Lev nu

Alla inlägg under februari 2009

Av Jag - 28 februari 2009 21:15

Idag har vi haft hus-sanering. Det blir ju så när båda har jobbat mycket och idrottsaktiviteter var eviga kväll.

Det såg fruktansvärt ut så det var bara till att umgås med dammsugaren under dagen. (Vi var vänner hela tiden :))


Så när det var färdigsanerat kunde vi äntligen ta hit familjen Kent.


Vi tittade på Melodifestivalen och kom fram till att det mest var pinsamt med alla dessa SOPOR!

Vad tänker folk på när de ställer upp? Att man inte inser sina egna begränsningar. Just av den anledningen är inte vår familj med.......

Ha en trevlig kväll!!!

Av Jag - 28 februari 2009 09:15

Grattis

Mormor Ing-Mari

på din

60-årsdag!

Hoppas att du har en bra dag!!!

Kram kram

Av Jag - 27 februari 2009 21:00

Då var det äntligen fredag. Dags att hålla helg.

Denna helgen blir inte riktigt som alla andra helger. Vi ska nämligen vara kattvakt till lille Falcon.

Jo då det började ju bra. Kom hem till honom och skulle servera hans "goda" kladdiga mat. Eftersom jag tog det sista i burken var jag dessutom tvungen att diska den äckliga burken. UURKKKKKK!!!!!!!


Sen var det matproceduren. Äta, tvätta sig, klias och äta, tvätta sig, klias och.......... efter en halvtimme var jag uttråkad. Då fick han dessutom för sig att att gå och lägga sig i sängen. Men efter våra regler skulle han ut. Man kan väl säga att han inte var speciellt intresserad utav det. Det blev jaga katt. Tur att jag fick hjälp av Albin med utfösningen. Det var ett par svarta ögon som mötte mig ute på trappen. Ledsen Falcon men sådana är reglerna.

Som plåster på såren så satte jag ut krubbet i pannrummet där han har sin härliga plats så det ska nog inte gå någon nöd på honom inatt.


Vi får väl se om han dyker upp imorgon och tycker om mig.

Av Jag - 26 februari 2009 22:00

Oj oj oj vilken stressig dag.

Har stressat hela dagen på jobbet och ännu värre blev det när jag kom hem.

Jag var hemma ca ½ 5, då skulle det serveras mat, ordna skjuts och fixa ombyte till Samuel innan kvart i 5.

Någon mat blev det inte. Tur att Samuel hade ätit mellanmål innan. Kraftigt hoppas jag. Han var ganska hungrig när han kom hem efter träningen. så nu fick han sin middag.

Albin skulle dessutom också iväg på träning. Vi har och göra om man säger så. Sådana här dagar avskyr jag.

Nu ska det bli glosförhör och engelska översättning + läsläxa. Tur att det finns så många timmar på varje dygn. Förresten glömde berätta att jag har ju några lektioner att planera också.

Imorgon är det fredag och då kan man vila.

Kram kram

Av Jag - 25 februari 2009 21:45

Idag var Dan inne och hämtade min nya länk till klockan. Jag var såååå trött på den gamla vita remmen. Den såg sliten ut också. Nu känns det nytt och fräscht.


 

Albin har haft grusträning ikväll. Han kom hem och var skitigare än skitigast. Jag tror att det var fotboll han skulle spela och inte gyttjebrottning. Men helt säker är jag inte.

 

Men med en snäll och förstående mamma så bjöds det på kladdkaka och grädde efter träningen.

"Vi hade Tarzan på middag".

Av Jag - 24 februari 2009 19:45

Idag ringde kl 5:00. Då är man inte så pigg kan jag säga.

Men jag fick en härligt lugn morgon med en kopp kaffe på jobbet.

Som ni vet så präglas vardagarna utav mycket arbete.


Visst är det härligt att komma hem efter en fullspäckad arbetsdag och känna att man är nöjd med dagen. Just så var det idag. Jag känner att jag har gjort ett fantastiskt bra jobb idag. Gäller att suga på den karamellen när klockan ringer i morgon bitti också.


Killarna har haft sina innebandyträningar ikväll. Jag har suttit alldeles ensam och bara njutit utav tystnaden. Gott gott!


Visst ja, det är ju semledagen idag. För oss sunda så gällde det att synda idag. Känns inte riktigt bra. Men det är bara att vara hård resten utav veckan.

Ha det bra!!!

Av Jag - 23 februari 2009 20:45

Då startar en ny arbetsvecka och skolvecka.

Idag när jag kom hem möttes jag av att Albin stod och bakade chokladbullar.

 

Så dom har vi fikat på nu ikväll.

Tack Albin för den goda fikan!


Det har verkligen inte hänt mycket annars.

Förresten sitter just nu och slötittar på Familjen Annorlunda. Hur i hela friden bara orkar man ha så MÅNGA barn. De är ju inte kloka. En pappa som kör iväg med ett släp sopor för det får inte plats i den vanliga tunnan. Månadshandlar=14 kassar mat. Jag behöver inte säga mer va.......

Och jag som tycker att vi har fullt med bara två och alla träningar. Mammorna på tv:n hade ju blivit försoffade i vårt lilla "lugna" familjeliv.

Dan tycker att jag borde ha tid att ta tvätten. (Men jag vill ju inte!)


Mamma undrade hur mina blommor blev som jag inhandlade i lördags.

Så här snyggt blev det.

Nå, vad tyckte du mamma?

Visst är blommorna fina?

Kram

Av Jag - 22 februari 2009 19:30

I natt när vi gick och la oss snöade det för fullt och det hade kommit många cm. I morse vaknade vi utav att det regnade. Jo då det regnade.

Hur trist är nu detta då........

Barnen som ville ut och leka i den sista snön var dyngsura när de kom in. Tur att vi införskaffade en skofläkt förra året för den har vi använt flitigt de sista 2 veckorna.

Det var absolut inte uteväder för vuxna så vi har fisigt inne hela dan.


Albin hade fotbollträning ikväll ute. Det ställs minsann inte in ens vid dåligt väder. Dan passade på att veckohandla då. Nu är matsedeln spikad en vecka framåt. Skönt, nu vet man vad man ska tillaga när man kommer hem efter jobbet.

Nu ska vi sätta oss och äta chokladpudding med grädde.

Ni som känner oss vet precis vem det är som önskat det och slickar sig redan runt munnen. "Det är ju choklad"

Kram kram

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards