Lev nu

Alla inlägg den 9 augusti 2010

Av Jag - 9 augusti 2010 21:05

Igår var en riktig skitdag. Det regnade precis helan dagen.


Då blev det tvättat och sen satte jag mig vid datorn och gick igenom vilka kort som skulle framkallas. Har inte framkallat ett kort sen sommaren -08.

En aning drygt... det är jätteroligt med digitalkamera. Men herregud man tar ju hur många bilder som helst och ibland lite onödiga kort oxå.

Förr när vi hade aps-rulle tog vi ganska många kort men då framkallade vi ju korten när rullen var full. Som det är nu tankar man bara ner korten på datorn.

Men som sagt där är många roliga, härliga kort som ska framkallas.

Albin älskar korten på honom i pottisfrillan.   


Idag fortsatte vi vårt arbete ute i trädgården. Det var tungt att lägga de där murblocken. Men nu är de på plats och även 12 säckar jord.

I vårt lilla fruktland är där nu björnbär. Tack farmor och farfar för planterna. Blåbären har kommit på plats precis som rabarber och smultronen.

Nu väntar vi bara på hallonen.

Det sista som ska göras är att jag ska låna (hoppas hoppas, har inte fått svar på mitt mail än) Kickis mallar på tassarna. Ska gjuta betongtassar som vi ska gå på i landet. Dom är jättefina. Ska man köpa färdiga tassar i trädgårdshandeln så kostar de från 700 kr och uppåt. Bra när man kan gjuta dom själv.


Ikväll är kroppen slut efter allt tungt arbete ute i trädgården.

Det blir soffan med ett glas vin eller 2.

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards