Lev nu

Alla inlägg under november 2013

Av Jag - 30 november 2013 14:39

Tycker att barnen börjar bli för stora för adventskalender. Det tycker inte de. Skippade chokladkalendern i år och gjorde denna istället.

Varje advent kommer det att ligga något roligt i vantarna till barnen.
Hoppas att detta uppskattas lika mycket som en chokladkalender...

Av Jag - 28 november 2013 21:17

Idag slutade jag tidigt och passade på att sticka in till stan och fixa lite.
Köpte en massa buxbom på torget. Köpte julblommor i blomsteraffären och skyndade mig hem och började sätta upp stjärnor och ljusstakar.

Överlevde november månad. Puhhhh! Nu älskar jag att få börja pynta till advent. Kroppen vaknar till liv igen.

Dan är iväg med jobbet ikväll och vi orkade inte laga mat så här blev det Mc Donalds.

Ikväll har jag fixat med stjärnan till fönstret.
Nöjd? Ja!

Nu ska det bara städas undan lite sen håller vi kväll.

Av Jag - 28 november 2013 17:50

I måndags var jag iväg med jobbet på lite advents/jul-inspiration.
Några duktiga florister höll i kvällen.
De visade hur man gjorde olika arrangemang under tiden så fikade vi på pepparkakor och ost.
Allt som gjordes och visades, lottades ut till oss alla.
Dessa 2 fina blomsterarrangemang fick jag med mig hem.

När jag åkte där ifrån hade det startats en kreativ process hos mig. Nu ska vi bara hitta tiden för jag vill göra massor.
Här kommer lite bilder på vad som gjordes under kvällen och som lottades ut.

En fantastisk kväll.

Av Jag - 25 november 2013 21:44

Yes!!!!!
Idag kom ett efterlängtat paket. Ett stort härligt paket. Min fina vas kom idag och den var hel. Har varit lite smått nojig över det.

Slutade tidigt idag så det blev en liten shoppingrunda och då fick naturligtvis en måndagsbukett följa med hem.

Av Jag - 24 november 2013 22:32

... då rensade vi i både garage och förråd. Det jag minns är att jag klättrade upp och ner på den där förbannade stegen med ett brutet ben i foten. Trodde att jag skulle dö.
Garage och förråd tillhör Dans område. Med andra ord jag skiter i att städa där, är där så sällan. Dan tycker att det är ett jättebra ställe att samla skit på. Nu blev jag förbannad på all oordning.
Vi rev ut allt i förrådet. Uterummet såg alldeles förfärligt ut. Det tog hela dagen att rensa. Nu är det gjort och nu får vi hoppas att det dröjer innan det blir storrensning igen.
Allt detta ska till tippen. Det lär bli några bilar.

Nu tar vi ett glas vin och håller helg.

Av Jag - 22 november 2013 15:51

Måste bara tipsa om en liten godbit.
För några dagar sedan smakade jag denna nya ädelosten med granatäpple. Den var jättegod. En söt eftersmak på den. Den föll även Dan i smaken som annars inte rör ädelost. Det måste vara ett gott betyg.

Så lite ost på pepparkakan och smaklökarna blir helt till sig...

Mat
Av Jag - 22 november 2013 08:10

Har fått i mig lite frukost idag. Det smakade förvånansvärt bra.
Sitter här i soffan och tittar på Nyhetsmorgon, dricker lite varmt te.

Hoppas på en bra dag.

Av Jag - 21 november 2013 14:03

Ja vad ska man säga... den där frossan igår blev feber och magsjuka idag. Gahhhhhh.....
Ja, idag är det synd om mig.
Den som fortfarande vill vara nära mig är min trogna vän Signe. Hon sviker mig inte.

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards