Lev nu

Alla inlägg under juni 2012

Av Jag - 22 juni 2012 17:45

Ännu en trevlig midsommar har vi fått vara med om.

I år firades den hemma hos Helena & Peter. Vi firade även att Helena fyllt jämn...

   

Bjöds på två goda midsommartårtor som fanns med i Buffé. Kan varmt rekomenderas.

 

Alla de "stora". Tur att mobiler finns.

   

En del av all den goda midsommarmaten.

   

Snapsvisor.

 

öl & cider

 

Födelsedagsbarnet!

 

Fotbollstennis

 

Den fina midsommarstången...

 

...som det blev dans kring.

   

Jordgubbar i massor.

 

Den "gamle" Lukas, 19 år.

 

Stark dricka åkte fram på sena kvällen.

     

Charader...

 

TACK för en jättetrevlig dag och kväll!!!

Av Jag - 22 juni 2012 13:00

Är iväg och plockar blommor till midsommarstången.

Regnet hänger i luften. Men detta fixar vi nog...

 

Av Jag - 21 juni 2012 19:45

Har varit ute på graven och satt blommor.

    

Av Jag - 20 juni 2012 20:00

Nu är midsommarsillen fixad.

Gillar inte matjessill men den här kan jag äta. Den är  sååå god.

 

Här kommer receptet.


3-4 burkar matjessill

1 stor rödlök

1 dl finhackad gräslök

1 ½ dl finklippt dill

svartpeppar

4-5 dl gräddfil


Skölj matjessillen och låt den rinna av.

Skala och finhacka rödlöken.

Varva allt i en burk. Börja med lök, sill,svartpeppar, dill, gräslök och gräslök. Gör några varv.

Ställ i kyl i 3 dagar med lock eller plast på.

Rör om och servera.

Av Jag - 19 juni 2012 20:15

Det går bra nu...

 

Skönt med lite träning.

Har varit en flitig besökare på gymmet sedan kortet införskaffades i slutet av maj och det har gjort susen. Jag är grymt stolt över mig själv.

Av Jag - 18 juni 2012 20:15

Så här förskräckligt kan ett tonårsrum se ut.

 

Något som inte kom med på bilden är stanken...

Av Jag - 17 juni 2012 20:30

Yoggi med färska jordgubbar till frukost är mums.

 

Av Jag - 15 juni 2012 20:30

Idag har barnen haft skolavslutning. Albin kom hem med jättebra betyg. Vi är grymt stolta. Han har slitigt hårt hela året.

Nu har de många veckors ledigt. Skönt, det är de båda två värda.


Idag åkte vi och hämtade ett efterlängtat paket.

 

Hm, undra vad som döljer sig i denna paketen. Ledtråd...

 

Listat ut det??? Okej en lådtråd till då   

 

Nu måste du har listat ut det.

 

Javisst är det ett par solglasögon från Odd Molly. Me like!!!

Är sjukt glad att de äntligen kom. Nu hoppas vi på en sommar med massor utav sol så att jag får använda dem varje dag.

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards