Lev nu

Alla inlägg under juli 2010

Av Jag - 31 juli 2010 12:00

Igår kväll kom Matte och Kent hit på mat och dricka.


Jag passade på att duka med några av de nyinköpta sakerna.

 

Hittade detta våningsfat på IKEA. Har ett vitt sedan tidigare. Man kan ju lägga allt på ett sånt här fat. Idag fick det bli till grönsakerna.

  

Har letat i flera veckor efter en winecooler. Hittade äntligen en snygg i Malmö. Vad affären heter kommer jag inte ihåg. Den fanns i klart plast och i frostat rött oxå. Var grymt sugen på den i klar plast men kände kanske att den skulle bli repad och det ville jag inte riskera. Men jag gillar denna skarpt. Kommer att användas många kvällar till i sommar till rosévinet.


Kvällen avslutade vi med att spela 2 omgångar av fia med hutt. Huttarna blev vin och öl. En liten snällare variant. Så snällt det nu kan va.

Av Jag - 29 juli 2010 23:30

Idag åkte vi till Malmö med Kent. Det blev en hel del shopping igen.


Hittade ett par gröna shorts till Albin som han har velat ha länge.

Lite grejor blev det på IKEA oxå. Du vet, lite småplock.


När vi satt och fikade på ILVA var vi med om dagens roligaste sak. En kvinna i en volvo missar att där är kansten mellan några parkeringsfickor och råkar hamna mellan dessa. Hon körde fram och tillbaka ett antal gånger. Kom inte där ifrån. Lämnade bilen på denna fåniga plats.

Kom ut 5 minuter senare med en man som kanske skulle kunna hjälpa henne. Efter lite försök här oxå lyckades han få bort bilen och parkera den på ett korrekt ställe.

  

Av Jag - 28 juli 2010 22:45

Det gäller verkligen att njuta av varenda sommardag.

Du förstår att det blev stranden idag igen.

På stranden träffade vi familjen Widell. Det var ju ett tag sen vi sågs.


Efter mat och träning körde vi hem till mamma o pappa o lämnade av barnen. De ska sova där inatt. Imorgon åker vi till malmö och de ville inte följa med.

När barnen var lämnade åkte vi hem o hade lite räkfrossa. Jag åt räkor och Dan åt pommespins.

Vi tittade på snabba cash. Filmen var bra, men jag blev så besviken på slutet. Så kan inte en film sluta. Det kommer säkert en fortsättning på filmen, det måste det göra.

Av Jag - 27 juli 2010 20:45

Tjohoo äntligen lite strandväder igen.

Packade bilen och for iväg till stranden så fort vi bara kunde.

Trodde att det skulle va mycket folk där nere men kanske är det så att filk är lite mätta på solen och stranden. Men inte vi.

Hela stranden för oss själva. Underbart!!!!


Albin har dragit igång med sin träning igen så sen eftermiddag fick vi sticka hem och fixa en lätt middag och skjutsa iväg till träningen.


Efter maten satt vi i flera timmar på altanen. Det var en sån där varm sommarkväll igen.

Av Jag - 26 juli 2010 20:30

När man varit iväg en hel vecka så blir det en hel del o fixa när man väl kommer hem.

Har försökt att tvätta så mycket som möjligt. Får ju anpassa tvättningen efter vädret. Har inte varit det allra bästa vädret och torkmöjligheterna är verligen inte de bästa inomhus. Önskar förresten mig en större tvättstuga.


Idag åkte vi in till stan och tog foto till mitt nya körkort. Som sagt 10 år går snabbt. Funderade länge på om jag skulle ta samma foto (har några sparade sen förra gången) men insåg att jag inte alls är mig lik.

Har blivit vackrare, hi hi hi.

Armbandet jag fick av Dan var för stort och var tvunget att bytas till en storlek mindre. Nu kan jag äntligen börja använda det.

Skulle köpa lite blommor på torget med var det tänkt. Men de hade ju inga alls, så det blev en stor kasse med frukt istället. Gott.

Nu väntar en kväll i soffan med lite god frukt.

Av Jag - 23 juli 2010 23:00

Idag var det dags för hemfärd.

Dan åkte iväg och hämtade killarna imorse på skolan.

  

Här har vi Ugglumskolan. 

 

Välkomna in... 

  

De har sovit så bra... 

  

När Albin var hämtad tog vi en tur bort till Heden och skaffade en T-shirt till honom. 

  Därefter blev det äventyrsgolf. Han ville oxå prova det. Han såg ju banan när vi åkte in till stan.      

Denna putten sitter. 

  På vägen hem slocknade Samuel direkt. 

Hade en hel del olika sovställningar. Bra att va liten ibland. 

  Albin kunde inte sova. Uppspelt som bara den efter sin shopping på Freeport. Han handlade bollen som ni ser, WESC-tröjor och BB-kalsonger. Nöjd med andra ord.  

  

Bild på alla fynden vi gjorde. 

 

De här söta nyckelringarna hittade jag. Det stämmer så bra det som står om varje namn. 

  

Den här söta skylten fick mamma o pappa som varit så snälla och passat huset, Signe och blommorna. TACK för all hjälp!!!

Av Jag - 22 juli 2010 23:15

Vaknade av att regnet öste ner. Men det var bara att klä på sig och stötta killarna.

  

Det blev vinst mot det österrikiska laget TSU Neumed Obergäserdorf med 4-1. Ni är sååå duktiga.

Dom var så glada efter matchen.  

 

Det tar på krafterna att heja på sin storebror. Eftersom det regnade hela förmiddagen så bestämde vi oss för att åka tillbaka till rummet och bara sova. Hur skönt som helst. Det blev ju sent igår och en hel del dricka oxå. 

  

Idag var det 10 år sedan vi gifte oss. Kan inte fatta att det redan har gått 10 år. Dan hade köpt en present till mig.

  

Ett svart armband från Thomas Sabo som jag önskat mig ett tag.  Det är så fint.

  Albin fick kämpa i matchen mot Staffanstorp.  

Tyvärr tog gotia-äventyret slut här. De förlorade med 2-1.

  

Klart att de var besvikna men ändå väldigt nöjda. 

Efter matchen åkte vi till Mc Donalds och åt middag. Ha ha ha det blev vår bröllopsmiddag. Glamoröst i alla dess hörn.

Resten av dagen ägnade vi åt Liseberg.

  Barnen fick sina åkband, sen var de uppslukade. Vi satte oss på en restaurang med lite god dricka. Sen fick Samuel tider då han skulle komma till oss. Albin hade samling med sitt lag.  

  

  

  

    

När klockan var 10 stängde de Liseberg och trötta, nöjda åkte vi hem till vårt ställe och kröp ner i sängen. Imorgon blir det hemfärd.

Av Jag - 21 juli 2010 23:45

Kan det ha varit den varmaste dagen på hela året, eller???

Att gå i en storstad med en massa kläder på sig är inget vidare. Hade hellre legat vid stranden.

Mellan dagens matcher blev det shopping. Vi gjorde en hel del fantastiska fynd. Det är gött med sommarreor.

  

Idag var det tidig tidig morgonmatch. Blev bilen ut till Kviberg. De spelade mot Lilla Edet, förlust med 4-0. Gruppspelet slut och laget slutar sist i sin grupp. Det innebär att det blir en extra match på eftermiddagen. Yes, härligt i denna värmen. 

  

Innan match fick killarna något hemmablandat energigrejs. Albin gillade det. Nu är det vinna eller försvinna. Laget är i B-slutspel. Det andra laget är i A-slutspel, som tyvärr förlorade sin match och nu är ute ur gothia cup.

 

Men våra sega rackare kämpade mot finnarna, Peka/Jehut  och vann med 4-2. Äntligen.... Så duktiga ni var och hjälp vad hesa vi föräldrar är.

  

Lyckan är total. 

På kvällen gick vi bort till Äventyrsgolfen och spelade med Samuel. Vi har ju åkt förbi denna banan nu i flera dagar och han har tittat med bedjande ögon varje gång. Ikväll blev drömmen en verklighet.

    

Kluriga banor var det och massor med folk.

 

Det var minsann svårt att koncentrera sig vid några tillfällen. 

 

Ett gäng transor var och spelade. På långt håll kunde vi inte avgöra om det var tjejer eller killar.

 

Visst är "damerna" söta...

  

Här är 5 läckra "damer". Vi kan väl börja med att presentera hon i svart som heter Knut och var riktigt trevlig. Sen har vi en liten läckerbit i korta jeansshorts, orange linne, svart handväska och härligt grova ben. Han gav sig på en kvinnoröst också. Därefter har vi kvinnan på spirorna. (Har ju snyggare ben än jag. Grrrrr) Var duktig på att gå i sina pumps. Hade en grov manlig röst. Nu kommer vi till den som var svårast att se om det var en tjej eller kille. Den i grön tunika jeansshorts och blåa converse. Sist har vi en äldre dam. Med bröst, Samuel undrade om det verkligen var bröst...

Den lille pågen blev minst sagt förvirrad. Han kunde inte ta blicken ifrån de här små varelserna. 

Efter golfen tog vi oss vidare bort till Linnéterassen till de andra föräldrarna.  Vi var ju tvungna att få i oss lite mat oxå. Det blev cesarsallad till mig och Dan, köttbullar till Samuel och vi beställde in en flaska rosévin, till priset av 250 kr!!! Men gott var det.

Det blev i senaste laget och imorgon är det dags för en sån där ny tidig morgonmatch.

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards