Lev nu

Alla inlägg under januari 2010

Av Jag - 21 januari 2010 20:19

Idag har jag varit med S på sjukhuset. Vi skulle kolla hans allergi.

   

Det var inget roligt alls.

Vi fick reda på att han utvecklat en nötallergi och allergi mot hund.


Så nu är det bara att läsa på alla förpackningar. S stora sorg var att det var slutätit på ballerinakex. Han får väl äta något annat istället.


När jag kom hem efter jobbet så serverades det taco. Det satt ju som en smäck så där en torsdagkväll.


På jobbet har jag stora projekt på gång. Roligt roligt.


Nu laddar vi inför fredagen och helgen...

Av Jag - 20 januari 2010 18:35

Nu så... nu är vi på gång igen.

Tur att det inte håller i sig i flera dagar efter sprutan.


Ikväll är S jättepigg, den vanliga killen igen. Dan tog med honom till innebandyträningen. Jag & A har lite mystid här hemma.


Idag har jag varit jätteflitig. Jag har:

  • skottat snö
  • tvättat många maskiner
  • bytt i sängarna
  • strukit tvätt
  • diskat
  • plockat iordning

Visst har jag varit duktig.


I morgon är det åter jobb. Skönt. Jag blir så rastlös när jag går hemma.

Det blir i och för sig bara 3 timmars jobb, ska med S till allergimottagningen och kolla upp hans ev nötallergi. Det är oxå tid för den årliga kontrollen. Hoppas att alla andningsprover visar bra resultat. Han har klarat kylan hyfsat bra tycker jag. Men det börjar bli dags att förbereda sig inför trädpollensäsongen. Vi lär ju få börja med medicinerna redan nu i januari och hålla på till juli. Stackars vår lille prins.

Av Jag - 20 januari 2010 10:52

Men hallo vad är detta???

Nu är A oxå sjuk efter sin spruta. Ännu mer än S. Han har hög feber och har kräkt i natt. Mysigt mysigt.

S är mycket piggare idag. Valde att ha honom hemma eftersom han hade feber nästan hela dagen igår.


Så här sitter jag nu soffan men 2 sjuklingar i vars en säng. Trist...


Dan är bortrest, stack tidigt i morse och kommer hem sent ikväll. Så på mitt schema står det idag snöskottning. Jag har blivit riktigt duktig på det i år. Har nog aldrig skottat så mycket förr.


Vad mer göra??? Tvätta & stryka kan man ju passa på o göra om man tycker det är kul. Jag tycker inte det är roligt så det tänker jag strunta i, nej bara skojade, jag MÅSTE tvätta och stryka.

Men det finns andra saker som är roligare.


Nu ska jag och S äta frukost. A får äta när han känner för det idag.

Av Jag - 19 januari 2010 21:50

Nu har A också blivit sjuk av sin andra influensaspruta. Han har huvudvärk och feber. Vi får se hur det är med han i morgon.

S har haft feber nästan hela dagen.

Gick upp ur sängen halv fem sen dess har han varit pigg.

Han får va hemma imorgon och piggna till ordentligt.


Det blev ingen lunchsömn för mig. Men när klockan var 5 så orkade jag inte längre. Då stupade jag i säng och sov 2 timmar.

Nu är jag som en ny människa igen.


Av Jag - 19 januari 2010 13:45

Det blir en dag till hemma med sjukt barn.

Fortfarande feber på den lille stackaren. Klockan 12 fick jag i honom lite frukost. Han har legat i vår säng hela förmiddagen och gör så fortfarande.


Jag har hunnit med att tvätta lite kanske det blir en runda med strykjärnet oxå.

Jag menar, när jag ändå är på gång. Vill ju inte bli försoffad   


Nu har det börjat snö igen.

Det är jättemysigt

men

har man träningsvärk efter slalomen så är det inte så kul och skotta snö varje dag. Det gör ont i armarna bara jag tar ut en mjölkpaket ur kylskåpet.


Det som är positivt är ju att musklerna fick sig en ordentlig genomkörare i söndags.  Det gillar vi.


Nu börjar det bli dags att fundera på vad som ska serveras till middag ikväll. Har du något bra förslag?

Just nu kommer jag inte på något roligt. Vem har sagt att vardagsmaten är rolig?Helgmaten är mycket mysigare o roligare att tillaga.

Av Jag - 19 januari 2010 08:29

Hörde att det var någon som sa att man inte skulle reagera på den andra influensasprutan... den hade fel, fel, fel, fet fel.

Samuel fick sin spruta igår. Allt var bra. Nåja nästan... han började frysa igår kväll. Konstigt tänkte jag han som alltid är så varm.

Inatt... ja inte mycket sömn. Han har varit vaken nästan hela tiden. Legat hos mig och snurrat och snurrat och snurrat. Jag blir tokig på den stackars lilla prinsen.

Så i morse åkte tempen i örat, jodå 38,1 grrrrr.


Nu ligger han i vår säng och tittar på tecknat. Han är sjukt trött, jag med. Men nu kan man ju inte gå och lägga sig fast att man skulle behöva.

Har inte blivit många timmars sömn i natt. Vi kanske tar en lunchare.


Så nu vet du att man kan visst reagera på den andra sprutan. Ska bli roligt och se om Albin oxå gör det. Han får sin idag.

Håller tummarna för att han klarar sig.

Av Jag - 17 januari 2010 20:27

Vilken dag......

Det är 13 år sedan jag åkte slalom. Idag var det comeback. Yeeahhhh!!!!

Premiär för barnen.

Det gick såååå himla bra. Klart att det blev vurpor och lite tårar men det var killar som kämpade.

3 1/2 timme åkte vi.

Sist jag åkte var det på hederliga slalomskidor men som du vet har ju utvecklingen gått framåt, idag är det carvingskidor.

Då var jag inte lika smidig heller. Albin låg i magen och skulle ut efter 2 månader. Så Albin har ju åkt slalom innan. Det tänkte jag inte på :))

  

Laddade grabbar   

  Samuel på gång. Här är samma fartdåre. Ploga, det är underskattat. Det ska gå fort ju.   

Albin var betydligt laglydigare. Ploga ploga. Inte köra för fort. 

Här var mamma inte riktigt med. Men du ser att Albin ligger före.  

Störtkrukorna hittade jag på mammas & pappas vind. De fick jag och Matte i julklapp när vi var små. Jag tror att de närmar sig 30 år.

Men de funkade jättebra.  

  

Jag fick oxå va med på en liten bild. Visst ser det bra ut.  


Nu sitter vi här alla 4 i soffan och degar efter en varm dusch. Jag känner redan av det i benen. Det är väl så det ska va...

Av Jag - 17 januari 2010 20:15

GRATTIS

 

MATTIAS

 



FÖDELSEDAGEN!!!


  

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards