Lev nu

Alla inlägg under november 2009

Av Jag - 4 november 2009 10:24

Jaha, då var båda barnen sjuka... feber, förkylda och huvudvärk. Har det något samband med att de fick vaccinationssprutan igår??? Jag vet inte, men man kan ju undra. Det fanns inga tendenser igår.


Så det blev en racerrunda till jobbet och förbereda för dagens lektioner. Hoppas att de får någon vikarie. Det är inte det allra lättaste att få tag på.


Det är väl konstigt, nu när jag är hemma för vård av barn, båda sover som stockar, vad gör jag då??? Japp, sitter och jobbar. Ska bara skriva det  och skriva det på datorn. Alltså en massa jobb. Men jag måste säga att jag mår ganska gott just nu då jag har hunnit beta av en bra bit på listan. Vad ska jag annars göra när barnen sover???


Hoppas att du får en rktigt bra dag!


Kram

Av Jag - 3 november 2009 21:05

Så, nu är båda barnen vaccinerade mot svininfluensan. Nu har de blivit försökskaniner på ett relativt oprövat vaccin. Det är med blandade känslor. Man får väl lita på de som kan sina saker i detta ärendet.

Vad jag förstod på barnen så var det löpande band, när Albin skulle bli stucken så pratade inte ens sköterskan med honom utan det var bara att sticka meddetsamma. Så, nu är du klar.... medans Samuels sköterska tittade på hans papper och pratade med honom.

Samuel blev illamående efter ett tag, Albin fick ont i magen. Men allt det här har gått över och nu mår de bra förutom att de är lite ömma i armen.


Skönt att det är över. Nu är det bara att vänta o se.


Ha en bra kväll!

Av Jag - 2 november 2009 18:04

Idag fick vi grankvistar. Tack så mycket.

La dessa på baksidan av uterummet och över smultronen i ösregn. Vet inte om smultronen klarar en vinter. Vet du hur man vinterförvarar smultron??? Tar jag in dom eller de kan stå ute. Alla tips är välkomna.


Nu har vi lagt i friläge igen efter en veckas lov, allså är det bara att köra på tills det är jul. Jag längtar så till den förste december. Vill sätta upp mina fina stjärnor...

Längtar du oxå?


När jag kom hem från jobbet skulle jag sätta mig vid datorn och skriva lite saker till jobbet. Då ploppar det upp att Word har gått ut, vi hade det på prov, gratis i 3 månader och nu hade skräpet försvunnit. Jag kan inte ens gå in i gamla dokument och ändra. Skit!!!

Imorgon har Dan lovat att han ska iväg och fixa ett nytt Word. Insåg att jag inte klarar mig utan ett.  

En söt bild på Signe.

Av Jag - 1 november 2009 11:17

November månad... Nu gäller det att elda på med all mysfaktor man bara kan hitta. Detta är den allra tyngsta månaden på hela året. Tycker jag....

Det är mörkt på morgonen när jag åker till jobbet och det är mörkt när jag kör hem, oftast. Träffar bara mina barn och man när det är mörkt. Visst låter det deppigt.


Igår hade vi våra föräldrar på middag.

  

Jag tände en massa ljus ute och inne. Som om vi inte hade varmt innan. Men det är ju mysfaktorn jag vill komma åt.

  

Ännu mera ljus. Här tryckte jag bara ner ett ljus i det stora blomfatet och toppade med 2 söta porslinspumpor. För övrigt är det de enda pumpor jag har.

Vi bjöd på en god fläsfilégryta med soltorkade tomater och svarta oliver. Tyvärr skar sig grädden. Det har den aldrig gjort förrut. Men med lite maizena kan man rädda det mesta. Vips så var det fixat.

Till efterrätt hade jag bakat en kladdkaka och grädde. Oj oj oj vad gott.


En annan rolig grej som hände igår var att bror Matte ringde och frågade om vi kollat stryktipset. Nope. Vi hade 13 rätt med fotbollslaget. Whaaat????? Jodå, 13 rätt. Vi är 15 st som ska dela på jaaa duuu, smaka på det. det roliga är att våra föräldrar oxå har vars en andel så här blev det fira av bara den. Fram med finvinet, sprit.....

Det roligaste av allt är att en ganska stor summa går till Albins fotbollslag. Nu har de hur mycket pengar som helst. Såååå roligt.

Tack Pocke för att du tippade så bra. Tror du att det är fler som vill va med nästa helg???

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards