Lev nu

Alla inlägg under augusti 2014

Av Jag - 31 augusti 2014 20:25

Avslutar augusti med första brasan. Idag är det riktigt ruggväder.
Myser under en go filt i soffan och boken.

Plötsligt händer det...
Det där uterummet som skulle målats i sommar har just idag påbörjats. Nu har Dan slipat hela uterummet. All den där fula lasyren ska bort. In med vitt vitt vitt.

Av Jag - 31 augusti 2014 12:35

Här har vi en riktig latsöndag. Än så länge.
Jag går och plockar i alla hörnen här hemma, läser lite och tvättar.

Dan o Samuel är på gudstjänst med kakbuffe efteråt. Idag drar konfirmationen igång.
Albin sover. Spelarfest igår och invigning i laget. Ja, han är inte fräsch idag. Men han hade haft roligt. Speciellt nöjd är han med att han kom in på ett uteställe trots att han bara är 17 år.
Halv tre blev han hämtad inatt.

Invigning med gatloppet. Han har minst två fina bollmärken.

Av Jag - 30 augusti 2014 12:00

Snart är det 1 mil...

 

Det bästa av allt... jag hade orkat längre...

Av Jag - 27 augusti 2014 15:00

Slutade tidigt idag och passade då på att åka till Rusta för att köpa lite nya korgar till våra filtar som vi har på altanen.

Dessa hittade jag.

   

EKG

Av Jag - 25 augusti 2014 21:30

Albin var ute och sprang i lördags. Rundan brukar ta ca 10 minuter. Men han och Samuel var iväg över 20 minuter. Självklart börjar man ju undra vart de tar vägen.

De kommer gåendes tillbaka. Albin berättar då att han fått ont i hjärtat när han sprang. Hua.....


Det släppte efter ett tag men det blev verkligen inget vin denna kväll.


Ringde till vårdcentralen idag och berättade vad som hänt. De bad oss att omedelbart komma dit. Hämtade upp Albin och var på plats inom 30 minuter.

Han fick ta en massa prover och de gjorde ett EKG på honom för att utesluta hjärtmuskelinflammation.

Det visade ingenting. De tror att han har fått kramp i revbensmusklerna. Helt ofarligt men väldigt obehagligt. Bara att träna på. Tack o lov!!!

Man blir ju riktigt orolig men nu kan vi andas ut och sova lugnt.

 

Av Jag - 9 augusti 2014 10:42

Då börjar vi på fjärde delen idag. Hoppas att den är lika bra som de andra.

Av Jag - 9 augusti 2014 10:40

Viveca Stens bok nr 3 är nu utläst. Här går det undan. Riktigt bra var den.

Av Jag - 7 augusti 2014 23:36

Favorit i repris. STRANDEN!!!

Ikväll hade Albin träningsmatch. Det blev en jämn och tuff match där våra killar drog det längsta strået och lyckades vinna. De var så duktiga. Kämpade in i det sista och det lönade sig verkligen idag.

På sista bilden petade Albin iväg bollen och det blev mål. Assist på det målet.

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards