Lev nu

Alla inlägg den 1 maj 2014

Av Jag - 1 maj 2014 15:10

Måste bara tipsa om lite gott tilltugg som vi åt i påskas.
Pestosnurrorna har blivit min favorit. Dan gillar smördegssnurrade korvar.

Pestosnurror

1 smördeg
Pesto
Riven västerbottenost
Flingsalt

Bred på peston på smördegen. Strö riven västerbottenost över. Tillsist strör du lite flingsalt över.
Rulla ihop degen. Skär upp i bitar. Lägg på en bakplåtspappersklädd plåt.
200 gr tills de fått en gyllene färg.

Receptet är hittat på www.matplatsen.net (tror jag)


Smördegssnurrade korvar

5 kabanosskorvar
1 smördeg
1 ägg
1/2 dl finriven parmesanost

Dela korvarna i 3 delar och skär smördegen i strimlor.
Vira smördegen runt korvarna och lägg på ugnsplåt med bakplåtspapper.
Pensla med ett lätt uppvispat ägg och toppa med finriven parmesan.
Grädda i ugnen, 200 gr, tills de är gyllene i färgen, ca 15 min.

Receptet är hittat i Coop festivalmat.

Enkelt och gott.

Överst på fatet ligger lite västerbottenchips.

Mat · Recept
Av Jag - 1 maj 2014 08:38

Ska vi säga välkommen till maj eller till samuels feber. Hmm

Tyckte att han var låg igår kväll. Han åt dåligt och hoppade under täcket vid 9. Då hade han 38.3 i temp.
Nu på morgonen var det 38.1 Vi trodde först att han mådde dåligt av allergin som för övrigt är alldeles fruktansvärd.
Dock är vi så tacksamma för vaccineringen/belastningen han gjort, för hur skulle han mått annars. Det kan vi inte ens tänka på.

Valborg blev en lugn kväll med goda vänner. Grillat blev det naturligtvis.

Albin var iväg på sitt håll och hämtades hem inatt. Det blev alltså en alkoholfri Valborg.

För övrigt så är det skönt med en extra ledig dag så här mitt i veckan.

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards