Lev nu

Alla inlägg under maj 2009

Av Jag - 31 maj 2009 21:45

Titta vilken söt och gullig familj jag har. Min frukost imorse. Notera den lilla mörka chokladbiten uppe i det högra hörnet.


Sen packade vi våra väskor och åkte ner till stranden.

På väg till stranden.

Väl nere var vi helt ensamma på den långa strandremsan. Det var helt ljuvligt där om det inte hade varit för min huvudvärk......

 

Albin & Samuel badade....

... det gjorde Dan också. Jag tyckte att det var på tok för kallt. Det var väl 14 grader i vattnet. Jag offrade bara fötterna.

Albin njöt och ville inte hem.


På kvällen kom Mormor & Morfar och Farmor & Farfar på fika.

Vi fikade ute på altanen... under markisen, där var det skönast.

Farmor & Farfar hade Findus med sig.

Findus var livrädd. Antingen låg han i häcken och tryckte eller allra längst in i sin bur. Kul och va iväg på utflykt.

Av Jag - 30 maj 2009 21:30

Hela förmiddagen var det fotboll på schemat.

Eftermiddag blev det plantera blommor.

Visst blev det fint.

Och här är mina fina Bambuamplar som jag köpte.

Snygga va???!!!

På kvällen kom Matte och Kent.

Vi bjöd på grillat.

Två korvar blev över. Givetvis var det upplagt för ny mattävling. Vem äter upp en korv först. Herr Slabbetunna vann igen. Undrar vem som är vinnaren egentligen??!!!

Dan är inte med på såna skojigheter. Gillar att va domare istället.

Vi hade en trevlig kväll med vin och annan smaskig dricka.


Av Jag - 29 maj 2009 21:30

Efter jobbet blev det en tur in till stan. Det var åter dags att förnya mina naglar. Dom blev så fina.

Albin var på synundersökning på Synsam. Läkaren ville ju att vi skulle kolla hans syn. Han misstänkte att han kanske hade ett brytningsfel.

Men Albin hade primaballerina syn. Inga glasögon där inte. Skönt!!!

Albin har varit så orolig.

Tog med oss mat hem från Ko-San. Sushi till oss vuxna och mc Donalds till barnen.

Därefter blev det filmtajm, Allt flyter och en stor påse godis från Hemmakväll. Vilken kväll.....

Hoppsan glömde berätta att vi sorterade alla kryddor och teer ikväll. Vilket jobb det var.

Så här såg det ut på vårt golv.........

Här är det små söta påsarna som vi sorterade.


Av Jag - 28 maj 2009 21:00

Ännu en lång dag på jobbet.

Sa jag att jag jobbade 100%. Ni kanske tror att jag jobbar 200. Börjar snart tro det själv också.

Men snart är det sommarlov. Jag längtar efter dagarna på stranden och de varma sommarkvällarna med grillning och vin......... visst låter det ljuvligt.......

Albin har förmodligen drabbats utav maginfluensa. Den här pojken har aldrig för varit sjuk. I 2:an, 3:an och 4:an hade han nog inte en ena sjukdag. När han fylllde 12 för en vecka sen och har varit sjuk 2 ggr sen dess. För er som inte vet så när ens barn har fyllt 12 får man inte ha vård av barn längre. Visst låter man sitt barn va själv hemma med maginfluensa???!!!

Nej nu ska jag koppla av vid tv:n.


Av Jag - 27 maj 2009 20:45

Hjälp, Albin börjar bli stor.

Ikväll var jag nämligen på föräldramöte på hans blivande högstadieskola. Känns jättekonstigt. Måste skaffa hängelås. Hänga på ett elevkafé och ska springa på stan. Nej, jag vill inte. Hoppas att fotbollen har ett större intresse än att hitta på skit.

Skolan som ligger granne med kanalen i stan, där brukar ungarna vara ute på hal is på vintrarna. Låter farligt ellerhur.

I det stora hela verkade det va jättebra.

Jag har gjort den kompletteringen av blommor. Köpte även lite amplar att hänga här hemma. Detta året blir det bambuamplar. Superduper fina. Stora gräsbollar som hänger runt huset. Hoppas att jag är lika nöjd efter sommaren.


Ha det!

Av Jag - 26 maj 2009 22:15

Så nu är sommarens blommor handlade. Nåja, måste komplettera med lite imorgon. När man inte hittar riktigt det man söker så råkar ju minnet svika en. Tappade fullständigt vad det var jag skulle handla. Tur att de har öppet imorgon också :-).

Samuel har haft golfträning. Idag stod det chippning på schemat. Han är jätteduktig.

En annan superkille är Albin som har suttit mer än 2 timmar och gjort sitt fördjupningsarbete i Europas länder. Bravo!!!

Överraskade barn och man med att bjuda på jordgubbssmoothie.

Så här smaskiga blev de:


Kram

Av Jag - 25 maj 2009 20:00

... och en full sådan.

Trodde att det skulle lugna ner sig efter alla samtalen. Men nej, har hur mycket jobb som helst kvar.... och möten.....

Har ikväll suttit på barnens fotbollsträning. Jag satt i kortärmat och glassade i solen. Det blåste inte ens. Haaaaar detta hänt någon gång tidigare, nej, skulle inte tro det. Det var faktiskt riktigt skönt på idrottsplatsen.

Är nu precis hemkommen från träningarna och måste ta tag i hushållsbestyren. Har som sagt ganska mycket styktvätt att ta tag i.


Ha det bra!

Av Jag - 24 maj 2009 22:30

En riktigt lat söndag blev det. Vi tog en härlig sovmorgon eftersom vi kom hem sent inatt.

Det har blivit lite trädgårdsarbete. Ja ni vet, gräsklippning och trimning...

Passade även på att plantera 3 smultronplantor. Nu hoppas vi att det blir lite bär också.

Sist vi hade smultron i trädgården så fick barnen smaka vars ett bär då kråkorna hann före. Dessa förbaskade äckliga fåglar. Ännu ett minus för att bli en fågelvän.

Titta så fint det blev. Nu är det bara att vänta...

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards