Lev nu

Alla inlägg den 11 december 2011

Av Jag - 11 december 2011 19:27

I eftermiddags åkte jag och Dan in till stan för att fixa lite julklappar.

I år är det sååååååå svårt att hitta något till killarna. De önskar sig inget speciellt och om de skulle komma på något så är det så dyrt att det inte går att köpa. Men lite på listan är avbetat nu. Skönt!

Det märks att de börjar bli äldre. Det var så lätt när de var små och det fanns hur mycket leksaker som helst att välja på.


Var även och handlade en mistel.

 

Vi får väl se om det blir en liten puss.   


Även i år gjorde jag en stjärna av buxbom att ha i fönstret. Men i år tycker jag att den luktar lite skarpare. De luktar liksom lite kattpiss. Det är inte stackars lilla Signe som har varit i farten.

 

Nu blir det en kväll i soffan. Ska även förbereda mig inför morgondagen. Det är jag som ska hålla i två jultraditioner och då gäller det att vara väl förbered.

Måste förresten berätta om den härliga känslan som jag fick i fredags. Då hade vi planerat klart resten av terminens lektioner. Gött!!!


Må gott!!!

Av Jag - 11 december 2011 19:16

Igår var det dags för julfest med innebandyns styrelse och tränare.

Vi blev inte så många så vi valde att ha det hemma hos oss istället för i lokalen. Det är ju bra mycket mysigare hemma där det är lite julpyntat.


Vi hade gjort det enkelt för oss och beställt all julmat. Det var bara allt annat småfix som skulle göras. Samuel hade hemmamatch men jag valde att stanna hemma och fixa istället. Albin fick hoppa in o döma matchen. Han var sjukt nervös men det gav ju lite extra klirr i kassan. Det är ju aldrig fel.


Till glöggen serverades det pepparkakor med laxröra och grönmögelsticks rullade i pepparkakor. Lite annorlunda till det gamla vanliga som serveras till glöggen. De här sticksen kommer vi att göra fler gånger.

   


Här är all julmaten.

 

Kvällen bjöd på många skratt och naturligtvis lagtävlingar. Att vara domare var inte helt enkelt. Reglerna ändrade hela tiden.   

Tack alla för en jätterolig kväll!!!

Av Jag - 11 december 2011 13:49

Nu ska vi in till stan och fixa lite julklappar.


Återkommer lite senare idag om julfesten.


Ha det riktigt gott!!!

Av Jag - 11 december 2011 13:44

Att få post kan vara ångest och att få post kan vara helt UNDERBART...

 

Sån här post blir man glad av att få.

Tack!!!


Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards