Lev nu

Alla inlägg den 2 maj 2011

Av Jag - 2 maj 2011 21:17

Mycket har hänt sedan jag tittade in senast. Detta är ju bara för dåligt. Måste helt klart bli bättre på att skriva några ord.

Ska först börja berätta om Samuel.

Efter en lång lång väntan i tisdags kväll så kom de äntligen hem vid halv ett på natten.

Han kom hem så här:

 

Armen i gips och ska så vara i tre veckor. Typiskt. Han har en spricka i armbågen. Hoppas att det läker fint nu så att vi kan åka till Mallis utan gips. Men har fått höra att man kan be om ett vattengips, det kan man bada med. Men nu tar vi dessa tre veckorna först.

Gipset ser ju inte så klumpigt ut men det kan vi tala om att det är. Vi krigar varje dag med att få på en t-shirt. Idag när det var lite kallare lyckades vi åla på en tjocktröja. Inte lätt men det gick efter ett tag. Att använda jacka går väl sådär, vi kör varianten, en arm innanför och en arm i. Ser inte klokt ut men vi får bara gilla läget.

Han hade riktigt ont de första dagarna men nu är det bättre. Gipset börjar bli stort, armen krymper, sakta men säkert.

Att jobba i skolan är inte det lättaste. Gipset är så tjockt att han knappt når ner med en penna eller handen. Drygt när det är höger arm dessutom.


Med allt som hänt så blev det en väldigt lugn valborg. Kent kom hit och vi grillade lite god mat. Senare på kvällen blev det film. Den var tyvärr så dålig att jag somnade. Sorry...

Helgen och efter jobbet idag har jag ägnat mig åt att gå ut på maskrosjakt. Det tar ju aldrig slut. Men jag är riktigt duktig på att få upp dom. De har inte en chans.

Just nu är det jättefint ute i trädgården. Älskar vår träd på framsidan som är fint 3-4 dagar om året, dvs just nu.

 

Signe verkar också gilla de fina träden.

    

En annan sak som jag älskar just nu. Det är frukt...

  

Visst ser det smarrigt ut

Det är inte riktigt slut med vår otur. Albin har nog drabbats av nageltrång. Det lär bli en tur till skolsköterskan imorgon.

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards