Lev nu

Alla inlägg den 2 januari 2011

Av Jag - 2 januari 2011 17:58

Det har varit en underbar dag. Vaknade utvilad och kostade på mig att läsa 3 kapitel i en bok. Härligt!


Efter lunch bestämde vi oss för att ut och gå en runda i det soliga vintervädret. Skulle gå ner till mamma o pappa över vångavägarna. Men när vi kom fram till den där vägen, tror vi så gick det verkligen inte att gå där.

Det var snö upp till knäna och det gjorde riktigt ont när skaren drog på benen. Det blev till att vända och gå på den riktiga vägen. Inte lika mysigt men betydligt lättare.

Tog med kameran för jag tänkte ta några fina bilder över åkrarna. Att ta bilder i ett villaområde är inte lika kul.


Såå skönt det var att gå ut en runda. Kände oss duktiga när vi kom hem igen.


Med gott om energi när vi kom hem blev det städat i köket på den där tråkiga skitsamlarhörnan. Har alla en sån??? Hur gör ni för att den inte ska växa??? Det är lika tråkigt att titta på den varje gång men så svårt det är att ta tag i den. Men nu.....är det såååååååå fint. Inget krafs, bara mitt våningsfat med lite julgodis som har blivit över. Det behöver ätas upp nu.

Hade gärna kastat ut julen helt. Känner mig faktiskt ganska mätt på allt julpynt( o då har jag nästan inget alls). Är det för tidigt att kasta ut julen nu???


Nu väntar en god söndagsstek. Den digitala kötttermometern som Dan fick när han fyllde år har blivit flitigt använd.


Ha en bra kväll.

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards