Lev nu

Alla inlägg under oktober 2014

Av Jag - 31 oktober 2014 19:49

Det börjar verkligen att närma sig. Snart, väldigt snart är det dags för vår drömresa.

Av Jag - 30 oktober 2014 19:11

Mycket ska hinnas med när man är ledig en dag.
Först köra till graven och göra det lite fint. Pelargonerna var faktiskt fortfarande fina men de åkte upp.

Lite ljung på plats och ett sött hjärta. Nästa år åker busken upp. Den har blivit alldeles för stor.

Sen hem och plantera ljung utanför dörren och upp med alla sommarblommorna. Räfsade halva gräsmattan och häckarna. Vi har sååååååå mycket löv. Det blev ett gympass.

Gjorde oss iordning och det blev en fika med killarna på en kondis. Mysigt!

Avslutade på vårdcentralen med att hela familjen tog andra dosen av Twinrix.

Nu har vi landat här hemma i soffan och vi har hunnit jämföra plåstren. Vem hade läckt mest blod?!?! Ha ha ha... Vinnaren blev Albin.
Ja det känns i armen denna gången också. Tur att det dröjer 5 mån till nästa spruta.

Av Jag - 30 oktober 2014 09:28

Detta är bara helt otroligt. Dessa har stått i HELA 5 veckor.

Fortfarande lika fina. Har aldrig haft rosor som stått så länge.
De i vasen bakom har stått i 3 veckor. Man blir lika glad varje gång jag tittar på dem.
Idag har jag lite ledigt. Det blir fix både här o där. Listan är oändligt lång på saker som behöver göras.

Skaffa dig en bra dag! Det tänker jag göra.

Av Jag - 29 oktober 2014 18:14

Nu går vi på lite ledigt. Det är ju trots allt höstlov eller pärelov.
Var inne och jobbade 4 timmar idag och kunde gå hem innan lunch.
Skönt!!!
Det blev först lite ärenden. Sommarblommor ska bytas ut och handlade därför lite höstblommor och lite till graven.

Satte mig sedan och njöt av en smoothie, lite läsning för jobbet och avslutade med en julinspo-tidning som jag fick av mamma. Oj vad jag längtar till december och julen.

Av Jag - 28 oktober 2014 19:43

Stod och strök lite igår kväll. Helt plötsligt börjar det ryka från strykjärnet och luktar apa. Fick ur kontakten och slängde ut det på plattorna.
Herregud så illa det kunde gott. Det är inget gammalt strykjärn vi har, max 2 år gammalt.

Idag har vi blivit med nytt strykjärn. Hoppas att det håller längre. Det ska även stänga av sig själv efter en viss tid om det inte används.

Av Jag - 26 oktober 2014 20:52

Ny träning idag. Nu är vi på gång ordentligt.
Körde först en runda på gymmet och efter det blev det 2.3 km löpning här hemma.

Motivationen är på topp och jag har ett litet delmål i februari innan det stora målet i maj.
Heja heja!!!

Av Jag - 26 oktober 2014 11:41

Idag kickar vi igång dagen med en brunch här hemma.
Hela familjen är samlad och äter tillsammans.
Nybakade scones med lemon curd.

Snart dags för lite träning.

Av Jag - 24 oktober 2014 19:53

Ny bok ikväll.
Halva familjen är iväg på innebandy och den andra halvan myser här hemma. Börjar på ny bok.

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards