Lev nu

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2010

Sjukstuga

Av Jag - 21 oktober 2010 20:18

Nu har vi haft sjukstuga här i 3 dagar.

När Albin kom hem från skolan i tisdags gick han direkt till sängen och sov till onsdag morgon. Feber. Suck

Han var hemma igår och framåt kvällen var han lite piggare. Men i morse hade han ont i huvudet igen men ingen feber så han fick stanna hemma idag oxå från skolan. Det var nog lite tråkigt, för han ringde till farmor o farfar som kom hit och gjorde honom sällskap. Snällt av er...


Ibland känns det lite konstigt och åka till jobbet med ett sjukt barn hemma som man inte får vara hemma hos. Förstår fortfarande inte försäkringskassans regler. From 12 år ska barnet klara sig själv hemma om den är sjuk. Jovisst!!!???

När ens barn ringer och har hög feber och frågar om han kan ta en panodil. Det går bra....men vilken ask är det??? Det gäller att ta rätt i skåpet. Kan jag lita på att han hittar och tar rätt? Ja det måste jag, har inget annat val.

Förr hade vi en karta panodil som låg på ett annat ställe bara för att det skulle vara lätt att hitta rätt och inte ta någon annan. Det var ju smart men nu har de blivit nallade och vi har glömt att lägga dit nya.

Måste komma ihåg och göra det.


Imorgon blir det skola för båda barnen. Skönt.


Har förresten varit på utvecklingssamtal med Samuel idag. Kan väl säga så här; Vi är såå stolta över vår påg. Han är såå duktig. Gud vad skönt att få skryta, osvenskt men härligt.   


Ha det gott!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag - 1 december 2015 19:35

Nu är det dags att röra på sig i bloggvärlden. Från och med idag kommer ni att hitta mig här nouw.com/levnu     ...

Av Jag - 22 november 2015 10:22

Godmorgon! Vi vaknade till ett vintervitt landskap. Helt underbart, älskar ljuset som kommer från snön. Så här såg det ut igår kväll. Inte trodde vi att det skulle komma så mycket snö och dessutom ligga kvar. Det har varit tyst här inne i t...

Av Jag - 5 november 2015 20:16


I tisdag fick jag tag i denna lilla godsak. Det finns endast ett fåtal. Nu håller vi helg. ...

Av Jag - 3 november 2015 20:47

Igår hade jag en fantastisk dag på stranden med jobbet. Vi måste verkligen komma till stranden på helgerna. Det är helt magiskt där. Här hemma råder det frystömning. Nästa vecka kommer köket och vi kommer att sättas på prov i vår matlagning. ...

Av Jag - 1 november 2015 19:36

Efter flera veckors förkylning tyckte jag förra veckan att det var bättre. Åkte och tränade och sedan två utekvällar på det så var det bara att säga hej hej till förkylningen igen. Denna gång är det värre och idag mår jag faktiskt riktigt risigt. ...

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards