Lev nu

Alla inlägg under oktober 2011

Av Jag - 17 oktober 2011 20:02

En ny vecka har startat, verkligen rivstartat.

Har precis kommit hem från en innebandyträning. Albin tränar fortfarande men får skjuts hem.

Här hemma är det läxläsning och fortsatt målning.


I eftermiddags läste jag ut de sista 60 sidorna i en helt underbart bra bok.

Istället för dig av Sofie Sarenbrant. Det är fortsättningen på Vecka 36.

Ni måste verkligen läsa dessa två böcker. Grymt bra!!! Det var länge sedan jag var så uppslukad av en bok.

Av Jag - 16 oktober 2011 22:13

Sov till imorse. Barnen ville inte vara ensamma hemma igår kväll så de sov över hos mormor och morfar.

Vi åkte dit och hjälpte till med veden som skulle in. Vi lavade ved i 3½ timme och vi tog väl 1/4 på högen.

Ikväll är händerna ganska skakiga och trötta.

Samuel hjälpte självklart till men roligast var nog att åka i skopan på traktorn.


Blev bjudna på en härlig söndagslunch. Tack för den goda maten!


När vi kom hem blev det ryggläge en stund på sängen. Jösses vad trötta vi blev.


Nu har vi en härligt låååååång arbetsvecka framför oss. Mycket som händer och det kommer att bli galet långa dagar.

Av Jag - 16 oktober 2011 21:59

Igår var det äntligen dags att Kocka hos Tina.

Vi var 5 par som samlades i de 5 köken. Även denna gång blev det många läckerheter på menyn. Jag hade bestämt med mig innan att jag inte skulle äta lika mycket som jag gjorde förra gången. Då mådde jag så fruktansvärt dåligt.

  

Jag och Nicke fick äran att göra potatispatén.

  

Dan och Åsa gjorde efterrätten som var halverade päron i någon grädd/spritsås.

    

Ljuvligt nybakat bröd med ruccola/pestosmör.

  

Förrätt: Skaldjurssoppa. MUMS!!!

  

Någon åt inte skaldjur och nöjde sig med några skinkmackor.

          

Huvudrätt: Potatispaté, konjaksflamberad oxfilé, 2 olika sorters sallad och grönpepparsås.

  

En normal portion denna gång.

  

Vanlijglass, päronhalvor och gräddsås med apelsinlikör.


Behöver jag säga att trots "normala" portioner så var man proppmätt ändå.

Det blev en fantastiskt rolig kväll.

Tack alla härliga vänner för kvällen!!!

Av Jag - 15 oktober 2011 17:04

Om en timme är vi och kockar hos Mat-Tina.

Nice...

Av Jag - 13 oktober 2011 14:02

Är hemma och myser med den sjuka sonen. Har jobbat förmiddagen, idag hade jag inget klassrum. Men jag har fått nytt tak och nya lampor. Det blev jättefint och vilket ljus jag har där nu...


Ikväll väntar kompletteringshandling. Jag stack ju iväg förra veckan och handlade en massa gott till fredagsfikan på jobbet, det var ju bara det att jag råkade ta fel på veckorna och nu är det min tur. Ja, jag är helt säker på det.

Därefter blir det ett besök på gymnasiemässan. Hjälp, nästa år är det dags för Albin att välja.


Ha det gott!

Av Jag - 12 oktober 2011 18:30

Här hemma fortsätter sjukstugan.

Idag bar det av till vårdcentralen med Samuel. Precis som vi misstänkte så var det öroninflammation. Penicilin i 5 dagar, 3 gånger per dag. Snacka om att köra slut på magen.

Jag var tillbaka på jobbet. Vi håller på att få nytt tak och stänger av ett rum i taget. Det går jättebra men det blir alltid lite extra bök när det inte är som vanligt. Man vill ju rulla på i rutinerna.


Efter jobbet blev det en spontanfika hos mamma och pappa. Tack för den sura rabarberkakan.  


Kom hem till en nystädad trädgård. Tack farmor och farfar för att ni rensade vår trädgård på 12 säckar löv.


Imorgon blir det jobb på förmiddagen och vab på eftermiddagen. 

Av Jag - 11 oktober 2011 18:29

Jösses vilken sömnig dag det blev. Det känns precis som när barnen var små.

Hur orkade man??? Tänk att inte få sova en enda hel natt och ändå kunde man va "pigg" på dagen. Jag får inte ihop detta.

Jag beundrar alla småbarnsföräldrar.


Status Samuel: fortfarande ont i örat och hör illa på det, mycket illa. Det får nog bli pling till vårdcentralen imorgon.


Ikväll är tydligen tv:n bokad på fotboll. Yeah lucky me...


Det blir faktiskt lite kvällsfika, kaffeplättar. Gott!

Av Jag - 11 oktober 2011 11:45

Här hos oss har det varit en fruktansvärd natt. Samuel har ont i ena örat, antagligen öroninflammation. Vi har suttit och sovit i soffan tillsammans inatt. Trycket blir inte lika stort då. Jag trodde faktiskt att trumhinnan skulle ha spruckit nu på morgonen när vi vaknade men nej då, den håller än.

Han har fortfarande ont men inte skrikont. Han säger att han har lock för örat och han har fortfarande ont i halsen. Febern, ja den är på gränsen. Men det är ju ingen idé att åka till vårdcentralen, han är inte tillräckligt sjuk. Bara att vänta och se.

Idag är det min tur att Vabba och imorgon blir det Dans tur igen.


Så idag passar jag på att tvätta, stryka och plocka i ordning. Kan nog inte låta bli att jobba lite. Lektionerna är planerade för morgondagen men finliret återstår. Men jag älskar mitt jobb.

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards