Lev nu

Alla inlägg under september 2010

Av Jag - 15 september 2010 21:11

Undrar om jag ska bli sjuk???

Jag är i varje fall sjukligt trött.

När jag kom hem efter jobbet dök jag bums i säng, hoppade över middagen. Vaknade för en liten stund sedan. Har sovit flera timmar och är fortfarande trött.

Känner mig ur form.

På jobbet idag hade vi skoljoggen. Med regnet i natt så trodde jag på en dag i hällregn. Men vi har haft fantastiskt väder. Ett tag var det så varmt att vi gick i linne. Än finns det lite sommarvärme kvar...



Av Jag - 12 september 2010 20:27

Vi har haft en helt underbart ledig helg....... nästan.

Man blir ju nästan lite rastlös   


Igår hände det väldigt lite. Vi tog en välbehövlig sovmorgon.

Jag tvättade undan tvättberget i tvättstugan. Skönt att bli av med det. Men nu väntar ju en härligt STOR hög med stryktvätt. Vi har börjat att beta av högen, men det tar tid.

Vi grillade igår kväll och drack både rosé och rött vin.

Gissa om det var gott och slumra till på soffan...


Idag började vi med ännu en sovmorgon. Dan och Albin stack iväg för att fixa present till en kompis som skulle ha kalas i eftermiddag. Blev ett presentkort.

Efter lunch hade Albin hemmamatch som de vann.

    

Till en början spelade de ingen bra fotboll men mot slutet kämpade de och började spela riktigt fin fotboll.

Bra jobbat!!!

Efter fotbollen stack Albin iväg på kalas. Det blev bowling och god fika.

  

Ikväll har vi en liten kelig tjej. Just nu är hon så underbart gosig. Springer efter oss hela tiden och ska upp i famnen.

Undrar.... tigger hon mat???   


Vår kommande vecka ser ut så här:


Vi jobbar måndag - fredag.


Måndag: Albin fotbollsträning i skolan. Albin & Samuel innebandyträning. 

             Jag pilotmöte hela eftermiddagen.


Tisdag: Albin gympa i skolan. Samuel skoljoggen. Albin & Samuel

            fotbollsträning. Jag förläsning på eftermiddagen.


Onsdag: Albin skoljoggen i skolan. Samuel bad i skolan.

             Albin fysträning med fotbollen. Albin & Samuel innebandyträning.


Torsdag: Albin gympa i skolan. Albin & Samuel fotbollsträning.


Fredag: ------------LEDIG---------------------


Lördag: Samuel fotbollsmatch. Vi ska stå i kiosken.

            Emma & Thomas kommer på kvällen.   


Söndag: Albin fotbollsmatch


Så här ser i stort sett våra veckor ut.

Denna veckan känns ganska lugn. Dan har inte en massa möten så vi kan hjälpas åt ganska mycket denna veckan.


Ha en bra kväll.

Av Jag - 8 september 2010 20:12

Kan inte påstå att det händer mycket spännande i våra liv just nu.


När Albin spelade match i söndags blev han sparkad på ankeln. Ont ont ont.

Han har än så länge avstått veckans träningar.

Det är mycket bättre nu och just nu är han och provar lite på innebandyträningen. Den är lite snällare än fotbollträningen.


För Dan och mig har det nästan bara varit jobb och jobb.

Idag har jag varit superstressad. Är inte alls stresstålig numera. Så fort det blir många saker samtidigt som ska helst hända samtigt slår hjärnan bakut. Allt blir svart och jag kommer inte ihåg något, kan inte fatta några beslut.

Jag HATAR detta.

Tyvärr är det jag själv som satt mig i denna sitsen. Allt ska jämt va så förbannat perfekt. Barn, familj, hem, vänner och jobb. Listan kan göras låååååång.

Typiskt tjejer???


Jag längtar till helgen. Det är den enda helgen innan november som vi är lediga. Annars är det party varje helg.

Roligt men det är oxå riktigt skönt att bara hänga i joggingbrallorna en lördagkväll.

Nej nu ska jag titta vidare på Idol

Ha en skön kväll

Av Jag - 5 september 2010 12:06

Det blev en riktig röjardag här hemma igår.

Fick ett ryck och drog ut allt i klädkammaren, barnens.

Hittade 7 vinterjackor, 2 vårjackor, 1 par termobyxor, 1 dunväst och en hel hög med tröjor som barnen växt ur.

  

Helt plötsligt har vi en massa galgar. Det har vi saknat den sista tiden. Nu förstår jag varför. Någon som behöver något?   

  

Jag hade lovat mamma att fixa blommor till bordet på pappas födelsedag. Av de här blommorna blev det det här:

  

2 stycken liggande på bordet.

Det var en fin dag och på eftermiddagen satt vi på altanen med mousserande rosévin. Livet är bra härligt ibland.

  

Hittade 3 björnbär i vårt lilla fruktland.   

Grymt goda...

Har helt glömt bort att visa vad jag och Albin shoppade i fredags.

 

Denna goda champagne.

 

Vars en mössa till barnen. Jag har bestämt mig för att jag oxå ska ha en. Jag ska köpa en rosa. 

Det blev oxå en röd WESC-tröja till Albin, en halskrage och en stor svart sjal till mig. Riktigt nöjd.


Igår kväll åkte vi hem till mamma och pappa för att fira pappa som fyllde 65. Den officiella pensionärsåldern.

 

Fina pappa/morfar   

    Sigge. Signes brorsa. En galen katt som vi bara älskar.    

Killarna. Här har vi ju tröjan som vi köpte. Snygg.


I present av oss och Matte fick han:

     

   

 Hoppas att golfrundan går bra så att du kan fira med champagnen efteråt. Lycka till!

Av Jag - 4 september 2010 11:30

Grattis

 

 

Pappa / Morfar

 

 

Claes


   


Vi ses ikväll.


Kram 

Av Jag - 2 september 2010 22:14

Just nu är det såååååååå mycket som händer.

Jag vet snart inte vart jag ska börja.

Dessa eviga träningar, matcher, tvätt, stryktvätt, städa huset, läxläsningar, handlingar, matlagningar och den lilla sista klicken... jobbet.

SUCK!!!!!!!!

Allt bara snurrar i huvudet. Känner att jag borde ta det lugnt. Men kan inte.

Har varit i den förbannade fällan förrut och vill inte dit igen.

Dessutom är jag lite stressad över alla partyn som är alla helger september och oktober. Det är jätteroligt men ibland känns det som om det blir för mycket.


Herregud vad detta inlägget blev deppigt. Hur kunde det bli det???

Allt är inte deppigt och jobbigt det händer många roliga saker...

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards