Lev nu

Alla inlägg den 25 december 2011

Av Jag - 25 december 2011 17:42

Här är vår lilla julklapp.

 

Batteriet ligger på laddning. Sen ska vi lära oss hur den fungerar. Ska bli så kul.

Ikväll blir det besök av Kent, hämtmat, vin och film.

Av Jag - 25 december 2011 17:35

När vi bakade pepparkakor så blev det en Signe-pepparkaka.  

   

Ni som träffat Signe och gett henne mat vet att hon alltid slänger svansen på ryggen när hon ska till matskålen.

Av Jag - 25 december 2011 17:20

Det blev en lugn och mysig julafton.

På förmiddagen kom Eva och Ida på lite fika och byte av julklappar.

Tack för de fina julklapparna.

Därefter åkte vi allihopa till kyrkan på julbön. Ja, vad ska man säga...det var en annorlunda upplevelse. Albin var tvungen att gå antingen på julbönen, midnattsmässan eller på julottan. Vi valde julbönen.

Hann precis hem för att titta på Kalle Anka.

Vi pimpade Signe.

 

Hon var inte speciellt förtjust i det.

Ett traditionellt julkort vid granen.

     

Efter Kalle åkte vi hem till mina föräldrar. Vi har det så himla bra. Vi är alltid hos mamma och pappa och sen kommer Dans föräldrar också dit. Vi är lyckligt lottade, våra föräldrar också som får träffa barnen varje julafton.

   

                             

Tack för alla fina julklappar. Vi är alla så nöjda.

Av Jag - 25 december 2011 17:07

I tisdags dagen innan skolavslutningen hade Samuel föreställning med sin klass. De hade tränat två pjäser och visade upp detta för oss föräldrar och syskon.

Samuel var berättare i Pettsson och Findus.

 

Han var jätteduktig.

Därefter blev det snabba ryck till idrottshallen där Albin hade den sista seriematchen för hösten. De har nog aldrig spelat så bra någonsin. De slog det andra laget med 10-5. Albin fick göra 2 mål och fick en ordentlig lårkaka på köpet. That´s life...


I onsdags hade barnen och jag skolavslutning. Nu är det äntligen jullov. Som vi har längtat.

Albin kom hem med sitt första betyg.

 

Spännande... mest överraskande var detta...

 

Första terminen och få ett C i spanska är riktigt bra. Nu gäller det att hålla det eller förbättra.   

Jag fick lite julklappar på jobbet. Av barnen fick jag bio-kort och glögg, av chefen fick jag en bok och av en kollega fick jag en liten tomte.

     

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards