Lev nu

Alla inlägg under juli 2011

Av Jag - 11 juli 2011 22:00

Idag var det åter dags för Samuel att ta en spruta. Veckorna går så snabbt.

Efter sprutan körde vi ner honom till Hampus mormor och morfar. De ska sova där till onsdag. Kommer att sakna den lille plutten.

Dan satte sig med den nya datorn. När han ska skriva i ett program så fungerar tangetbordet inte som det ska. Skulle man trycka ett ? så fick man ett =. Allt var förskjutet. Retfullt.

Bara att åka tillbaka till försäljaren igen och lämna tillbaka den.

Vi fick pengarna tillbaka. Det ska vi tydligen vara glada för, för bara några timmar innan vi var  adär så gick de i konkurs. Vilken tur vi hade.

Ikväll var det dags för den årliga tjeträffen med oss mammor.

Vi cyklade till Sara som bjöd på fantastiskt god mat och god dricka.

Det blev många skratt under kvällen. De långa sugrören var en höjdare. Sjukt jobbiga att dricka ur.

Tack för en jätterolig kväll.

Av Jag - 10 juli 2011 22:15

Undrar om vi vänt på dygnet. Sover ju hur länge som helst på morgonen.

Idag blir vi ursäktade för vi var inne i stan igår kväll.

Dan åkte och hämtade hem barnen som har sovit hos farmor och farfar. Tack för hjälpen! Jag städade under tiden.

Ikväll kom Kent hit och vi grillade kyckling och åt örtslungade nypotatis till.

Till efterrätt blev det god jordgubbspaj som farmor bakat. Tack, den smakade helt ljuvligt.

Till det en kopp kaffe med skummad mjölk.

Av Jag - 9 juli 2011 22:30

Tjohoo strandväder.

Blev hämtade av Kent eftersom vi hade kvar vår bil hos Emma och Thomas. Det blev taxi hem igår kväll.

På vägen ner till stranden var det en bil som låg vädigt nära vår så Kent bromsade till för att markera lite. Men de verkade inte fatta så han tryckte till ordentligt en gång och svängde ut i en parkeringsficka. Den andra bilen fick tvärbromsa för att inte köra på oss. Vi tog och körde vidare. Men de andra hade definitivt inte gett upp. De körde om oss. När vi kom till ett övergångsställe hoppar de j-arna ut ur bilen. Tänkte de ge oss stryk. Inte vet jag men hotfulla var de och vi fick göra en idiotvändning på gatan och köra ett annat håll. Då var jag faktiskt ganska skraj. Inte kul inte kul.

När vi kom ner till stranden var det så tjockt av dis. Kunde inte se många meter ut i vattnet. Men det var jättevarmt ändå. Så vi stannade.

På hemvägen hämtade vi hem Samuel som stannade kvar hos Isac igår när vi åkte hem.

På eftermiddagen blev barnen hämtade av farmor och farfar. De ska sova hos dom i natt.

Tog och hoppade på cyklarna och cyklade in till stan. Party hos Kent och sen äta lite mat ute.

Det blev stenugnsbakade pizzor. Gott gott.

Massor med folk på stan. Det blev ett pub-besök och en fik-besök innan det var dags att cykla hem, mitt i natten.

Av Jag - 8 juli 2011 23:00

Dan åkte iväg och fixade en ny dator idag till innebandyn. När han kom hem och skulle starta den så gick det inte. Den var låst på försäljaren. Så förbaskat retfullt. Det var bara att åka tillbaka och låsa upp den.

På kvällen åkte vi hem till Emma och Thomas.

Tack för en superduperrolig kväll.

Dan ser ju verkligen ut att ha det jätteroligt.

Det blev en massa snack, åt fantastisk god mat (som alltid) och spelade spel. Tjejerna vann igen. Yeahhhhhh

Av Jag - 6 juli 2011 21:45

Nu är vi åter på svensk mark.

Vi landade sent inatt och hade en och en halv timmes bilkörning hem. Vi var hemma strax efter 2.

Imorse tog vi sovmorgon. Gud så skönt.

Stack bort till affären och köpte frukost. Kylskåpet skrek så tomt det var.

Köpte lite extra frallor att ha med ner till stranden. Det var riktigt bra väder och Albin ville ner och titta när Kevin spelade.

Åkte ner till stranden vid lunch. Träffade Sofie, kul. Det var verkliggen länge sen. Träffade på Pia oxå.

Somnade naturligtvis på stranden och mådde pyton när jag vaknade. Precis som det brukar vara. Att man aldrig lär sig...

Ikväll blev det grillning och lite vin. Ja soffan blev snabbt upptagen efter maten och efter en lite stund låg alla och sov där. Jobbigt att vara iväg på semester. Men det tar vi gärna.

Av Jag - 5 juli 2011 23:45

Sista dagen...

Pierre hade lovat att "paxa" stolar åt oss vid deras hotell. Naturligtvis höll han vad han lovade.

Började packa direkt på morgonen. Det gällde att packa rent taktiskt. Inte det lättaste.

Checkade ut och satte våra väskor i bagageutrymmet.

Här är vår lägenhet.

Vårt hotell från gatan.

Stack bort till familjerna I och B. De fick sån dricka som vi inte skulle ha med oss hem. De fick även en fotboll och en håv. Igår fick de ju luftmadrassen. Perfekt när man har någon att lämna över sakerna till.

Idag har det också blivit en massa bad. Jag brukar aldrig klaga på att det är varmt men idag slog det alla rekord. Jag verkligen led av värmen. Det är inte ofta man hör mig säga det. Men idag kom det.

Till lunch idag blev det Dönerkebab. Albin hade längtat efter det.

Gick tillbaka och badade lite till. Albin och några killar spelade fotboll. Helt idiotiskt i denna värmen.

När klockan var halv fem var det bara att traska tillbaka till vårt hotell och duscha. Vilken värdelös dusch... Andra folk som ville komma in hela tiden. Skyndade oss så mycket det gick. Det kändes inte som om vi hade duschat.

Dan gick och köpte lite kall dricka att ha på bussen. Vi trodde att vi skulle vara bland de sista att hämtas. Ha, det blev en tur inom Polencia att hämta upp folk. Drygt, men där var väldigt vackert.

På flygplatsen återstod den stora frågan, om vi skulle få någon övervikt. Vi fick ha en maxvikt på 80 kilo. Våra väskor vägde 78 kilo. Puh, det var verkligen nära ögat.

Vi åt middag på Mc Donalds. Dan blev ovänn med kärringen i kassan och sa att hon var helt j.....a värdelös. Sen var det bara att ta sig till rätt gate.

Vi fick köa länge för att komma iväg. Det var många som ville sticka samtidigt som oss.

På planet hem sov vi en stund och barnen tittade på Åsa-Nisse.

Vi har haft en helt underbar semester...

Av Jag - 4 juli 2011 23:30

I morse när vi vaknade och kände på handdukarna på balkongen skulle man kunna tro att det hade regnat. Men det var bara hög luftfuktighet.

Intog våra platser vid poolen men bestämde oss ganska kvickt att vi skulle ut på en liten shoppingrunda nere i hamnen.

Det blev en svart jumpsuit på Mango till mig. Samuel köpte solglasögon och Albin köpte en Mallorcatröja (fotbollströja).

Det var helt galet varmt idag så det var helt underbart att få komma upp till lägenheten och äta lite.

Det blev några galna kast i poolen innan vi gick bort till familjerna I och B: poolområde. Barnen och ja vi andra också badade i deras pool och blev helt förälskade i det stället. Nästa år vill de dit, och jag kan tänka mig att stanna där i 2 veckor. Nu ska vi bara övertala Dan.

Ikväll var det vår tur att bjuda på party. Var tvungna att ha lite bartömning.

Vi hade bokat bord på Steakhouse vid vårt hotell. Vi tog stora grillspell och Dan tog en halv grillad kyckling. Samuel välte sitt grillspett och fick maten i knät. Blev jätteledsen och jag sprang hem och hämtade nya kläder. Tur att det var nära... Även ikväll blev det Cava. Hur ska vi göra oss av med dessa dyra vanorna???

Vi gick bort till de andras hotell. Josefine skulle vara med i High School Musical. Vilket ös det var!!!

Sen gick vi ut på stan och köpte glass. Det var fortfarande jättevarmt. Nöjda som bara den var det dags att traska hem.

Av Jag - 3 juli 2011 23:45

Åt frukost i solen på balkongen. Det var en härlig morgon.

Vi klädde på oss och gick bort till den stora billiga affären och storhandlade. Gick tillbaka med tunga, tunna skitkassar. Otroligt att de bara håller.

Sen landade vi i poolen. Kan inte påstå att det blev många minuter i solstolen. Det var så varmt att man var tvungen att bade hela tiden.

Lunch på balkongen och sen blev det stranden. Eftersom det är så varmt ute blir havet också riktigt varmt. Känner man att man behöver ett svalkande dopp ska man välja poolen, inte havet. Vid stranden blev det strandtennis, håvning och bara chill.

Gick tillbaka till poolen och badade tills det blev kväll. Ny poolaktivitet är kast/hopp från mammas axlar. Känner träningsvärken i magen. Får kämpa som ett djur för att få upp barnen i luften. Härligt med träning på semestern.

Fräscha och tillfixade efter dusch och insmörjning, som för övrigt börjar bli en tråkig ritual. Dessa förbaskade krämer.

Stack bort till Familjerna I och B. Vi hade köpt med oss en STOR klubba till Jonathan som fyllde 12 år. Grattis!!!

Därefter gick vi till en trendig strandrestaurang där bord var bokat.

Det blev en massa cava.

Till middag åt vi grillad lax, pizza och fläskfilé med pepparsås. Till det öl och rosévin.

Barnen spelade fotboll på stranden hela kvällen. Tillsist var de hur många som helst.

Jonathan blev firad på restaurangen med tårta, ljus och sång och ännu mera cava till oss vuxna.

Fotbollsmatchen slutade med att 2 andra killar blev sura och tog Jonathans ena foppa-toffel och stack.

Tack för en mycket trvlig kväll.

Imorgon kväll blir det bartömning hos oss innan vi far hem.

LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.