Lev nu

Alla inlägg den 22 september 2011

Av Jag - 22 september 2011 21:11

Det blev en kort arbetsdag idag. Efter lunch var det dags för återbesök för Samuel med hans allergier.

Det blev inga nya pricktester gjorda. Vi tror att han inte tål ananas (tydligen släkt med potatisen). Nu ska vi prova här hemma och lägga färsk ananas i munnen för att se om det börjar klia i munnen och sätter sig på andningen.

Läskigt kan tyckas men man vänjer sig. Man blir inte lika stirrig länge, blir ganska härdade...

Däremot ska vi öka hans mediciner. Han har varit i dålig kondition länge. Varit trött och hängig och inte orkat så mycket. De har kommit fram till att han behöver cortison alltid för att han ska må bra. Ja, det är bara att gilla läget.

Vi ska kolla om det är någon förändring om 1 ½ månad. Då ska cortisonet ha tagit över fullt ut.

Hoppas att det hjälper.


Idag var Albin lite piggare (har fortfarande en förskräcklig hosta) och stack till skolan. De skulle ha engelska prov och det ville han inte missa.

Imorgon har han spanska och matteprov och det har pluggats för fullt.

Han har siktet inställt på BRA BETYG. Det gillas.


Imorgon har jag och Samuel studiedag. För Samuel innebär det sovmorgon, för mig innebär det jobb. Jag har äntligen fått lite tid för min LIP-utbildning. Jag ska hålla i halva förmiddagen. Nu är jag väl förberedd.


Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards