Lev nu

Alla inlägg under mars 2009

Av Jag - 31 mars 2009 18:15

Just nu är mitt liv så stressigt. Samtal......möten......barnen........mannen.....hu


set....... behöver jag säga mer. Fullt upp och lite till.

Hur jag än benar och benar så räcker tiden aldrig till.

Kom hem jättesent från jobbet för att köra och lämna Samuel på innebandyträning. 10 minuter sent kommer förste tränaren, då har jag hunnit bli ganska sur, har man valt att bli ledare får man välja bort andra saker, eller!!???!!

Hopp in i bilen för att susa iväg till nästa träning. Satt faktiskt och jobbade under tiden Albin tränade. Gäller ju att utnyttja tiden fullt ut.

Hoppas morgondagen blir lugnare.

Av Jag - 30 mars 2009 19:45

Så gó vänner nu har jag äntligen kommit ifatt bloggningen om London. Nu kan läsa och se hela vår resa.


Idag blev det en lång arbetsdag med samtal och förberedelser för morgondagen.

Har suttit och gäspat sedan jag kom hem. Ska lägga mig på soffan och titta på familjen Annorlunda. Har ju missat detta program flera veckor i rad. Inte bra. Så jag ska njuta av det idag.


Kram

Av Jag - 29 mars 2009 22:30

Vi tog en välbehövlig sovmorgon idag.

Vi sov så länge att det blev riktigt bråttom till Samuels fotbollsträning. Vi hade ju glömt att ställa om klockan. Typiskt oss.

Har suttit i morgonrocken nästan hela dan. Så skönt.

I eftermiddags blev Albin plötsligt uttagen till grusmatchen på idrottsplatsen. Roligt tyckte han, vi kände att det blev bråttom eftersom vi skulle ha kalas för mig ikväll. Men allt ordnade sig. Det brukar det göra.


Våra föräldrar kom + Matte. Tack för alla fina presenter!

Vi bjöd på varmrökt lax, potatis och kall sås (varm sås till morfar).


Prinsesstårta och kaffe till efterrätt.


Av Jag - 28 mars 2009 22:15

Vaknade i morse av sång & paket på sängen.

Det var familjen som stod för underhållningen kl 5.30

Vad jag fyller? Jag hörde att någon gissade på 25, så det säger vi. Låter bra, va?!!

Vad ska man då göra för något roligt på sin födelsedag. Sedan länge var det planerat att vi skulle till Genarp på DM i innebandy. Dett vi inte visste då var att avfärd var 6:45 och hemkomst ca 21:00.

Lång dag med massor utav träsmak. Jag bjöd på middag i Staffanstorp. Mc Donalds. Lyxigt värre!

Det gick bra för Albin, 4 mål och laget gick till 8 delsfinal där de åkte ut i sudden. Synd, men så är det ibland.

Av Jag - 27 mars 2009 16:15

Puh äntligen är det fredag. Som jag har längtat.

Jag ser min chans till att skaffa sig lite vila i helgen.

Efter jobbet körde jag och Dan ner till Martins Rökeri för att hämta laxen jag beställt. (Jag fyller år imorgon.)

Väl hemma blev det min favoriträtt med ris, kyckling och champinjonsoppa.

Därefter blev det ryggläge i soffan.

Somnade mitt i Let`s Dance. Hörde senare att Magnus vann. Grattis till dig!


Nej nu blir det hopp i kojs.

Av Jag - 26 mars 2009 20:15

Det har varit en intensiv dag på jobbet. Vi har haft heldag med elevens val.

Dessutom började morgonen med en katastrof. Jag försov mig. Första gången i hela mitt liv.

Hade sedan tidigare bestämt med en kollega att vi skulle byta öppningar denna vecka. Klockan var dock inte inställd på den tiden. Jag vaknade 6.20 och skulle va på jobbet 6.30 Behöver jag säga att det blev bråttom. Det tar ju 15 minuter o köra. Men i 130 på vägarna och tandborsten i väskan så var jag på plats 6.31 Vet inte hur jag hann, men det gick.....


Skulle ladda ner kort från London. Tyvärr tog batteriet slut så det blir uppdatering på London i morgon.

Vi ses.

Av Jag - 25 mars 2009 20:15

Idag har jag påbörjat bloggningen om London.

Jag har skrivit om vår första dag. Det blev ganska mycket och det tog ganska lång tid. Jag kommer att beta av en dag i taget. Så go vänner, ha tålamod. Imorgon kommer det 2:a dan i London.

Men håll tillgodo utav första dagen. Var beredda på mycket text och många bilder.


Kram

Av Jag - 24 mars 2009 21:30

Efter några skönar timmar i sin vanliga säng igen var det åter dags att återgå till kneget. Suck!!!!

Hade verkligen behövt några timmar till i sängen för att orka va trevlig och glad idag. Påsarna under ögonen är enorma. När ska man se normal ut igen.

Verkligen kul att vakna och se att det har snöat när man har njutit av våren med 15-18 graders värme i 4 dar. Sverigevädret suger just nu........


Albins uttagning till fotbollsklassen blev inställd pga snö och traktorpunka. Hmm. Så det blev vanlig skola istället.


Tvättning och uppackning har påbörjats. Blir deprimerad av att bara gå ut i tvättstugan. Det blir ganska mycket skittvätt när man är på semester. Men jag ska verkligen inte klaga. Vi har haft en fantastisk semester. Hoppas  att vi återvänder snart. Barnen vill åka dit fler gånger. +++++++, ellerhur?


Här är de 15 kg extra packning som kom med hem.

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards