Lev nu

Alla inlägg under juni 2014

Puh

Av Jag - 24 juni 2014 19:30

Blod svett o tårar samt lättnad...

Idag var det dags för första rundan sedan påsk då foten strejkade. Grrrrr
Sedan kom förkylning och sedan förkylning igen och passade vi på att ta en omgång allergi också. En riktig skitvår.
Men.......... idag var det då äntligen dags att röra på betongen. Gick förvånansvärt lätt i början men sista biten kroknade jag helt. Trodde jag skulle dö av andnöd. Ha ha ha
Efteråt skakade benen och jag ångrade att jag knutit dubbelknut.
Imorgon kommer jag att ha träningsvärk. Det känner jag redan nu. Men nu är jag på gång igen. Tjejmilen väntar och denna gången ska inget, INGET ska få stoppa mig.

Bilden talar sitt tydliga språk. Dödstrött!!! Men nöjd.

Nu slänger jag mig i soffan med en bok.

Av Jag - 23 juni 2014 21:23

Vad jag älskar att plöja böcker på sommaren. Jag blir en riktig bokmal.
Idag börjar jag på en ny.

Av Jag - 22 juni 2014 21:52

Så, då var snart denna helgen över.
Igår kväll blev det leftovers. Det blev räkor över.

Idag startade rean på Mio. Vi ska ha en matta i vardagsrummet.
Nu har vi varit och tittat. Svårt... Tror att vi har bestämt oss.
Resten av dagen blev på soffan med en bra bok. Kan inte sluta läsa den, hur ska jag kunna lägga ifrån mig den ikväll. Jag längtar tills jag kommer hem imorgon lunch och kan fortsätta.

Ha en fortsatt bra kväll!

Av Jag - 21 juni 2014 21:42

Det blev en fantastisk midsommarafton igår med våra alldeles underbara vänner.
Vi startade på eftermiddagen med drink och tilltugg.

Vi fick härligt väder. Sol hela dagen.
Därefter högg vi in på sill och potatis. Ja det stoppade ju inte där utan det fanns en massa annat gott att stoppa i sig.

Efter maten blev det femkamp som var suveränt bra ordnat.
Vi hamnade på en välförtjänt 2:a plats.

Jordgubbar och glass.
Snart matkoma...

Samuel fick en rolig kväll. Träffade ny kompis körde Segway, spelade fotboll.

Avslutade kvällen med ost o kex och dans...

Tack alla som gjorde denna dagen fantastisk.

Av Jag - 20 juni 2014 13:24

Vi önskar Er alla en riktigt fin och härlig midsommar.
Om en stund bär det av till fina vänner för lite firande.

Kram

Av Jag - 6 juni 2014 17:29

Igår var det AW / sommarfest med jobbet.
Vi hade beställt picknick-korgar. Vi satt på filtar i gröngräset i tivoliparken och lyssnade till underhållningen på scenen. Det känns att sommaren och semestern närmar sig. Har inte många dagar kvar att jobba nu.

Det blev en mycket trevlig kväll med många skratt och lite tårar.
Kvällen avslutades på en uteservering/pub. Där dök det helt plötsligt upp en massa vänner. Kul!

Efter midnatt hoppade vi på våra cyklar och tog oss hem.

Av Jag - 5 juni 2014 13:42

I sommar hoppas vi få njuta av lite sockerärter.

Av Jag - 1 juni 2014 21:47

Nu är snart långhelgen över. Det har varit så skönt att vara ledig.
Nu väntar en 4 dagarsvecka igen. Gött!!!
Det har blivit en hel den piff utomhus de här dagarna. Det har ju varit kanonväder och då passar man ju på att fixa ute. De saker som behöver göras inomhus blir kraftigt eftersatt, typ stryktvätt och annan städning.
Men lite piff har det blivit trots allt. Fixade till på borden. Så här blev det.

Idag har vi kapat döda grenar i vårt stora träd. Vilket hästjobb...
En som älskade alla grenar var Signe. Hon blev helt tokig.

Nu kryper vi upp i soffan och läser en bok medan de andra tittar på fotboll.

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards