Lev nu

Alla inlägg under mars 2011

Av Jag - 8 mars 2011 21:02

Satt och funderade en lång stund om det skulle bli några rader. Tja, varför inte.

Dan åkte hem från jobbet idag. Mådde inte alls bra. Ont i halsen och huvudet. Jag har haft en lååååååång arbetsdag. Smaka på den här: 6.30-19.30 Dessa timmarna leker man inte med. Respekt.

Sen har andra mage att klaga på att man har jobbat en lång dag (börja vid lunch). Sånt orkar jag inte ens kommentera. Bara låter dom inse hur dumt det låter. Smart va...


När jag kom hem berättade Dan och Samuel om en sak som hänt i skolan. Fy vad en del barn kan vara grymma. Men de kommer att få sitt straff. Rättvisa segrar alltid.


Fick idag ett samtal från Albins skolsköterska. Albin har ju gått på extra väg, längd-kontroller. Han växer och ökar inte i vikt som sina jämnåriga kompisar gör. Han ökar och växer men inte lika snabbt. Nu är det bestämt att han kan vänta till hösten för ny kontroll. Om det var okej för oss, om vi inte var oroliga. Näää vi är inte ett dugg oroliga men med sköterskans alla utfrågningar och kontroller så fick ju vi känslan av att vi borde vara oroliga. Nu säger hon att hon inte alls är orolig. Varför då alla dessa kontroller???

Klart att tankarna börjar snurra när de börjar fråga en massa. Kan det ha ett samband med att han var så liten när han föddes, trots att han föddes i vecka 38+6? Den lille "torrisen" vägde ju bara 2585g och var 46 cm lång. En liten krabat. Hon trodde inte att det skulle ha ett samband.

Vänta bara. Snart är han längre än mig.   

Av Jag - 7 mars 2011 21:05

Efter jobbet blev det en promenad ute i det fina vädret. Så skönt att komma ut och rensa tankarna.

Detta kanske borde bli en vana!?!?!


Ikväll har jag suttit med lite jobb. Gott att beta av lite på göra-listan. Tyvärr växer den alldeles för snabbt. Men där finns lite tid imorgon oxå att beta av. Efter arbetstidens slut stannar jag kvar då vi har ap-möte lite senare. Det finns inget annat att göra än att jobba så det är utmärkt tid att ta tillvara på.


Dan kom hem med två sura killar från innebandyträningarna. Albin hade avslutat sin tidigare, frivilligt. Härligt humör....

En del vill säga att det är bra med vinnarskalle, men kanske inte i alla lägen. Albin vill alltid vara 100%. Har försökt att förklara att inte ens stjärnorna är det. Men det hjälper inte. Samuel blir siggi så fort han tycker något är orättvist. Här har vi pratat tusentals gånger att man inte ska lägga någon större energi på alla runt omkring utan koncentrera lite på sig själv.

Våra killar är så totalt olika. Det gäller att stötta på olika sätt. En sak de har gemensamt är att de blir tysta när de är sura. Det går inte att få ur dom ett ord. Så här använder vi samma metod till båda killarna. Ska tillägga att Samuel är betydligt mer lättflörtad än vad Albin är. Här tar det mycket längre tid.

Men det är två helt fantastiska killar. Vi älskar er!   

Av Jag - 6 mars 2011 17:53

Det som skulle bli en lugn helg blev inte alls lugn.


I fredags var E & T här. Vi åt en smaskig kyckling/fläskfilé-gryta, ris och en härlig sallad. Till efterrätt blev det våfflor. Denna gången åt vi med måtta och mådde bra efteråt. Till våfflorna serverades det, sylt, grädde, chokladsås, vaniljglass och färska hallon. Mums!

Tack för en jättetrevlig kväll!


  

Fick de här läckerheterna av E & T.


Igår var det mässa i stan. Killarnas innebandyklubb var där för att visa upp sig. Jag skulle bara in där och hälsa på en liten stund, två landslagsspelare var och hälsade på. Två duktiga killar.

Jag stannade mer än en liten stund. Det blev hela eftermiddagen. Vi hade ju så trevligt.

Lördagkvällen blev en slapp historia. Jag somnade i soffan strax efter 8. Vaknade med ett ryck när Albin och Kevin skulle pumpa madrassen. Men de slutade meddetsamma. I natt har 2 st 14-åriga killar sovit bredvid varandra i en 120-säng. Lite gulligt...

Idag var det åter mässa men idag valde jag att stanna hemma. De andra åkte iväg i förmiddags. Jag har hunnit med wasaloppet, fem-milen, skidskytte och en lång härlig promenad ute i strålande sol. Ahhhhh, kan inte få nog av sol. Nu vill jag ha mer och mer och mer och mer...

  

Har hittat en hjärtorkidée. Den är så fin.

  

Förra helgen köpte jag detta huset. Nu undrar jag om detta går att måla? Jag vill ju kunna elda i det sen också. Vilken färg ska jag använda? Spraya eller måla?

Vad skulle du gjort?

Av Jag - 3 mars 2011 19:59

Det har varit en kort och intensiv arbetsdag.

Vissa dagar bara är sådana.


Ikväll har det blivit städning och handling utav mat. Imorgon kommer E & T med familj. Ska bli så trevligt. Det var ju ett tag sen vi sågs.   


Just nu har Samuel kommit in i en period då han älskar att bygga lego. Det roligaste är att läsa ritningarna. Bättre sent än aldrig.


På tv just nu är det de där urusla bilförarna. Men de där två tvillingarna. Stämmer allt??? Tror inte det eller tror inte, jag vet. Sicka sopor.


Nej nu blir det till att återgå till lite städning igen.

Av Jag - 2 mars 2011 20:42

Är äntligen hemma efter ännu en lååååång arbetsdag.

Ikväll var vi iväg på en jättebra föreläsning. Den har satt djupa tankar. Imorgon är det dags för återkoppling. Känns viktigt.


Idag har Samuel fått sin vaccination, ni vet den där stelkramp och lite till. Det gick jättebra. Det har ju velats fram o tillbaka var han skulle ta den, på skolan eller inne på sjukhuset. Tillsist kom de fram till att han skulle få den på skolan men att han skulle ha med sin medicin och framförallt antihistaminen. Jag har gått med mobilen på mig hela dagen ifall någon skulle ringa. Har egentligen inte varit orolig, inte alls. Men idag började jag bli det. Tänk om han skulle bli vrålsjuk och medicinen inte skulle verka och tänk om han inte hinner in till sjukhuset. Men men men ALLT GICK BRA. Han är endast lite öm i armen.


Nu........................................ska jag berätta en rolig sak.

Resa är bokad till värmen i sommar. Det blir lite mer än en vecka på Mallis. Barnen längtar redan och ja vi oxå. Det ska bli så skönt.

Det kändes ju lite tråkigt nu när Londonresan blev inställd. Så vi tyckte att vi kunde åka till värmen istället och i höst blir det Barcelona.

Massor att se framemot.

Så nu vet ni...

Av Jag - 1 mars 2011 18:04

Tro det eller ej men nu har vi faktiskt börjat att knapra på vårmånaderna.

Visst är det härligt. Man blir glad av att bara höra vår......ahhhh


Det har varit en hysteriskt lång arbetsdag och imorgon väntar ännu en. Det blir att ladda upp i soffan på kvällarna för att orka. Det gäller att hitta strategier.


Idag fick man ju ett roligt meddelande på skola 24 om Albins frånvaro. En lärare har fyllt i att han har gått utan att sätta upp stolen efter avslutad lektion. Vi vet inte om vi ska skratta eller bara bli förbannade. Hur fjantigt är detta???


Ibland undrar jag om vissa lärare får provision på hur mycket kommentarer de lämnar. Man blir ju allvarligt bekymrad, för det första är detta en offenlig handling, för det andra, kommer det att ligga Albin i fatet när han ska söka jobb i framtiden.

Jaha Albin, nu ska vi se här. Jag ser att du har haft problem med att hålla ordning efter dig när du gick i skolan. Du glömde b la att sätta upp stolen efter dig en gång. Vad har du gjort för att förbättra dig inom detta området?


Ja ni ser. Ska det bli så här för våra barn när de blir större. Är skolan på väg åt helt fel håll? Om jag tänker så här som redan är i skolans värld hur tänker då föräldrar som inte alls är insatta?


Nej nu får det vara slut på gnällandet.

Ska jag berätta en annan rolig sak eller jag ska vänta till imorgon? Hmmmm

Jag tror jag väntar tills imorgon.   

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards