Lev nu

Alla inlägg under oktober 2011

Av Jag - 11 oktober 2011 11:39

En feberfri morgon för Samuel och jag stack till jobbet. Det dröjde inte länge förrän ett sms kom. FEBER!!! Dan var hemma med den lille stackaren.

Den här febern är konstig för på eftermiddagen var det feberfritt igen.


Vi åkte alla till innebandyn. Bara Albin som tränade. Killarna hade utprovning av de nya träningsoverallerna. Man kunde även beställa skor och klubbor till ett mycket förmånligt pris. De har skrivit avtal med ett nytt märke och nu är det tänkt att alla i klubben ska använda detta i största möjliga mån.

Det var som lilla julaftonen för killarna.


Jag och Samuel åkte hem efter utprovningen och fick en mysig stund tillsammans i soffan. Ingen feber men han var hängig.

Av Jag - 11 oktober 2011 11:17

Söndag... jo då blev följetången Hallen färdigtapetserad. Skönt nu ska det bara målas. Vi har fått ta lite då och då (har blivit mest på helgerna). Snart åker pappen på golvet  .


Det var dags för Albin att göra ett kyrkobesök. Tacksägelsegudtjänst. Han hade en snäll mamma som följde med.

Eftersom det inte blev något vin i kyrkan så fick det bli en skvätt hemma till middagen.


För tredje gången sedan skolan började så är Samuel sjuk igen.   Feber och ont i halsen. Suck...detta tar aldrig slut. 

Av Jag - 11 oktober 2011 11:08

I lördags var det dags för Albins andra innebandymatch, denna gången i Malmö. Samling på förmiddagen och match på eftermiddagen.

Det blev en härlig seger med 5-1. De var grymt duktiga.

Här laddar killarna upp precis innan matchen.

Såklart var Samuel med för att heja på storebror.


Efter matchen blev det ett besök på Entré.

Där blev det lunch/middag. Naturligtvis blev det detta för mig.

MUMS!!!

Mätta och lagom trötta blev det en tur till IKEA också. Handlade lite fler galgar. Håller på att byta ut alla tråkiga här hemma mot vita fina trägalgar. Men som sagt det behövs en hel del.

Det blev en lugn lördagkväll på soffan. Mys...

Av Jag - 4 oktober 2011 21:17

Kanelbullens dag. Ja undra hur många som käkat kanelbullar idag.

Vi har gjort det.

  

Finns det något att "fira" så ska man passa på och göra det. Så varför inte... Gott var det.

Förresten undrar hur många som har skrivit om kanelbullens dag på sina bloggar. Säkert en hel del skulle jag tro.

Av Jag - 4 oktober 2011 21:10

Det går sakta men säkert framåt med vår renovering här hemma.

Ingen brådska tycker min man medans jag får spader på alla prylar som ligger överallt.

I helgen började vi att sätta upp några våder. Vi har räknat ut att det bara blir 3 hela våder i hallen. Resten är stumpar som måste mätas och skäras och trixas med. Så är det väl i alla hallar med alla dörrhål och garderober.

  

Hallen är redo för tapetsering.

  

Klister klister...

  

Lite av hallen som är klart. Det ska bara målas här och det är ju en baggis   

  

Samuel ville gärna hjälpa till.

  

Han var riktigt duktig.

Av Jag - 4 oktober 2011 21:09

Ett måste just nu är Ice Coffee.

 

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards