Lev nu

Alla inlägg under juli 2013

Av Jag - 30 juli 2013 22:37

Vaknade till regn i morse.
Hade en massa att fixa idag. Först ut, naglarna.

Sen lite shopping på det. Letade efter ett par shorts. Men allt är ju så förbannat kort. Jag är för gammal för att visa skinkorna och dessutom har jag inte passformen för det. Så det blev ett fasligt letande. Efter mycket om o men så fick ett par följa med hem. Det gjorde även en kjol.
Det blev lite tidningar att titta i vid poolen också.

Köpte flip-flop till mig och Samuel. Han fick svarta och jag fick dessa.

Ikväll kom värsta åsk- och ösregn. Jisses vad det regnade, haglade och blåste. Det mullrade hela tiden.
Stackars Signe var ute och kom in som en dränkt katt. Stackars tjej.

Men efter regn kommer solsken.

Av Jag - 29 juli 2013 22:13

Började morgonen med träning för Samuel. Det var träning inför eskilscupen. Samuel ska inte vara med eftersom vi är iväg då men ville träna ändå.

Var iväg och handlade lite. Trots att vi är iväg så finns här ju andra i hushållet som behöver mat.

Därefter gav sig Dan på plattorna på altanen. Här är före och efter bilder. Kolla in skillnaden trots att plattorna fortfarande är lite blöta.

Ikväll har jag strukit och packat barnens kläder. Jippieeee, underbart att stå vid ett strykjärn när det är minst 26 gr ute och några grader till inne. Svettigt!!!

Nu är det soffan med Bond på tv och chips i skålen.

Av Jag - 28 juli 2013 19:18

Kall god dricka och bok medan vi väntar på att maten ska bli klar.

Av Jag - 28 juli 2013 14:59

Började dagen med frukost på altanen och en ny bok.
Härlig start på morgonen.

Det blev en hemmafixdag. Det behövs ibland.
Dessutom så törstar vi inte på sol eftersom vi får det om några dagar och det med besked.
Jisses vad varmt där är på Mallis nu...

Av Jag - 28 juli 2013 14:52

Vi har alltid sällskap när tvätt ska hängas upp.

Av Jag - 28 juli 2013 14:50

I fredags fick Isac o Elias sina födelsedagspresenter. Köra go-kart.
Det blev en varm dag på banan.
Vars två åk var vad som orkades med.

Efteråt blev det fika hemma på altanen med läsk och glasstårta.

På kvällen åkte jag hem till en gammal arbetskompis. Det var lite party och sen utgång på Martin & Martin.
Det blev en mycket rolig och sen kväll.

Av Jag - 28 juli 2013 14:43

Den sista jordgubben är plockad och de första tomaterna är plockade.

Av Jag - 25 juli 2013 21:02

Igår körde vi tidigt till Kalmar för att titta på GT tillsammans med Fam I och D-P.
När vi kom dit till vårt mycket centrala och fina hotell blev det incheckning och sen ut på stan och köpa glass.
Det blev Ben & Jerry glass.

Sen blev det grekisk middag.

Sen en runda på stan för lite shopping.
Tillbaka till hotellet för att fräscha till oss och en liten drink.

Gick bort till arena och fick finfina platser ganska nära scenen.
Det var en skitrolig kväll. Så bra GT var.

Avslutade kvällen på en kebabsylta.

När vi kom tillbaka till hotellet så satt GT nere på hotellet och snackade.

Imorse åt vi en god hotellfrukost.

Vi fick besök av självaste, ja kan ni se vem det är?!?!

Vi hann med "lite" shopping innan bilen rullade hemåt.

Vi har haft två jätteroliga dagar i Kalmar.

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards