Lev nu

Alla inlägg den 1 januari 2010

Av Jag - 1 januari 2010 21:45

Idag firar jag 1 år som bloggare. För exakt 1 år sedan började jag blogga tillsammans med min familj.

Det är roligt att se tillbaka på året som gått. Ibland har det hänt mycket i våra liv och ibland har det inte varit alltför intensivt.


Jag tänkte att jag skulle berätta lite om vår nyår. En fantastisk nyår. Även i år firade vi in det nya året hemma hos fam Widell. Lite annorlunda blev det i år. Vi firade Peter som fyller 40 lite senare i januari men som inte tänker va hemma då.

  

Här har vi "grisen".

  

Peter bjuder på champanj.

  

Vår present till Peter från oss 4 familjer var 3 olika sorters vin och en vinprovning på Amarone viner. Alla männen gör honom sällskap i februari.

 

Åsas fina dukning.

    

Då vi alltid brukar få samma bordspartner så blev det lottdragning i år och...

  

 jag fick Peter i år igen. Tryggt att honom igen   

  

Helena & Peter

Åsa & Pierre  Anna & Dan   

Caroline & Nicke 

  

Barnen satt vid ett eget bord. Mysigt...

  

Till förrätt åt vi en hönekakstårta. Champanj till det...

  


Till huvudrätt serverades det ytterfile, potatisgratäng smarriga såser och en helt underbar grönsallad. Rödvin till det (2glas)...

  

Killarna fixade disken efter maten. Visst är Nicke duktig på att torka tallrikar???

  

Innan desserten kom de gamla LP skivorna fram. Då dansas det på stolarna.

  

Pannakotta med jordgubbssås. Mmmmmm

      

Som du ser så serverades det Doddles, konjak och wiskey till kaffet.

  

Då kan det helt plötsligt börjas dansas på bordet.

    

De små dök godisbordet

  

De stora var instända på rummet med en dator och smällare...

  

Tjejerna dansade

      

När klockan slog 12 firades det ordentligt.

Efter 12 slaget dansades det Macarena.   Snygga höftrörelser... 

De gamle fick ju med röra på benen...

 

Någon valde att skaka rumpa..


Mätta trötta och lulliga fick vi skjuts hem av Helena. Tack för att du körde oss hem. Barnen var så glada att de slapp cykla i -12 grader.

Vi även tacka fam Widell för en super super trevlig nyår. Tack även till fam Ivan, Persson/Damgaard, Mendel/Erlandsson.


Var vi firar nyår nästa gång ska bli spännande att se.  

Av Jag - 1 januari 2010 13:45

Ett stort


GRATTIS


på födelsedagen


till farfar Kjell


  

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards