Lev nu

Alla inlägg under januari 2010

Av Jag - 16 januari 2010 23:45

Ikväll var det dags att fira morbror Matte.

Han fyller egentligen år imorgon.


Han bjöd på en härligt god smögåstårta, hemmagjord, och gräddtårta med bär.

Mmmmm

Kan det bli bättre?


I present hade vi köpt ett sängöverkast och en massa produkter

från The Spicy Tree.


Tack för en superduper trevlig kväll!!!

Av Jag - 15 januari 2010 21:10

Äntligen är det fredag!!!

Det är den allra bästa dagen på hela veckan. Håller du med?


Mannen min bjöd på en god middag ikväll. Potatis & morötter i ugnen

och god köttbit.


Passar på att blogga nu i pausen av let´s dance.


Ibland önskar jag att jag hade haft ett trollspö. Tänk att få utnyttja denna fantastiska chans att bara, vips.

Låter det kryptiskt & konstigt? Jag förstår...


Jag undrar... finns det hjärnor hos alla människor? Tveksamt. Jag har träffat några sådana i mitt liv. Tror minsann att de kallas energitjuvar. Men om nu denna tjuv hade tänkt att sno en liten bit av mitt liv så har den fullkommligt fel. Den enda energi som den får av mig är de får rader jag skrev nu... så bye bye.


I helgen ska vi fira min lillebror. Jag hörde att han skulle bjuda på mammas smörgåstårta. Smaskens...

Imorgon blir det tvätt- & strykrace.

Av Jag - 12 januari 2010 19:37

Grattis

 

 

Emma

 

 

 

 

 

din födelsedag!

 

 

Berättar inte din ålder. Läsarna får gissa...  

Av Jag - 12 januari 2010 19:13

   Har varit såååå dålig på att blogga. Märks det att man har börjat jobba igen, eller???

Här kommer lite vad som hänt de senaste dagarna:


I lördags körde vi till Sjöbo för att se när Samuel spelade innefotboll. De vann alla sina matcher i gruppen men när de sen gick vidare var det andra laget för bra.  Men bra jobbat. Samuel spelade både ute och stod i mål.

    

  

Mellan matcherna läste jag bok.

  

Det tog en dag, sen var den slut. Jättebra var den. Titta lite extra på omslaget, japp jag har bidragit med 1 kr till rädda barnen. Många bäckar små...


I söndags åkte julen ut

  

Måste berätta en rolig sak som hände när vi hade julgransplundring. I år hade jag lagt 20-lappar i granen som barnen fick plocka. Vars tre saker sa jag att man skulle ta. Barnen hajade det, trodde jag. Albin tog sina pengar direkt men Samuel hade bara hört, plocka 3 saker, aha..... han tog 3 julgranskulor. Vi skrattade så vi höll på att kissa på oss. Samuel blev skitsur. Efter lite övertalning gick han ut och tog sina pengar. Det slutade gott...

Igår smachade vi pepparkakshuset. En rolig tradition som barnen älskar.

  

  

  

Så nu är det bara att äta.


Nu väntar en härlig strykhög på mig  

Av Jag - 10 januari 2010 15:40

Nu är julen utstädad. Vaknade precis lagom imorse för att hinna kasta ut granen till Lions som kommer och hämtar granen för en liten slant. Praktiskt.

Det var lite synd att göra av med den, den fällde inte några barr. Hade nog kunnat stå inne hela januari.

All kuddmossa är kastad imorgon blir det en tur till växthuset för att inhandla lite tulpaner. Ser att det krävs lite nya blommor i köksfönstret oxå.


Jag har bestämt mig för en sak nu. Nu när jag börjar jobba igen så ska jag bokföra alla minuter och timmar jag jobbar. Vi får väl se vad resultatet blir.






Av Jag - 8 januari 2010 19:41

Då var fredagen kommen. Den bästa av alla veckodagarna.

Nu har jag jobbat 2 dagar och det känns bra. Även ikväll är jag trött men det ska väl gå över någon gång...


Ikväll lyxade vi till det ordentligt.....pasta carbonara, hi hi hi, till det serverades det ett utomordentligt gott rött vin. Sitter och sörplar på resterna nu.


Nu sitter vi och väntar på att Let´s dance ska börja. Blir nog kudden i soffan oxå är jag rädd för. Frågan är om jag ska överleva reklampausen?

Har du något bra tips på hur man ska orka hålla sig vaken???

Jag är beredd att prova allt, nästan iallafall...


Idag var det sista dagen på jullovet för barnen. De passade på att sova till 12. Sicka grisar. Tänk om man kunde göra det nån gång.


Hoppas att du får en alldeles underbar kväll!!!


Kram

Av Jag - 7 januari 2010 20:33

Idag var jag åter tillbaka på jobbet. Min sjukskrivning gick ut den 31 december. Det kändes bra i förmiddags men jag märker att jag inte är i vanlig form än. Hade svårt att koncentrera mig i eftermiddags och var sjukt trött.

Vi får väl se hur det går. Jag tar en dag i taget. Ger det en chans.

Imorgon väntar jag med spänning vad chefen har för storslagna idéer på förbättringar. Spännande spännande...


Man hinner minsann knappt packa upp allt förrän det är dags för innebandyträningar direkt. Idag fanns det tid att skjuta in sin nya klubba.


I helgen hade vi bestämt att vi bara skulle slappa. Oppps hade glömt att Samuel hade fotbollsturnering låååångt iväg. Så slappa får vi göra en annan gång.

Av Jag - 6 januari 2010 18:19

Idag har vi haft den värsta bilfärden på länge. Åkte hem från G-borg idag. Det var isbana fram till Kungsbacka och snålblåst. Men oxå väldigt vackert.


Jag passade på att ta lite foto när jag satt i bilen och inte hade nåt att göra.

  

Här har vi Ullevi i fm.

  

Inne i G-borg.

  

Utanför G-borg på isbanan. 

  

Visst är det fint? Det gick bra och ta bilderna i bilen. Vi körde ju såååå sakta. Ibland finns det fördelar med allt.

  

Det här var en vanllig syn idag. Denna bilden är tagen utanför falkenberg.


Nu sitter vi tryggt här hemma tillsammans med Signe. Allt är uppackat och tvätthögarna är sorterade. Första maskinen är tvättad. På bordet står ris och currygryta och väntar. Smaskens.

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards