Lev nu

Direktlänk till inlägg 10 april 2011

Träningsläger och soooooool

Av Jag - 10 april 2011 20:02

Idag har det varit en helt underbar dag. Solen har varit framme precis hela tiden och vi har lyckats få den allra första solbrännan.


Igår var jag taxi till killarna i Albins fotbollslag. Trodde att det skulle bli väldigt lite körande men det var körning fram och tillbaka hela dagen.

De har bjudit hit ett danskt lag på träningsläger. Igår var det dags att möta dom. Albin spelade sin första match på ett halvår. Det gick jättebra. Han var orolig innan matchen att han skulle göra bort sig men det gjorde han verkligen inte.

Efter matchen var det tillbaka till idrottsplatsen och duscha och käka pizza. Därefter åkte alla killarna ( de svenska och de danska) till bowlinghallen och bowlade tillsammans.

 

De blev blandade från båda lagen. Nu har det tränats på danska, hi hi hi.


Idag har Samuel fortsatt sitt stora bygge.

  

Köpte ett stort skepp igår och nu har han suttit en och en halv dag och byggt. Det är fortfarande inte klart. Han har inte suttit där hela tiden. Det har hunnits med lite utelek också.

Vi har klippt ner den stora murgrönan som var på gaveln. Spaljén blåste isönder i vintras och den har nu legat på gräset. Inget gick att rädda. Kanske tur det för vi har pratat länge om att fixa till den men det har liksom aldrig blivit av. Men nu så. Som ni kanske minns så var vi ute och räfsade löv i måndags, nio säckar och då hade vi verkligen tagit alla löven. Nu helt plötsligt så var där tre fulla säckar med löv igen. Men f...... är det som kör hit och slänger sina löv i vår trädgård.   

Efter allt arbete blev det tid över att sitta och jäsa i solen. Gött!!!!!!!!!!

Två grillningar blev det idag. Till lunch serverades det grillad korv och nu ikväll blev det grillade spareribs. Smaskens.

Nu håller vi helg.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag - 1 december 2015 19:35

Nu är det dags att röra på sig i bloggvärlden. Från och med idag kommer ni att hitta mig här nouw.com/levnu     ...

Av Jag - 22 november 2015 10:22

Godmorgon! Vi vaknade till ett vintervitt landskap. Helt underbart, älskar ljuset som kommer från snön. Så här såg det ut igår kväll. Inte trodde vi att det skulle komma så mycket snö och dessutom ligga kvar. Det har varit tyst här inne i t...

Av Jag - 5 november 2015 20:16


I tisdag fick jag tag i denna lilla godsak. Det finns endast ett fåtal. Nu håller vi helg. ...

Av Jag - 3 november 2015 20:47

Igår hade jag en fantastisk dag på stranden med jobbet. Vi måste verkligen komma till stranden på helgerna. Det är helt magiskt där. Här hemma råder det frystömning. Nästa vecka kommer köket och vi kommer att sättas på prov i vår matlagning. ...

Av Jag - 1 november 2015 19:36

Efter flera veckors förkylning tyckte jag förra veckan att det var bättre. Åkte och tränade och sedan två utekvällar på det så var det bara att säga hej hej till förkylningen igen. Denna gång är det värre och idag mår jag faktiskt riktigt risigt. ...

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards