Så nu har jag sagt det jag ville och känner mig redan mycket bättre.

Av Jag - 4 oktober 2009 19:15

Vilken dag. Tänk att kanelbullen har fått en alldeles egen dag, inte illa.

  

Visst ser de smaskiga ut.

När jag har bloggat klart ska vi sätta oss o fika på dessa härligheter.


Annat som hänt idag....

... Samuel hade fotbollsmatch idag. Vi pälsade på oss rikligt med kläder, regnbyxor, dunjackor och clarkskängorna + mössa och vantar. Ready for fotball.

Matchen gick hur bra som helst. De vann med 3-2 och vann därmed hela serien.


Grattis!!!!!!

 

Ni va så duktiga.

 

Jag hade pratat om att gå hem efter matchen. Då dagens motion, men icke, regnet öste ner och det stormade. Får väl ta den promenaden imorgon istället.

 

Ha en mysig kväll!

Av Jag - 4 oktober 2009 13:15

Efter en hel dags blåsande och en stormig natt ser trädgården 50 år äldre ut än igår morse. Det ligger så mycket löv i hela trädgården. De stackars blommorna ser alldeles förfärliga ut. Vart ska man börja. Tar det en annan dag...

Igår lyckades jag gå ut några minuter mellan skurarna och stormbyarna då tog jag dessa 2 korten.

    

Riktiga höstbilder.

Idag på schemat står det att Samuel har sin näst sista seriematch i fotboll. Har redan börjat operationen leta varma kläder. Annars överlever vi inte.

Hade tänkt att jag skulle ta o sortera bland våra kläder idag. Där är mycket som inte används och kan skänkas till andra bättre behövande.

Kom just på att min bror och pappa har klubbmästerskap i golf idag. Vilket höjdarväder för golf!!!

Jag tycker synd om de stackarna som måste gå där ute på banan. Gå och gå. Matte får gå, pappa kör golfbil.

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards