Lev nu

Alla inlägg under september 2011

Av Jag - 19 september 2011 17:50

Varken hann eller orkade skriva igår kväll. Men nu blir det några rader iallafall.


Vi kan väl börja med förra helgen.

På lördagen åkte Dan, Kent med Samuel för att titta på STCC (Tror att det heter så.).

Samuel var helt överlycklig. De hade vip-biljetter och fick gå bland bilarna.

En fika i stallet.

Ser ni vem det är? Japp, det är Prinsen.

Lite autografer.


Denna dagen dök den här lilla fjärilen upp. Kan det ha varit årets sista fjäril jag såg???



   


Av Jag - 18 september 2011 08:40

Det blir bara ett par korta rader nu på förmiddagen.


Idag är det äntligen dags för innebandycupen som vi arrangerar. Det har varit mycket jobb med den de sista månaderna. (Dan har gjort allra mest)


Dan och Albin har redan stuckit iväg för att fixa det allra sista innan matcherna börjar idag. Jag och Samuel sticker om en liten stund då han har samling lite senare.

Idag hoppas vi på folkfest och helst lite medaljer med hem.

Har ni tid så titta gärna inom A...


Hörs senare ikväll.


Kram

Av Jag - 13 september 2011 19:43

Här har tekniken strulat till och från hela tiden. Datorn har blivit så fruktansvärt seg och ibland lackar den fullständigt. Inget kul att sitta här då......Men nu verkar det ha blivit bättre.


Det är inte bara datorn som strulat. Min telefon la av igår. Hur retfullt är inte det... bara att köpa en ny och det är ju inte farligt dyrt...

Men nu sitter jag här med en helt ny telefon och trivs jättebra.


Höstens projekt började i söndags...........lövräfsning. Nu är vi uppe i blotta 2 säckar. Vi får väl se hur många det blir i år, spännande ellerhur!!! Vi älskar att räfsa löv   .


Tog lite bilder i helgen och hoppas snart kunna få in dom.


Ha det fortsatt gott!

Av Jag - 10 september 2011 13:18

I torsdags var det dags för Samuels golfträning. Det har varit uppehåll i tre veckor men nu var det alltså dags igen.


De få gånger vi varit där denna säsongen (det kom ju en bruten armbåge imellan) så har det baskemig regnat varje gång. Nu menar jag verkligen varje gång.

Men eftersom vi har fått in rutin på att det regnar vid golf så var vi ju naturligtvis väl förberedda med regnkläder och paraply.


En alldeles underbar regndag på golfbanan...

Av Jag - 10 september 2011 13:14

Nu ska det äntligen hända grejer här hemma. Idag har jag börjat på tyget som ska bli gardiner.



De blir nog inte färdiga idag men kanske i helgen.

Av Jag - 4 september 2011 19:48

Ett stort

GRATTIS

på din

födelsedag!!!

 

 

Av Jag - 3 september 2011 13:13

Här vaknade vi tidigt i morse. I och för sig så fick vi ställa klockan.

Idag har Albin och Dan åkt iväg på uttagning till skånelaget i innebandy. Det är hård konkurrens och vi får höra hur det har gått när de kommer hem.


Jag tog på mig träningskläderna och stack ut på en liten runda. Det var alldeles för länge sen. Hade nästan glömt bort hur skönt det var.

 

Alldeles ensam där ute mellan åkrarna. Kunde skymta mamma och pappas hus.

Det är så uppväxt nu när det är sensommar/höst. 


Har suttit på altanen en stund med en varm kopp kaffe och en bra bok. Gäller att passa på och njuta av solen när den tittar fram. Städa kan jag göra en regnig dag.


Ikväll blir det kalas för pappa/morfar som fyller år imorgon.

Av Jag - 1 september 2011 10:52

Tänkte bara titta inom och säga hej. Jag har just nu lunch och den är snart slut.

Den uppmärksamme läsaren kan se att jag har en väldigt tidig lunch.

Så har jag det två gånger i veckan. Det är knappt man har hunnit svälja frukosten.


Höll knappt på att komma till jobbet i morse. Nu har de börjat o gräva på vår gata eller rättare sagt mitt i korsningen. Lastbilen var snäll och flyttade sig efter ett bra tag och jag fick reda på att jag nog säkrast skulle välja ett annat håll.

Vägen rätt igenom lekplatsen. Jajamen. Här håller vi inte på några regler.

Vi får väl se om jag kommer hem.


Nej nu måste jag ut och rastvakta lite.

Vi hörs!

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards