Lev nu

Alla inlägg under maj 2010

Av Jag - 27 maj 2010 20:58

När jag ändå sitter vid datorn kan jag ju passa på att blogga.


Vill börja med att säga GRATTIS till fina Christel som fyller år idag.

Hon är av en finfin årgång.

Nästa helg är det party...


Slutade tidigt idag och tänkte att jag skulle göra en massa saker.

Det blev en massa jobb hemma istället. Men nu är jag väl förberedd i några arbetsdagar. Skönt!


Har märkt att jag är dålig på att lägga in foto. Jag har tagit en massa foto men det tar en sådan förbaskad tid att lägga över dom och då tappar jag mitt lilla tålamod.

Imorgon ska jag försöka att visa lite bilder från helgen när vi firade Albin.


Fick ett mycket glädjande besked idag på jobbet. Ska fira ordentligt imorgon.


Ha en bra kväll!!!

Av Jag - 26 maj 2010 19:05

Är jag duktig eller är jag duktig.

Har varit ute på min andra löparrunda denna vecka.

Det kändes tungt redan i början men på ren vilja lyckades jag springa hela rundan. Jag är såå stolt.

Nu är det fullt fart om jag ska komma i mål innan sommaren. Jag är en bra bit på vägen. Jag ska lyckas... bara en liten bit kvar.


Under tiden jag var ute och sprang så va Albin på fotbollsträning och Samuel va på golfbanan. Det hade gått bra för dom båda två.

Skönt nu när de börjar bli större och man har liiite egentid.

Av Jag - 21 maj 2010 19:51

Nu har det varit 2 dagar med sol.

Nåja nästan, idag kom världens regn- och åskväder.

Allt bara flyter.

Men vad är det som säger, efter regn kommer solsken.

Det har jag bestämt. Imorgon ska jag lapa sol i trädgården och baka 2 kladdkakor till kvällen.

Vi ska fira Albin vi hoppas hoppas på riktigt bra väder.

Av Jag - 19 maj 2010 22:16

Idag fyller vår fina kille Albin 13 år!!!

 

Det blev sång och paket på sängen imorse.

  

    

I paketerna blev det ett par BB-kalsonger, en WESC-tröja och en iPone.

Man kan väl säga att han blev överlycklig...

Ikväll åkte vi och bowlade.

  

 Den nya tröjan åkte på   

     

   

Efter det åkte vi in till stan och åt mat.

Vi gick på Albins favoritrestaurang.

Det blev en ganska lugn middag. Båda killarna satt med sina telefoner och spelade en massa spel. Albin har ett spel som är riktigt roligt, Dobble Jump. 

Prova det gärna.

  

   

Hemma fortsatte spelandet.

En lugn födelsedag. De andra kommer på lördag och då ska det firas ordentligt.

Ha det bra!   

Av Jag - 16 maj 2010 22:07

Behöver jag säga att det har varit precis lika tråkigt väder idag som hela helgen varit. Grrrr... Jag som hade sååå stora planer.

Jag hade ju tänkt åka iväg och köpa lite sommarblommor och plantera.

Det sket sig.

Istället har vi tvättat och strukit undan all tvätt.

Skönt att ligga i fas inför veckan.


Albin hämtade vi hem vid 7-tiden ikväll. Han verkar ha haft det bra.

Läskigt nu när har börjar komma in i tonåren. Hade en massa frågor o ställa honom när han kom hem. Man vill ju veta allt som förälder...

Han berättade säkert inte hälften. Men jag känner mig nöjd.


Vi vågade dessutom på oss att trotsa det dåliga vädret. Tog fram grillen och grillade stora feta karréskivor. Kändes som liiite sommar.

Nu väntar en fullspäckad vecka.

Albin fyller 13 på onsdag. Där finns en hel del och fixa inför hans kalas.

Men nu säger jag Godnatt!!!

Av Jag - 15 maj 2010 19:55

Var är våren någonstans?

Har sett bilder från stockholm och där verkar det va fin fint väder, men här i skåne är det pissväder...

Det har regnat till o från hela dagen. Blåsigt och svinkallt.

Har inte ens funderat på att gå ut.

På så sett har köket blivit städat. Har skrubbat uppifrån och ner.

Det behövdes. Man märker det när man har tagit ett litet tag.


Albin har haft kompis som sovit över till idag.

I em åkte Dan och de stora killarna till Mjällby för att titta på fotboll. De var ganska frusna när de kom hem.

Nu är Dan och lämnar killarna i stan. Albin ska sova över hos Elias i natt. Får väl se om vi ser honom imorgon kväll. Han packade med fotbollsskorna. De skulle nog till idrottsplatsen och spela en runda imorgon.

Ja varför inte. Det har ju bara varit fotboll torsdag, fredag denna helg...

Av Jag - 13 maj 2010 20:45

Tidigt tidigt i morse satte vi oss i bilen för att åka 10 mil bort på fotbollscup.

Kul, när man är ledig från jobbet.

Det har varit en låååång dag. Kallt, blåsigt och lite lite sol.

Det har i varje fall inte regnat, det är vi glada för.

    

Det blev 2 förluster och en oavgjord.

Så imorgon bär det åter tillbaka till cupen. Då är det slutspel.

Vi har samling 6.30. 6.30 Olidligt....


Måste berätta om en roligt grej som hände idag på samlingen.

Lagets tränare hade varit i Barcelona för konferens om Zlatancamp. Han hade med sig en tröja därifrån som gick till en spelare som hade utvecklats mest och som alltid kom med rätt inställning. Gissa vem som fick den???

    

Japp, Albin. Mäkta stolt.


Ska berätta att just nu är det poppis o handla sina kläder på denna dyra kedja.

  

Kul att vara tonårsförälder just nu va...

Tänk om plånboken kunde växa oxå.

Av Jag - 12 maj 2010 17:35

Nu väntar en liten långledighet.

Inte illa. Det behöver vi alla just nu.


Idag har vi haft ett sånt underbart väder. Det har pissregnat!!!!

Det var så skönt o komma hem o byta om till myskläder och hoppa upp i soffan med en varm kopp te.

Alltså finns det fördelar med skitväder.


Ikväll fick Albin skjuts till fotbollträningen. Tack Lena för att du kör.

Vi andra är här hemma och tänker bara mysa i soffan.

Till middag blir det kasslerburgare. Det är nog vad vi orkar med idag.


Vi hörs lite senare.

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards