Lev nu

Alla inlägg under augusti 2014

Av Jag - 6 augusti 2014 22:38

... ja det blev det äntligen.
På förmiddagen hade vi först lite ärenden.
Det skulle fixas id-kort till Samuel. Albin skulle titta ut en ny innebandyklubba. Den ska beställas senast nästa vecka. Kräsen, hmmm...
Köpas present. Sen kom vi äntligen iväg till stranden.
Det var underbart varmt och gott.

Väldigt lite folk. Skönt. Märks att det är en hel del som har börjat jobba nu.
Mina dagar/veckor börjar också gå mot sitt slut.
Jag är så nöjd med årets semester.

Ikväll har det varit träning igen för Albin. Imorgon är det dags för säsongens första träningsmatch.
Man kan väl säga att de dragit igång försäsongen med besked.

Av Jag - 5 augusti 2014 19:00

Igår åkte mamma och jag till Ullared (Ge-Kå). Har inte varit där på minst 10 år.
Folk har pratat så mycket att jag kände, nu är det kanske dags att besöka stället. De går där från tidig morgon till sen kväll och behöver ibland vara där 2 dagar för att hinna med.
Vi gick över det på 4 timmar. Vi hittade absolut inget mer vi skulle ha. Men folk blir ju som tokar däruppe. De handlar saker som absolut inte är billigare där (fast att de tror det). Tro mig ...
Men lite blev det handlat.

Tack för en trevlig dag!

Bok

Av Jag - 3 augusti 2014 23:02

Börjar på ny bok idag. Hoppas att denna är lika bra som den förra.

Av Jag - 3 augusti 2014 22:59

Trots åskan så har det varit olidligt varmt idag.
Albin hade fotbollsmatch och vi valde att ta ett kvällsdopp istället.

Det blev en härlig kväll på stranden.

Av Jag - 3 augusti 2014 19:44

Mumsade i oss årets första kräftor. Så gott!

Lite Västerbottenpaj till och lite annat smått o gott. Blev så mätt.

Avslutade kvällen/natten med kortspel.
Det var otroligt varmt i uterummet. Folk skulle kunna tro att vi spelade klädpoker men det gjorde vi inte.

När vi satt o spelade blev det värsta åskvädret. Det kom en smäll som gjorde att vi lyfte från stolarna samtidigt. Vilken smäll!!! Somnade halv 4 inatt.
Men en mycket trevlig kväll.

Av Jag - 2 augusti 2014 14:34

Häromdagen blev det lite nya blommor till huset.

Nu ska det bara hittas lite nya krukor till barnens rum. De som står där nu är alldeles förskräckliga.
Kan inte hitta höga blanka vita krukor någonstans. Får hoppas att det kommer in lite nytt nu till hösten.

Av Jag - 2 augusti 2014 08:47

Godmorgon!
Idag känns det som om det finns mer energi i kroppen.
Som sagt det blev inte mycket gjort igår, nytvättat i sängarna, plockade lite vissna blommor (får fortsätta idag tog inte alla krukorna igår) och grillade.

Igår kväll gick killarna i familjen på bio.

Jag njöt av en helt ensam kväll i soffan med ostbågar och bondfilm på tv.

Nu har jag bara 1 vecka semester kvar. Tänk att 6 veckor går så fort. Tur att det blir ett litet jullov i dec-jan och sedan resan i feb. Det är bara 6 månader kvar tills vi åker på vår drömresa.

Nej, upp o hoppa. Här ska vi sätta fart.

Av Jag - 1 augusti 2014 14:34

Gahhhh vilken sömnig fredag... Jag får inget gjort. All energi tog slut igår.
Då blev det städ och ommöblering här hemma.
Fick reda på att soffan är försenad 2-3 veckor. Amen vad f.. Den vill vi ju ha nu.
Den målade bänken hamnade tillsvidare i uterummet med altandynorna.

... och nej det har inte blivit målat i uterummet än. Väntar på att Dan ska få tummarna loss och börja på det.

Avslutade kvällen med en runda. Ingen kanontid men det blir bättre och bättre. Just nu har jag lagt ner att jag ska ha en bra tid nu handlar det om att ta sig runt det där loppet.
Känner att det är inte helt omöjligt. Det ska nog gå på ren vilja den sista biten.

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards