Lev nu

Alla inlägg under maj 2014

Av Jag - 31 maj 2014 18:48

Fredag kväll bjöd på rosekväll hos en god vän. Vi var några tjejer som träffades.
En mycket trevlig kväll.

Av Jag - 31 maj 2014 18:45

Igår var jag och införskaffade sommarens blommor. Det blir vitt i år också.
Har ändrat lite utanför uterummet. Det blev några olivträd där istället. Varför har vi aldrig haft det innan?!?!

Det är så härligt när man kan börja hänga ut tvätten. Luktar så gott.

[Bild]

Av Jag - 31 maj 2014 18:41

Köpte en riktigt god glass idag. Är ingen glasstoking, äter endast ett fåtal sorter. 88:an är en favorit. Så när jag såg 88:an pink blev jag nyfiken.
Det var en succé och en riktig hit. Har hittat en ny favorit att äta i sommar.

Av Jag - 31 maj 2014 16:06

Ibland ser kanske inte allt så gott ut men det smakar desto bättre.
Denna frukost är kanske ingen vidare syn men ack så god

Kaffe, ägg, 2 knäckebröd med cambozola och makrill. Smaskens!!!

Här var vi uppe med tuppen idag. Samuel skulle döma matcher under förmiddagen.

Klockan 10 stod vi i stan och hängde på låset till affärerna. Det blev lite shopping. Visar senare vad det blev. Så nöjd är jag.

Av Jag - 29 maj 2014 19:34

Idag gjorde jag något makalöst gott.
Hittade igår ett recept i vår lokala tidning som jag kände att jag var tvungen att prova. Vilken hit det blev.

Här kommer receptet:
Ca 35 st
Ugn: 200 gr

400 g rabarber
Botten:
150 g rumsvarmt smör
2 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
6 äggulor
1 dl mjölk
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
Maräng:
6 äggvitor
3 dl strösocker
2 msk kokos

Ansa och skiva rabarbern i 1 cm tjocka bitar. Rör smör, socker och vaniljsocker poröst. Blanda i äggulorna en i taget under omrörning.
Blanda i mjölk och mjöl blandat med bakpulver. Bred ut smeten i en långpanna med bakplåtspapper. Strö över rabarber.
Vispa äggvitorna till hårt skum. Tillsätt sockret lite i taget under vispning och vispa till en blank maräng.
Bred marängen över rabarbern. Strö över kokos och grädda i ca 20 minuter.
Låt kakan svalna och skär i rutor.

Mat · Recept
Av Jag - 27 maj 2014 21:50

I morse skjutsade jag Albin till skolan. Han skulle iväg på vandring med ett ton packning.
Jisses vad tung ryggsäcken var. Det kommer att bli skav på hans axlar. Stackaren...

Det blev rester även idag.
Till lunch serverades det varmrökt lax, romsås och en fräsch sallad.

Familj · Mat
Av Jag - 26 maj 2014 17:48

Ja då har vi en riktig kortvecka framför oss. 3 arbetsdagar, fint det.

Till middag ikväll blev det rester. Snygg start på veckan.

Vi satt alla 3 och tryckte i skuggan. Ha ha ha.

Nu efter maten fortsätter lite arbete. Här läser vi pedagogisk litteratur. Det gäller att hela tiden driva framåt i arbetet. Spännande och utmanande.

Av Jag - 25 maj 2014 22:14

Vädret har visat sig från den bästa sidan.
Det har blivit rensat i fruktlandet. Suttit i solen och läst.
Åt varmrökt lax och ros'e på altanen.

Avslutade kvällen med rabarberpaj och vaniljsås.

Ikväll har Dan suttit och letat resa till nästa år. Oj oj oj, så mycket fint vi har hittat. Vi har tittat på resor till Aruba, Maldiverna och Seychellerna. Något blir det.
Mycket att tänka på, ska vi på ett stort hotell eller vi ska bo i en bungalow? Vi är inte överens.
Nåja, i-landsproblem...

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards