Lev nu

Alla inlägg under november 2010

Av Jag - 30 november 2010 22:00

Det är redan den siste november. Kan du fatta det?

Vet inte vart tiden tar vägen.

Idag var det långdag på jobbet. När jag kom hem var det bara att hugga i de 2 samtalen som var tvungna att skrivas. Därefter skulle 31 paket slås in till imorgon. Jag kan stolt berätta att jag blev klar med allt.

Ha, skam den som ger sig.


Dan har varit iväg på möte hela kvällen. Kom precis hem. Barnen har jävlats. Bråkat med varandra, surat och skulle helst inte i sängen.

Precis vad jag behövde när jag satt och jobbade.

Fanns det en baktanke med att utnyttja situationen??? Tror det.


Imorgon är det ännu en lång dag på jobbet. Slutar iof ganska tidigt men jag tänkte passa på och stanna kvar för att skriva fler samtal innan vi har ap-kväll.

Snart att det dags att hoppa i kojs.

Natti natti

Av Jag - 28 november 2010 20:53

Kryss i taket. Det har blivit bloggande 2 dagar i rad. Imponerande.


Idag vaknade jag med raket under fötterna. Kan det vara stämningen av 1:advent?

  

När hände det senast att vi hade snö på första advent, mysigt är det i alla fall.


Gav mig på att rosta lite apelsinskivor men det blev inte alls bra. De blev kolsvarta. Inte alls snyggt att lägga fram.

Därefter blev det storbak. Det blev:

  

Lussekatter

  

Saffransbullar.

Kan meddela att de smakade alldeles utmärkt. Kunde inte motstå en liten fika nu på kvällen.

I eftermiddags åkte vi in till stan på lite julskyltning. Mysigt men vansinnigt mycket folk. Lyckades tränga in oss på ett fik och åt deras fantastiskt goda kladdkaka. Den bästa i stan.

Ska berätta om något märkligt som skedde för en timme sen. Snön vräker ner ute och samtidigt åskar det. Hur kan detta ske??? Trodde att vi hörde fel men vi fick snabbt en bekräftelse på att vi hört rätt.


Vi hittade Signe i denna märkliga ställning.

    

Ha en fortsatt skön kväll!

Av Jag - 27 november 2010 19:06

Idag har det adventspyntats här hemma.

Såååå mysigt, speciellt nu när det ligger riktigt mycket snö ute. Det har t om kommit mer idag.

Tjuvade faktiskt igår med att putsa fönster och sätta upp stjärnor och ljusstakar. På kvällen var jag tvungen att tända dom. Kunde inte bärja mig...


Imorse stod det innebandy på schemat för båda killarna. Albins match blev inställd men Samuel spelade sin. Det blev vinst med 10-2. De var så duktiga. I slutet av matchen blev Samuel tilltryckt och fick ont i sin tå. Riktigt ont. Han hade det under matchen oxå. Kunde knappt springa ibland. Men han får själv avgöra när det är dags att kliva av.

Därefter åkte jag och mamma till handelsträdgården och köpte buxbom. Titta vad det blev av det.

  

Snygg va??!!!!

Men villket jobb. Först kämpade vi med den TJOCKA tråden som skulle böjas och surras ihop och därefter kläs in. Men blev så nöjd. Nu är det bara en till som ska göras.

    

Märkte att det nästan gått en vecka sen jag bloggade. Aj aj aj   

I måndags åkte jag till Stockholm för att fortsätta min coach-utbildning. Det började snöa på vägen upp och i tisdags var det riktigt besvärligt att komma hem. Kom hem väldigt sent på kvällen. Vi satt i tågkö då det hade frusit i växlarna och det låg mycket snö på spåret. Men vi kom hem.

Köpte den första julklappen.

  

Vem kan denna vara till???

Onsdag, torsdag och fredag har bara rullat på. Frissabesök både i torsdags och igår.

Nu väntar en lugn lördagkväll och imorgon är det

1:a advent...

Av Jag - 21 november 2010 22:50

En helg går sååå snabbt. Vart tar tiden vägen.

Igår var vi iväg på innebandy och det gick bra kan man säga.

Vinst med 17-0 inte illa.


Lämnade av barnen hos mormor och morfar. Sen åkte vi hem och fixade till oss. På kvällen var det dags att fira Caroline som för övrigt fyller 40 idag.

Ett stort grattis gumman. Love you   


Det blev ett riktigt röjarparty. Fråga Dan...

Här kommer 2 bilder. Det är riktigt dålig kvalitet. Glömde så klart kameran hemma och hade bara min mobil med. Blir inte lika bra då.

    

Tack Caroline för en helt fantastisk kväll.


Hittade några bilder som Dan tog på Samuel och hans gips.

  

Gulliga Emma skrev på gipset.

  

Dags att börja såga upp gipset.

  

Spännande

  

Det lät massor så Samuel fick ett par hörlurar.

  

Hallo foten...

  

Äntligen fri!!!


Tån ser riktigt fin ut. Den har lite regnbågsfärger och nageln kommer nog oxå att klara sig. Det hade vi aldrig förväntat oss.

Den här foten stinker. Det har inte ens hjälpt med dusch o bad.

Försvinner väl om ett tag.


Imorgon börjar en ny arbetsvecka.

Imorgon åker jag en tur till Stockholm för att fortsätta min coachutbildning. Ska bli spännande. Längtar...

Denna gång blir det bara en övernattning. Alltså ingen shopping. Vi har fått tag på ett tidigare tåg hem. Vill inte åka hem lika sent som förra gången. Det blev så tungt och jobba dagen efter.

Av Jag - 18 november 2010 18:34

Nu råkade det gå så där många dagar igen utan något bloggande.

Hinner liksom inte med.

Just nu offrade jag en paus i strykningen. (Kändes som om jag behövde slippa några minuter.)

Ja vad har då hänt här då. Faktiskt inte särskilt mycket. Är själv inne i samtalsperiod. Det innebär jobb dygnet runt känns det som. Trots att man inte sitter och skriver hela tiden så jobbar hjärnan med VAD som ska skrivas och HUR det ska skrivas. Känner du igen det?


För barnen går det bra. Samuel har ett läkarbesök på ortopeden i morgon. Vet inte vad som ska hända. Ska de röntga foten och gipset ska sitta kvar eller de plockar gipset (Hade varit skönt.) eller de tar bort det tunga gipset och sätter på ett glasfiber istället. Ska bli spännande i varje fall.

Tar de bort gipset så undrar jag vilken sko han ska komma ner i. Tån verkar nog inte va så sugen på det. Den är fortfarande oerhört öm man man stöter till den.

Vi får väl se.


I veckan fick vi hem Albins omdömen i skolan. Vi kan stolt berätta att det var en av de lyckligaste stunderna. Han är sååå duktig i skolan och det lönar sig.

Man vill ju inte va en pluggis men samtidigt vet man att skolan är viktig. Men det är coolt o va pluggis om man gör det med stil.   


Dan jobbar på trots sin FRUKTANSVÄRDA träningsvärk. Gubbabandyn har börjat igen. Idag lyxade han och Matte till det med att gå iväg till ett inbjudet julbord.


Tror minsann att det är dags att återvända till den ensamma strykbrädan.

Av Jag - 14 november 2010 21:23

Tog en härlig sovmorgon.

En god lååång frukost med lite paketer.

Pappa fick kallingar och vantar av sina underbara barn.


Under förmiddagen blev det mest en massa plock och städ. Det är tråkigt under tiden men såå skönt det är när man väl är klar.

Barnen tyckte att de var klara med sina rum ett antal gånger. Det blev en några tillbakakallningar. (Ser konstigt ut.)


Vår eftermiddag tillbringade vi i en idrottshall. Albin hade innebandy. Det blev seger och Albin var riktigt duktig idag. Det blev ett mål!!!


Nu ikväll kom våra föräldrar + Matte på fika. Som vi brukar göra när det är mor-fars - dag.

Mamma kom med lite överbliven smörgåstårta. Tack för det. Gott!!!

Matte hade med sig ljusringen till Samuels rum. Det kommer bli fint till advent.

Igår hittade jag en fin krona att sätta i toppen på granen. Den är såå jäkla läcker.

Nu laddar vi för en ny arbetsvecka.

Av Jag - 11 november 2010 20:15

Bloggtime igen.

Idag har vi båda 2 arbetat hela dagen, ingen VAB. Tjohooo!!!!

Det var en glad men trött Samuel som hämtades efter skolans slut.

Han hade klarat dagen bra, på sitt lilla sätt.

Vi åkte hem till mormor & morfar som nu oxå har fått sätta sin kråka på gipset.


Eftermiddagen och nästan hela kvällen har killarna legat i vars en soffhörna.

Samuel trött efter skolan och Albin som är lite småförkyld.


Själv har jag varit riktigt aktiv när jag kom hem. Tvättat flera maskiner tvätt.

Plockat iordning i köket. Där låg en massa papper som skulle sättas in i pärmar. Det gör vissa alldeles försent. Ingen nämnd...   

Lite jobb oxå, veckobrev som skulle skrivas, samtalstider skulle sättas ut och andra viktiga papper som var tvungna att skrivas.

Nu är det gjort och jag känner mig riktigt nöjd.

Nu står min underbara make och stryker tvätt. Ibland är det för

bra för att va sant.  

Känns som att det kan bli en lugn fredag utan en massa måsten. Det gillar vi.

Av Jag - 10 november 2010 21:32

Här lunkar det på.

Vi har turats om att va med Samuel i skolan nu måndag, tisdag och onsdag. Imorgon ska han klara sig själv...

Det har börjat skrivas på gipset nu, till mammas stora fasa   

Tycker ju om när det är vitt och stilrent. Nu börjar det likna ett klotterplank.

Fick en tid till ortopeden nästa fredag. Jippie var första tanken, äntligen ska gipset bort. Men tänk om det bara är en koll av hur lilla fossingen mår. Så nu är vi förberedda på att ha gipset ett tag till. Gäller att helgardera sig.


När man är hemma från jobbet så känns det som om man är flera veckor back. Alla samtalen som ska göras. Börjar nästa vecka.

Dan gjorde en viktig reflektion igår när han var med Samuel i skolan. Han sa till Matte att om han kände att han hade det som jobbigast på träningarna så skulle han tänka att det var 10 gånger värre i skolans värld. Han hade inte klarat mer än en dag. Han hade fått fullständigt bryt.


I eftermiddags kom Emma och barnen för att hämta Samuel (Vågar man lämna iväg honom till dom   . Klart man vågar) Det blev en lekeftermiddag och kväll för Samuel och Isac.


Albin har köpt nytt blad och tejp till en innebandyklubba. Vet inte vad det var för något fel på det förra. Kanske bara behövde vara nytt, vad vet jag...


Nu blir det snart bingen, känner mig riktigt trött, klockan

är ju trots allt nästan 10.

Natti natti

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards