Lev nu

Alla inlägg under maj 2015

Av Jag - 9 maj 2015 21:16

Nu äntligen har jag tagit tag i den där fotoboken om Aruba.

Det tar tid. Blir många bilder, vilka ska man välja bort!?!? Som sagt, det tar tid.
Jag är så glad att jag har skrivit dagbok under hela semestern. Denna tjocka bok kommer att bli ett fint minne för familjen.
När jag sitter och skriver och lägger in bilder känns det som om vi är där igen. Jag får möjlighet att uppleva samma resa igen. Livet i repris.

Varje dag tar ca 1 timme att göra. Idag har jag hunnit med 5 dagar. Nu går ögonen i kors.

I väntan på att oxfilén skulle bli färdig på grillen blev det lite snittar och bubbel.

[Bild]

Av Jag - 8 maj 2015 21:00

Man tager vad man haver.

Då Dan är iväg på AW med killarna så fick jag och ungdomarna fixa egen mat. Det blev en favorit.

Av Jag - 8 maj 2015 15:16

Jag kunde inte låta bli längre. Nu har jag gått och tittat på denna skönhet länge nog. Idag blev den min.
Håll nu tummarna för att den överlever. Saknar ju gröna fingrar.

#rosenskärm #medinilla

Av Jag - 7 maj 2015 21:58

Vi tog oss till gymmet ikväll efter några veckors förkylning.
Jag ska vara väldigt tacksam om jag lyckas ta mig upp ur sängen imorgon.

Det blev en ordentlig genomkörare för kroppen. Just nu känns det skönt men vi får se imorgon.

Av Jag - 4 maj 2015 17:48

Idag kör vi jeansskjorta. Det var många år sedan. Tror att sist jag hade en på mig var på mitt jobb då jag väntade Samuel. Jeansskjorta var våra arbetskläder.
Lite nostalgi över detta, 15 år sedan.

Av Jag - 4 maj 2015 17:44

Tuggar i mig en ny bok.

Av Jag - 3 maj 2015 20:49

Vilken härlig dag det har varit. Strålande sol hela dagen.

Det sista ogräset är uppe och nu vattnas det för fullt. Heja gödningen!!!

Ikväll blev det rosé och grillat. Rena rama semesterfeeling.

Av Jag - 3 maj 2015 13:25

Spenderade hela gårdagen under täcket. Kände mig riktigt risig. Dan var duktig och var ute och rensade ogräs i häckarna.
Idag har jag tagit det sista. Puh... 5 säckar till. Var kommer allt skit ifrån?!?!

För övrigt har jag vunnit 3 års kamp mot maskrosorna. I år är de lätträknade. Hurra!!!!!!

Just nu är trädgården alldeles underbar med alla blommande träd och värmen på altanen. Sitter här nu och steker lite fläsk.

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards