Lev nu

Alla inlägg under februari 2012

Av Jag - 20 februari 2012 13:53

I morse körde Dan och lämnade vår ena bil på verkstad. Den ska fixas till efter då de dumma nöten körde på oss i mellandagarna. Det kan ta allt från en vecka upp till en månad. Så nu har vi hämtat ut en liten hyrbil. Klarar oss inte utan två bilar, tyvärr.

Hade väl gjort det nu när Dan ska iväg men då hade vi kanske fått hämta ut den en gång till. Känns bara onödigt jobb.

Nu hoppas vi att de kan fixa till vår bil ordentligt.

Av Jag - 20 februari 2012 13:50

Härligt skönt med sportlov!!!


I eftermiddag blir det lite jobb i soffan.

 

Måste läsa ut denna nu. Har legat alldeles för länge.

Av Jag - 19 februari 2012 20:32

I lördags bakades det. Det blev Cheesecake brownies. Mums!!!

Så bara för er skull så kommer receptet här:


120 g smör

100 g valfri choklad (mörk)

2 ½ dl strösocker

2 ägg

1 tsk vaniljsocker

1 ½ dl vetemjöl

2 tsk kakao

lite lite salt


Topping:

200 g philadelphiaost (naturell)

1 dl strösocker

1 ägg

1 tsk vaniljsocker


Sätt ugnen på 180 grader.

Klä en form 20x20 cm med bakplåtspapper.

Smält choklad och smör försiktigt i en kastrull. Rör om under tiden till en slät smet och låt svalna.

Vispa ihop socker, ägg och vaniljsocker. Tillsätt chokladblandingen och vispa den tills det blandat sig.

Sikta i resten av de torra ingredienserna till brownien och vänd ner tills allt har blandat sig.

Häll smeten i formen och börja med cheesecakefyllningen.

Mät upp samtliga ingredienser till toppingen i en skål. Vispa tills smeten är slät.

Häll smeten jämnt över kakan. Bred ut med en slev.

Gör sen fina mönster genom att sticka/skära i kakan flera gånger så att det blandar sig lite.

Ställ in i ugnen och grädda i ca 35 minuter eller tills den är färdig. (Min stod inne i 40 minuter.)

Låt stå kallt. Den ska svalna innan den skärs upp.


Ett tips är att göra små bitar. Den är väldigt söt och mäktig. Men god som bara den.

 

Recept hittat på Jennys matblogg

Av Jag - 19 februari 2012 20:10

Idag har vi haft en härlig hemmadag.

Det har tvättats och strukits. Så skönt när det är gjort.

Det har även hunnits läsas en hel del.

 

Är precis klar med denna

  som faktiskt var jättebra och nu har jag börjat på denna Den handlar om en massa mord som hände här i trakten under min gymnasietid. Den väcker en massa konstiga känslor.

Ikväll blir det att titta på BB. Egentligen ska man inte börja titta på sånt, men det går ju inte att låta bli. Måste nog erkänna att jag längtar lite...


Nu en skål popcorn...

Av Jag - 19 februari 2012 20:03

Igår när Albin och jag kom hem hade Samuel sin egen lilla schlagerpanel. Stackars Signe, hon får stå ut med mycket.

 

Enligt Signe skulle Maria och Mattias gå till final och till andra chansen skulle Molly och Ranelid gå.

Inte ett enda rätt.

Av Jag - 19 februari 2012 20:00

Alla hjärtans dag åt vi fondue. Det var länge sen.

Till frukost blev det hjärtekorv   

     

Av Jag - 19 februari 2012 19:55

Hittade detta gulliga kortet.

Tänk så små de var, tiden går ofattbart fort.

 

Av Jag - 19 februari 2012 19:51

Förra helgen hade Samuel hemmamatch. De vann med 31-1. Helt galet.

Albin var domare och klarade det jättebra.

 

   

På fredagen spelade Albin med U-laget.

 

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards