Lev nu

Alla inlägg den 30 oktober 2011

Av Jag - 30 oktober 2011 20:20

I fredags stack jag och köpte lite höstblommor till framsidan av huset. Köpte även blommor och krans till graven.

 

Visst är den fin...

  Så här fint blev det hos Andrée.   


Dan hade köpt lite godis i fredags. Tacka vet jag hederlig nötcreme. För denna lakritsvarianten var då ingen höjdare.

 

Igår var Albin uppe vid Båstad och spelade innebandy med U-laget. Tyvärr blev det förlust. Även Samuel hade match igår, hemmamatch. Efter en mycket jämn match så förlorade även dom.

På kvällen kom Kent. Vi åt en god middag och snackade.


Idag var klockan satt på 9. Ja vi hade ändrat tiden. Vi skulle upp för att gå på högmässa med dop idag. Albins tur att medverka. Han fick bära korset in.

Nåväl... Klockan kvart i 8 är det någon j........ som plingar på dörren. Vem kan det va? Först blir man lite orolig att det har hänt något. Sen när man kommer upp och ser att en kille står utanför för att sälja kvällsposten då blir man ju ganska luck. Minst sagt... Jag öppnade inte.

Har fått höra av vänner att de var hos dom kvart i 7. Då hade jag ballat fullständigt. Tur att de inte kom till oss.


Idag har alla frostskadade blommor åkt i säckar och det har planterats nya på framsidan. Även uppfarten blev spolad med vattenslangen. Lite överkurs, men rent blev det.


Nu ikväll började jag att fixa med Samuels kläder inför morgondagens halloweenparty. Han ville att vi skulle köpa en häftig dräkt men jag tyckte att det var onödigt. Vi tog ett lakan och klippte hål för huvudet. Men för att huvudet ska komma igenom så måste man klippa ett ganska stort hål vilket blev långt ut på axlarna. Vad gör vi då? Fram med symaskin och gummiresår.

 

Ett lätt projekt blev ett merjobb. Men fy rackarns vad det blev bra. Jag är sjukt nöjd. Imorgon kommer han att va byns läskigaste zoombie.

Ha det gott!

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards