Lev nu

Alla inlägg under mars 2011

Av Jag - 31 mars 2011 20:52

Har varit hos veterinären med Signe. Ögat var inte alls fint i morse. Fick en tid i eftermiddags till henne. De ville söva henne och kolla så att det inte satt någon klo kvar inne i ögat.

Hon hade tur, ingen klo i ögat. Nu har de klippt av den lösa hinnan som hängde ner över ögat. Vi fick penicilin och smärtstillande om det skulle behövas. Ikväll har hon inte alls mått bra. Är slö och har ont, så det blev till att åka till apoteket och hämta ut smärtstillande.

Tar vi panodil för att vi har ont i huvudet så ska självklart hon ha om hon är opererad.

Nu hoppas vi att vi får en lugn natt.

Av Jag - 30 mars 2011 18:34

Idag var det Samuels tur att ha studiedag. Albin hade ju det i måndags. Jag hade det måndag och tisdag. Rörigt.


Igår lämnade vi av Samuel hos mormor och morfar. Han fick sova där inatt. Det tyckte han var jättemysigt. Han hälsar och tackar för att han fick sova där.

Igår var det även föräldramöte med Albin. Denna gången skulle även barnen vara med. För att de var med blev de befriande från en lektion. Det var många som nappade på det.

Vi satt i olika diskussionsgrupper. Spännande att höra vad andra tonåringar och föräldrar tänker.


Idag när vi kom hem hade Signe ett fult öga. Det var alldeles geggigt och när vi tittade närmare på det så såg vi att det blödde på insidan av ögonlocket. Det hänger även en liten skinnbit ner. Blir nog ringa veterinären imorgon och höra vad de säger.

Av Jag - 28 mars 2011 20:59

Har haft världens bästa födelsedag.

Det började med sång och paket på sängen. Tack för de fina presenterna!!!


Har blivit firad på jobbet också. Tack så mycket!


Ikväll valde vi att gå ut och äta en bit mat på stan. Det var så mysigt att sitta ner alla tillsammans och äta. Kunna äta i lugn och ro. Oftast är det stress till olika aktiviteter. Idag kunde vi sitta och njuta av maten i 1 ½ timme. Finfint.


Ha en fortsatt bra kväll.

Av Jag - 27 mars 2011 21:02

Igår hade vi lite kalas här hemma.

Tack för alla presenter.

Det bjöds på varmrökt lax, färskpotatis och lyxlaxssås. Till efterrätt blev det stans bästa kladdkaka. Det finns ingen bättre.

  Idag tog vi sovmorgon. Lite längre än vi tänkt oss. Hade ju glömt att man skulle ställa fram klockan. Så kan det gå.

Idag fick vi ett glatt samtal. Från otur kan det vända till tur. Jag är så glad att allt är bra.

Köpte penséer på torget igår. Hann aldrig plantera dem men imorgon blir det. Nu ska vi andas vår.

Av Jag - 25 mars 2011 17:48

Undrar när all otur ska vända till tur???


Idag kom Albin hem från skolan och hade jätteont i sitt högra lillfinger. De hade haft vollybollturnering i skolan hela dagen och han skulle rädda en boll från att gå i golvet. När han räddar den så får han bollen på lillfingret.

Det såg ut så här när han kom hem.

Ganska svullet och blått i den ena leden. Det blev en tur till distriktssköterskan som trodde att det var en ordentlig stukning. Men blev det värre skulle vi åka in för då kunde det vara brutet. Hmmm

Än så länge har det inte blivit värre och vi håller tummarna för att det inte blir mer.

I eftermiddags åkte jag och mormor till ett rökeri och fixade maten till imorgon kväll. Det blir varmrökt lax, lyxlaxsås (prova att säga det fort...) med färskpotatis. Mums, vilken festmåltid det blir. Tog lite olika sorters lax(kryddningar). Det blev en chili/lime, en parmesan/örter och en med jägarkryddor.

Jag älskar att åka ett litet rökeri som har närproducerad fisk, älskar att ta cykeln och cykla in till stan för att köpa grönsaker, frukt och blommor på torget. Finns inget bättre. 


Av Jag - 24 mars 2011 21:35

Slutade tidigt idag. Så skönt...

Med strålande sol satte jag mig i uterummet i solen och läste bok. Här snackar vi kvalitetstid. För mig.


Har börjat fundera på vad vi ska bjuda på för någon mat på lördag. Då är det kalas igen. Blir ett litet kalas för mig då. Det känns enklare att köra det på helgen. I veckan är det så mycket jobb.


Imorgon blir det handling och städning så att det är klart till lördag.

Av Jag - 23 mars 2011 19:14

Idag har det varit ett fantastiskt väder igen. Strålande sol, love it!!! Men nu ikväll är det full storm.

Börjar nästan frysa bara utav ljudet utifrån. Brrrrrr


Ikväll har Samuel träning och Albin har träningsmatch. De spelar just nu och jag sitter här hemma. Men jag håller tummarna härifrån. De möter ett annat lag där killarna är 2 år äldre. Förra gången de möttes blev det 1 - 0 till det andra laget. Det är riktigt bra.

De ska ha lite träningsmatcher inför DM. Mycket som står på spel. De vill helt klart vinna i år. Åkte ut på straffar i semifinalen förra året. Så detta året..... ja ni förstår säkert var siktet är inställt.


Nu blir det lite popcorn. Har inte ätit det på länge och längtar efter det.

Av Jag - 22 mars 2011 20:33

Idag har det varit en helt underbar dag. Strålande sol och riktigt riktigt varmt om man befann sig i solen. Det blåste dock kalla vindar men att få hitta en läplats med sol kan inte bli bättre, inte just nu iallafall.


Sov gott hela natten trots att jag skulle börja tidigt. Tro det eller ej men idag vaknade jag utvilad och är faktiskt pigg idag. Kan det vara solen???


Har även försökt att kompensera det dåliga samvetet för barnens läxläsning. Albin fixar sitt men Samuel behövde hjälp med matten och har även lyssnat när han läst högt för mig ur en bok. De ska redovisa en bok v 15. Han har en tjock bok att plöja igenom. Här gäller det att läsa ett kapitel om dagen, eller två.


Till middag idag blev det hemmagjord pizza. Det är alltid mycket godare med hemgjord en köpe, tycker jag. Vad tycker du?

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards