Lev nu

Alla inlägg under november 2012

Av Jag - 25 november 2012 15:51

Här har vi hunnit baka bland all fönsterputsning och tämning utav rum. Vilket härligt flow vi är inne i nu.
Idag är det julskyltning men vi struntar i stan eftersom det är busväder och har lite adventsmys med glögg, pepparkakor, saffranssockerkaka och lite tända ljus.

Av Jag - 25 november 2012 13:40

Tror knappt att det är sant. Jag hade nästan gett upp om mina fönsterkarmar. Det förbannade kalket hade förstört dem.
Men jag lyckades!!!
Jag gnuggade med svinto och sen tog jag en vass kniv och började skrapa bort kalket. Nu syns det ingenting. Marmorn är precis lika fin igen.
Nu ska de gamla krukorna aldrig mer upp igen, alltså in med nytt.

Av Jag - 25 november 2012 12:28

Hur får man bort kalk från marmor? Jag blir alldeles tokig på det just nu...

Av Jag - 24 november 2012 19:52

Vi firar Lenas 40-års dag med att curla.
Jodåsåatt, ett magplask o ett blåmärke men fasiken vad kul.

Av Jag - 24 november 2012 10:12

God morgon!
Idag rivs det tapet. Puh...
Är så glad att vi äntligen är på gång.
Detta gör vi till vinterstudion i bakgrunden. Me like:)

Av Jag - 23 november 2012 21:54

Ännu en fredagkväll har tillbringats i en idrottshall.
Det är i varje fall ett säkert kort om man inte ska somna innan 20.00 Vilket annars är standard en fredag kväll...
Tyvärr blev det förlust för killarna men de kämpade bra.

Av Jag - 22 november 2012 22:34

... är tydligen på mig hela tiden.
Vad gör man när man skulle kunna sova dygnet runt?!?!
Det blev en lång arbetsdag. Efter vanlig arbetsdag var det även dags för 2 1/2 timmes ap-möte. Gäsp.

Pricken över i:et är att den ena bilen är på verkstad och eftersom jag jobbar på "lannet" så behöver jag skjuts varje dag till o från jobbet. Lyxigt med privatchaffis men jäkligt tråkigt att vara beroende av att någon kommer o hämtar en speciell tid.
Ett stort TACK till mamma o pappa som ställt upp för att hämta mig.

Var på samtal med Albin igår. Ska berätta en annan dag vad som sades där. Kan bara säga att ibland är det nog obekvämt att ha en lärarförälder som lusläser läroplanen. Hmm

Av Jag - 20 november 2012 22:46

Nu är snart allt fixat med den nya mobilen. Det enda bekymret som kvarstår är att det inte går att överföra de sista 300 bilderna.
Jag vill ju gärna ha dom med mig.
Klockan är mycket nu och vi får se om vi fixar det imorgon.
Önskar er en god natt.

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards