Lev nu

Alla inlägg den 29 januari 2013

Av Jag - 29 januari 2013 19:02

Det smakar extra gott med cola när man är sjuk. Dessutom är man extra värd det. Eller hur?!?!

Av Jag - 29 januari 2013 18:47

Mmmmm, så gott det var. Det gick t.om hem hos barnen.

Av Jag - 29 januari 2013 14:53

Fast att man är sjuk så är det vardag trots allt...
middag som ska lagas, disk, tvättas (träningskläder finns det massor utav), skjutsas iväg på träningar, hjälpa till med läxor...
när man bara vill dra täcket över huvudet.

Av Jag - 29 januari 2013 11:45

Om man kan se tre kärnor på ena sidan och en kärna på andra sidan på en clementinklyfta, är det då lönt att äta den eller den ska direkt i bruna påsen. Samtidigt så blir man ju lite nyfiken om det gömmer sig ännu fler där inne.
Bara en liten fundering.

Av Jag - 29 januari 2013 11:12

Så, nu gick det inte längre. Jag kände det på mig i morse. Samuel är fruktansvärt sliten efter sprutan. Han var vitare än sin vita tröja när jag hämtade honom. Nu ligger han och sover gott. Det lär han nog göra i ett ex antal timmar. Det brukar vara så.

Eftersom han reagerar så denna gången får mig att undra om där är något trädpollen som härjar nu??? Kan hasseln redan va igång. Tycker att vi har haft det så kallt nu att det borde den inte va. Om den är det så får ju Samuel dubbel dos av pollen nu, det blir i mesta laget det.

Av Jag - 29 januari 2013 08:16

Uppe med tuppen idag också. Ska skicka iväg barnen till skolan och sen blir det sängen igen.

............

Så, nu är barnen på väg till skolan. Två mycket trötta killar jag fick dra upp. Samuel var extra seg efter sprutan igår, trots att han hoppade i säng innan nio. Igår fick han en sån stor äcklig kvaddel på armen igen. Det mesta var borta men armen är fortfarande röd och svullen.
Det kändes bra att kunna säga till honom att han kan ringa om han vill bli hämtad tidigare idag, är ju hemma idag också.

Så, nu hoppar vi upp i soffan med en kopp kaffe och täcket.

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards